Het is de dag van Kaylee haar diploma uitreiking. Ik ben naar Nederland gereisd en houd haar goed in de gaten. Ik weet precies waar ik haar moet gaan opvangen. Plots hoor ik snelle voetstappen mijn kant op komen. Kaylee rent rechtstreeks in mijn armen. "Ssst, Kaylee. Everything Okay?" vraag ik. Ze kijkt omhoog en ze lijkt opgelucht te zijn dat ik het ben. "Gleb" zegt ze. "Is er iets?" vraag ik. Ze knikt van niet. "Kom, ik neem je mee naar Amerika" zeg ik. We lopen naar haar appartement waar ze snel haar spullen pakt. Dan stappen we in de huurauto en rijden we naar Schiphol. Onderweg in de auto is het stil. Natuurlijk snap ik dat. Ze wil er niet overpraten. Maar ik denk dat het belangrijk is dat ze er wel een keer over gaat praten. In het vliegtuig zie ik dat ze alleen maar uit het raam staart. Ze kan er niet over praten en dat wil ze ook niet. "Gleb, waarom overkomt mij dit nou weer" begint ze plots. Ik kijk haar aan. In haar ogen staan tranen. "Stefan en Damon hadden je door. Ze hebben mij gebeld om je op te vangen. Ik neem je nu mee naar een plek waar je voorlopig wel veilig bent" zeg ik. Ze knikt en gaat verder met naar buiten staren. Langzaam zie ik haar steeds rustiger ademhalen. Ze slaapt. Tegen de tijd dat we in Amerika zijn, slaapt ze nog steeds een stewardess maakt haar wakker. De piloot zet de daling in en we gaan landen. Zodra we zijn geland halen we onze koffers. Ik laat Kaylee in stappen in mijn auto en we beginnen te rijden.
"Het strand?" hoor ik plots naast me. Ik lach. "Ga maar kijken" zeg ik. Ze stapt uit en aan haar houding lijkt ze wel in een sprookje. Ze loopt verder. "Flynn?" hoor ik plots verbaasd. Ik hoor Flynn wat zeggen maar ik denk er niet verder over na en pak haar sporttas uit mijn auto. "Hoe ken je Gleb?" vraagt Kaylee en ik hoor Flynn antwoorden. "Geen dank, kleine" zeg ik. Ze kijkt me glimlachend aan. "Dankje echt waar, ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten" zegt Kaylee. "Weet dat je hier veilig bent, Flynn zal daar ook voor zorgen" zeg ik en ik geef haar een knuffel. Onder tussen loop ik samen met Pascal mee naar de auto. "Pascal onthoud dat wat er ook gebeurt, er niemand anders dan wij of Flynn in die hut mag komen. Daarnaast moet het ook geheim blijven waar ze is" dring ik aan. Pascal knikt. "Je weet hoe goed mijn vakantiehuis is beveiligd, ze is daar veilig" zegt Pascal. Ik ga naar huis en geniet daar van mijn leven. Dat ondanks dit ook doorgaat. Mijn vrouw heeft de kinderen al op bed gelegd. Ik eet snel en ga dan door naar de studio. Er staat een drukke avond voor de boeg met Dancing with the stars. "En? Hoe is het met haar" hoor ik plots naast me. Het is Alan. "Goed vriend, ze zit vast te kijken. Daarbij is het verstandig als je denk ik gewoon je even afzijdig houd" zeg ik. Alan kijkt me aan. "Vertrouw me" zeg ik. Hij knikt en gaat door.
De volgende ochtend wordt ik wakker van mijn telefoon. Ik kijk naar het beeldscherm. Flynn. "Wat is er?" vraag ik. "Kaylee wil naar de dansstudio. Jij bent daar toch ook?" vraagt Flynn. "Ja. Ik ga daar zo naar toe. Ik zal proberen iedereen op de hoogte te stellen en dan zie ik je op de parkeerplaats. Doe rustig aan dan weet je zeker dat iedereen op de hoogte is" zeg ik. Ik hoor Flynn hummen. Snel neem ik een douche en pak mijn ontbijt. Tijdens het eten van mijn ontbijt wil ik gaan appen. Als ik me plots besef dat Kaylee ook nog steeds in onze groep zit. Ik laat de helft staan en race naar mijn auto. Onderweg naar mijn auto geef ik snel mijn dochter een kus en mijn vrouw en ben dan weg. Zodra ik aankom zie ik langzaam alle auto's leeg stromen. "Jongens! Wacht! Kaylee komt naar de studio. We moeten voorzichtig blijven! En Alan uit haar buurt blijven!" zeg ik. "Maar" zegt Alan. "Vanaf een afstand dat zij jou niet kan zien. Mag je haar zien" zeg ik. Alan glimt een klein beetje. Ik hoop dat het hem nu helpt. Iedereen gaat naar binnen om te oefenen. Ik wacht totdat ik de zwarte jeep van Flynn zie. Hij draait het pas op en ik zie Kaylee al zwaaien. Zodra de auto stilstaat, loop ik naar de deur. "Goedemiddag" zeg ik als ik haar autodeur open doe. "U ziet er weer fantastisch uit" lach ik. "Jij ook" zegt ze. We lopen de studio's in.
JE LEEST
The Nightmare
General FictionIn The Dream is het verhaal van Kaylee te lezen. Ze vertelt en denkt van alles. Maar wat gebeurde met al haar vrienden op die momenten? Waarom waren dat hun acties? Wil je dat weten lees dan The Nightmare! De omgekeerde versie van The Dream