İstihbarat teşkilatının en tepesindeki Salih Açıkgözle buluşmuştuk verdiği adres doğrusu işime fazlasıyla yaramıştı çünkü bana yeterince yakındı.Haydarpaşa'da ki kullanıma kapanmış tren garına girmem zor olmadı, pek insan olmadığı için bu işi kolaylıkla halletmiştim. trenlerin çoğunda spreylerle yapılmış grafitiler vardı ve harika görünüyorlardı. Camları kırılmış yerlerde fazlasıyla pet şişe birikmiş, kurumuş hayvan piskikleriyle burası buluşulacak en son yerdi. ''3. vagon'' diye renksiz bir ses işittiğimde neredeyse kalbim yerinden çıkacaktı. Her ne olursa olsun ani sesler bir ayıyı bile korkuturdu. Bu yüzden hiç umruda olmazdı patronun hakkımda ne düşündüğü. Resmî bir şekilde tokalaştıktan sonra seni dinliyorum der gibi bir bakış attım. bunu anlamıştı ki hemen konuya girdi. Ortak bir iş yürütülecek anıl rusyadaki olayla bağlantılı olarak. Sizi tunayla ayırdık çünkü biriniz İstanbuldaki kontrolü sağlayacak diğeriniz moskovada ki . Seni neden istanbula verdiğimizi soracak olursan dedi ve ardından ciddiyetini biraz kaybetti.'' sen soğuğa dayanamazsın''. bir kahkaha patlatmıştık ikimizde. Salih açıkgöz tam anlayamıyla bir istihbaratçıydı, onun yaptığı her hamle peşinden somut deliller getirirdi. En ince detayına kadar düşünür her pozisyona uygun adamları getirtir, uygun adamlardan uygun adımlar beklerdi. Şimdiye kadar onu hiç mahçup etmemiştim.yine etmeyecektim,'' Efendim konuyu biraz daha açar mısınız'' ? diye sordum ilkokul öğrencisi kadar masum bir sesle. Kimliğine henüz ulaşamadığımız bir iran vatandaşı aldığımız istihbarata göre Türkiye'ye karşı büyük bir terör eylemi düzenleyecek. ''bundan emin misiniz efendim ? ''. kesinlikle ! efendim peki istihbaratı kimden aldınız ?. bunu ikili çıkarlarımızı zedelemesin diye kimseyle paylaşmayacağız olay sonuca bağlandıktan sonra dosya kapatılacak ve gizli mühürü yiyecek. Sizin işiniz sadece bu meseleyi kimsenin canı yanmadan engellemek. '' Emredersiniz efendim''dedim ve sustum. elindeki siyah çantayı açtı. içinden bir kaç dosya çıkardı. burda yeni bir kimlik var, gerekli olur mu bilmiyorum ama sana bir de gazeteci kimliği vereceğiz rahat hareket edebilesin diye. Bu gerçekten işimi görürdü işte dedim heyecanla. Salih Açıkgöz kafasını kaldırıp gözlerime bakınca hemen konuyu saptırmaya çalıştım. ''başka bir şey var mı ?'' bir de neler yapacağını görevinin ne olduğunu detaylarıyla yazdığım kağıtlar var onları kendin incelemelisin" dedi yine renksiz bir tonda. Bu diğerlerine benzemiyor Anıl bu gerçekten çok önemli. 9 yıldır tanıyordum MİT müsteşarını hiç bu kadar vurgullayarak bir görev vermemişti. Ne olursa olsun bu işin altından kalkacaktım. Eklemek istediğiniz bir şey yoksa ben işe koyulayım efendim dedim. Yaşlı adamı başımla selamladım ve vagondan atlayıp kendimden emin adımlarla arabama doğru ilerledim, kiralık arabama.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİS
AcţiuneAnıl BEKİROĞLU istihbarat teşkilatının en gözde ajanlarından birisidir. Özel hayatında bir çok sorunla mücadele etmek zorunda kalsada bunu işine yansıtmaz. Genellikle otellerde ve ucuz pansiyonlarda barınma ihtiyacını giderir. Türkiye'de gerçekleşt...