Kaylee zit al een tijdje in Amerika. Dankzij Jenna en Gleb, waar ik trouwens goed contact via messenger mee heb, weet ik hoe het gaat met Kaylee. Het schijnt dat zij en Alan het weer hebben bijgelegd, zullen we maar zeggen. Het is uit maar ze hebben nu een val op gezet. Ik vind het maar een lastige situatie.
Ik pak mijn mobiel en typ het nummer van Kaylee in. Het wordt eens tijd dat wij weer een gaan praten. De telefoon gaat een paar keer over. "Dit is de voicemail van Kaylee, spreek iets in na de piep" zegt de voicemail. Ik zucht. Misschien moet ik het zo nog eens proberen. Ondertussen open in mijn facebook. Jenna heeft haar status geüpdatet. Ik kijk naar haar status. Het is een foto van haar en Val. Boven de foto staat: Walking on the beach. Ik like de foto en ga verder door mijn tijdlijn. Zo verstrijkt de tijd en besluit ik na een tijdje om het weer eens te proberen. "Dit is de voicemail van ..." ik hang de telefoon op. Waarom antwoord ze niet. Via Whatsapp kijk ik wanneer ze voor het laatst online was. Ze heeft voor het laatst gekeken gisteravond. Ik zucht. "Wat is er?" vraagt Ken. "Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt" zeg ik tegen hem. "Hoezo?" vraagt hij. Hij kijkt me niet begrijpend aan. "Kaylee zit in Amerika. Normaal plaatst ze iets op insta of twitter, maar nu al een dag niet en als ik bel dan krijg ik geen antwoord" zeg ik. Ken kijkt me aan. "Misschien is ze naar Disney, of is ze druk met het plan. We weten het niet. App Jenna of Gleb. Die weten het misschien" zegt Ken. Ik geef hem een kus. "Ik hoop dat je gelijk hebt" zeg ik. Ik open messenger.
U: Heey Jenna, Heb jij nog iets van Kaylee gehoord? Ik krijg haar maar niet te pakken. Ik heb een raar onderbuik gevoel.
En verzonden. Nu is het wachten op haar antwoord. Misschien is Gleb sneller. Ik besluit om ook Gleb een bericht te sturen. Eigen exact het zelfde alleen een andere naam achter heey. Ik zucht en kijk naar het beeldscherm. "Kom Jaimy, laten we naar het strand gaan. Het is warm dus... en misschien slapen ze in Amerika" zegt Ken. We vertrekken naar het strand, waar ik de hele dag eigenlijk alleen maar lig en soms even het water induik om af te koelen.
Pling......Pling. Ik schrik van het geluid van mijn telefoon. "Lag je lekker te slapen?" vraagt Ken. Ik kijk om me heen. "Ja ik lag best lekker" zeg ik. We zijn nog steeds op het strand. Ik pak mijn telefoon en kijk naar de meldingen. Het zijn er twee van messenger. Ik open het bericht.
Jenna: Nee, ik ga zo wel even langs. Misschien heb je gelijk. Heb je Gleb ook geappt? Hij is meestal de eerste die iets weet. Ik zal ook hem even vragen of hij langs kan gaan. Is het trouwens mooi weer in Nederland. Val en ik zitten erover na te denken om weer even naar Nederland te komen, maar we hebben niet zoveel zin in regen.
Gleb: Ik ben net langs geweest, maar het ziet er rustig uit. Ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Anders bel ik zo Alan wel even. Weet toevallig dat ze vandaag even over de boulevard gaan lopen. Ik houd je op de hoogte.
"En?" vraagt Ken. "Het is er rustig, Gleb vindt dat ik me geen zorgen moet maken. Maar" zeg ik. "Volg het advies van Gleb op, ze houden je op de hoogte dus vertrouw ze" zegt Ken. Ik zucht en geef hem gelijk. Ik ga weer liggen, genieten van het weer dat er nu is. Hopelijk hebben ze gelijk, want het gevoel in mijn onderbuik blijft. "Negeer je onderbuik" hoor ik Ken nog zeggen voordat ik besluit om weer even verder te gaan slapen. Tegen het eind van de avond probeer ik Kaylee weer te bellen, maar alweer de voicemail. Waarom krijgt mijn onderbuik het idee dat hij gelijk heeft. Pling...Pling...Pling
Jenna: Jaimy, je onderbuik heeft gelijk. Er is iets mis. We weten nu nog niet wat maar er is iets goed mis.
Jenna: Ik weet niet wat, want Gleb laat niet veel los. Maar er is iets mis.Ik wist dat ik gelijk had, Kaylee had me anders allang geappt hoe leuk het is. Dan waren er ook foto's van haar en Alan op de boulevard op insta geweest maar die zijn er ook niet. Mijn onderbuik je had gelijk. Nu nog even kijken wat Gleb te zeggen heeft, want ook hij heeft mij bericht.
Gleb: Jaimy, ik moet zeggen dat je gelijk had (van Jenna), maar ik wil niet dat je nu gelijk in het vliegtuig stapt naar Amerika. Het komt goed, dat beloof ik je maar ik denk dat het nu handig is als je via Jenna contact houdt, hoe minder je weet hoe beter het voor je is.
JE LEEST
The Nightmare
General FictionIn The Dream is het verhaal van Kaylee te lezen. Ze vertelt en denkt van alles. Maar wat gebeurde met al haar vrienden op die momenten? Waarom waren dat hun acties? Wil je dat weten lees dan The Nightmare! De omgekeerde versie van The Dream