Hoofdstuk 21: Gleb

2 0 0
                                    

Ik zet een biertje voor Kaylee neer. "Wat dacht je ervan om vanavond te gaan feesten?" vraag ik. "Prima" zegt Kaylee. We drinken allebei ons biertje op en dan gaat Kaylee zich douchen en omkleden. Ik knik en laat haar rustig omkleden. "Houd haar in de gaten" zegt mijn vriendin. Ik knik. "Zal ik doen" zeg ik. Ik nodig Jenna, Val, Emma, Sasha, Lindsay, Artem, Witney en Brandon uit. Iedereen zegt te komen. Zodra Kaylee de trap afloopt hoor ik hoe mijn vriendin twijfelend haar een compliment geeft. Ik loop die kant op. "Wow, ik weet niet of Alan dat wel" zeg ik. "Alan is er niet, dus ik kan het gewoon dragen. Daarbij wil ik een avond plezier hebben" zegt Kaylee. Ik zucht. Ompraten heeft nu geen zin. Ik kleed me om en we gaan richting de discotheek. Precies dezelfde waar 3 jaar geleden het avontuur is begonnen. We gaan naar onze vast plek en zien heel veel mensen ons aankijken. Het feest begint en heel veel mensen staan op de dansvloer. "Ik ga drinken halen, ga je mee?" vraagt Val aan me. Ik knik en laat Kaylee bij de rest in vertrouwen achter. Het is niet dat ik de anderen niet vertrouw, maar Kaylee is op dit moment een wrak dus haar vertrouw ik niet. Val bestelt en we lopen met een dienblad vol terug naar de groep. "Waar is Kaylee?" vraag ik aan Emma als ik haar niet zie zitten. "Waar denk je?" vraagt ze. "De dansvloer" lacht ze. Ik kijk naar de dansvloer en scan hem. Als snel zie ik haar dansen. Ik zucht. "Waarom let je zo op haar?" vraagt Artem. "Ik heb Alan belooft om op haar te letten als er ooit iets was" zeg ik. "Laat haar nou een keer de avond van haar leven hebben, daarbij Brandon is ook op de dansvloer" lacht Witney. Ik kijk en zie dat Brandon bij haar loopt. Lindsay is ze gaan halen voor drinken. Zodra ze terug komen, geef ik Kaylee een cola. "Mag ik geen biertje?" vraagt ze. "Proost" roepen we. Ik negeer haar vraag. Kaylee zucht en giet de cola achterover. Ze loopt weer terug naar de dansvloer en gaat gewoon verder met plezier maken. Langzaam wordt onze zithoek steeds rustiger bijna iedereen is de dansvloer op. Ik blijf zitten. Ik heb er geen zin in. Na een paar minuten zie ik Kaylee mijn kant op lopen. "Gleb, kom op, een avond plezier" zegt ze. Ik zucht en ga met haar mee de dansvloer op. De hele avond is het gezellig. Ik weet dat ik niet altijd goed heb opgelet. Maar gelukkig heb ik de andere ook gevraagd om op te letten. "Gleb, Kaylee is nu naar de bar toe voor een biertje. Misschien is het handig als je haar wat beter in de gaten houd" zegt Artem tegen me. Ik knik en kijk richting de bar. Daar zie ik haar bij de bar staan. "Ze is wel volwassen, ze moet ook deze keuzes zelf maken. We willen haar beschermen tegen Jared" zegt Jenna tegen me. Ik laat het los. Jenna heeft ten slotte gelijk. Kaylee is een volwassen vrouw. Ze moet haar eigen keuzes maken. "Maar sturen kan geen kwaad" zegt Artem die mijn gedachtes dus weer om praat. "Ik denk dat ze zich juist zo gaat gedragen als je haar blijft beschermen. Ik zeg laat haar haar eigen keuzes maken" zegt Jenna. Al snel ontstaat er een twee deling. Kaylee komt er tussen en het is gelijk stil. "Dit gaat over mij, en voordat jullie iets kunnen zeggen. In Nederland ligt de alcohol wet lager, dus ik drink echt wel eens op zijn tijd een biertje. Daarnaast ben ik nu 21 jaar en beslis ik zelf wat ik ga doen. Heel lief dat jullie op me willen letten in deze moeilijke tijd, maar geloof me. Ik doe geen rare dingen" zegt ze. Okay, misschien moet ik haar vertrouwen. Ze heeft wel gelijk. Alan had het er met haar al wel eens over. Alcohol drinken, in Nederland mag dat vanaf je achttiende maar hier niet. Misschien zijn we daarom wat beschermende dan normaal.

The NightmareWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu