Hoofdstuk 16: Pascal

2 0 0
                                    

"Flynn wat moet je?" vraag ik geïrriteerd aan de telefoon. De man weet niet wat hij met zijn leven moet doen denk ik. "Je moet me helpen. Jared heeft Alan en Kaylee weer" zegt hij. Ik zucht. Ik weet dat het twee belangrijke schakels zijn. Ook omdat ze mijn zaken gewoon veilig kunnen houden. Flynn zei ook dat Kaylee nog grote plannen heeft, misschien dat ik daar op in kon spelen als ik ze nu zou helpen. Maar zoveel helpen dat houd dus wel in dat het hele grote plannen moeten zijn. "Wat wil je dat ik doe, het komt altijd wel goed" zeg ik. Wat ik zeg is de waarheid, maar ik heb zo ook mijn plannen en ideeën. "Weet je al wat hij precies wil?" vraag ik aan Flynn. "Nee, maar we weten dat hij jou wil, maar de exacte redenen nog niet" zegt hij. Na een tijdje denken heb ik een plannetje maar of het een geweldig plannetje is weet ik niet. Ik vertel mijn team wat mijn plan is. Ze gaan er niet allemaal mee akkoord maar het is wel een van de beste plannen die ik kan hebben. Ik breng Flynn op de hoogte en hij maakt de afspraak. 

"Baas ik vind het nog steeds geen goed plan" zegt Logan. "Ik weet het maar jullie zijn een top team, jullie halen me daar echt wel weer weg" zeg ik. Logan knikt. "Pascal, we kunnen gaan. Jared staat op ons te wachten" zegt Flynn die binnen komt rennen. We komen aan op de afgesproken tijd en daar worden we opgewacht. We worden gebracht naar de plek die ik maar al te goed ken. "Diego, lang geleden" zeg ik tegen de man die op ons wacht. We worden naar binnen geduwd. "Ga die twee maar halen, dan kunnen we kijken wat we gaan doen" zegt Diego en we worden een kast in geduwd. Na een tijdje gaan we de woonkamer in. Daar op de bank zitten Kaylee en Alan. Diego heeft nog een hele discussie met Flynn die niet snapt wat Diego doet. Hij daagt iedereen uit en het liefst wint hij dan. Maar dit keer geeft hij zich gewonnen. Kaylee en Alan worden geblinddoekt en dan weggebracht. "En nu?" vraagt Flynn aan me. Ik zucht. Hij is niet bepaalt de slimste. Diego komt terug en kijkt naar me. "Heb je nu tijd om te onderhandelen?" vraagt hij. Ik zucht en wend mijn hoofd af. "Okay, als dat alles is" zegt Diego. Hij laat ons afvoeren naar een van cellen die onder de grond liggen. "Ik hoop niet" zegt Flynn maar ik laat hem zijn zin niet afmaken. "Nee Flynn, ze heeft het beter gehad. Ze is een vrouw. Diego heeft daar een andere band mee dan met zijn vijanden" zeg ik. Alan laat ik maar even buiten. Diego is niet een man van het splitsen. Hij heeft liever dat mensen gelukkig zijn als ze bij elkaar horen. Dus ik denk dat ze bij elkaar waren.

Na een aantal dagen laten ze Flynn gaan, hij moet voor lokaas spelen dat snap ik wel. Ik moet wachten totdat ze me komen halen. Flynn is nog jong dus dat is een mooi lokaas. Ik hoop maar dat Flynn goed oplet, dan weet mijn team wel waar ze naar toe moeten.

The NightmareWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu