Hoofdstuk 12: Marcus

2 0 0
                                    

Vroeg in de morgen word ik wakker van gepraat op de gang. Het is Jared, hij staat tegen Kaylee te praten. Tot nu toe loopt zijn wraakplan prima. Jared komt de woonkamer binnen gelopen. "Wat gaan we doen vandaag?" vraag ik. "Geen idee, maar het is tijd dat ze uit bed komen en dat we gaan eten" zegt hij. We maken de eetkamer klaar en zorgen dat we gelijk kunnen ontbijten als Alan en Kaylee erbij komen. "Wat heb jij nou weer in je gedachte?" hoor ik Kaylee zeggen en niet veel later volgt het geluid van een klap. Ik hoop dat ze nu wel weet wat ze wel en niet kan zeggen. Jared loopt weg en wij gaan ook. Ik blijf bij de deuropening hangen om te kijken wat Alan en Kaylee gaan doen. Ze geven elkaar een kus. Waarom beuren ze elkaar op. Dit is verschrikkelijk.  Ik moet er niet aan denken om in mijn eigen huis vast te zitten. Ze eten verder en dan loopt Alan naar de kast. Hij pakt een spel. "Marcus! Kom! We moeten nog wat mensen bellen" roept Jared. Ik loop verder de woonkamer in. Na een tijdje krijgen we Flynn te pakken. Hij is de persoon die ons kan leiden tot de man, waar we eigenlijk al jaren achteraan zitten. Dankzij Kaylee en Alan kunnen we daar nu komen. "Ik geloof niet dat jullie Kaylee en Alan hebben. Daarbij zouden jullie ze niks aandoen." Zegt Flynn. Ik zucht. "Kom hier met de telefoon" zeg ik chagrijnig. "Heey Flynn, wat leuk dat je belt" zeg ik. Ik loop de keuken in en zie Kaylee en Alan opkijken. "Je kunt het strandhuis niet meer in, wat vervelend voor je" zeg ik sarcastisch. "Ik zal je een foto sturen over hoe gezellig het hier is" zeg ik en loop naar de keukenlade. Ik zie dat Kaylee en Alan naar me kijken. Ik pak een mes en haal het langs Kaylee haar bovenbeen. Haar gil geeft Flynn de kans om te horen dat ik geen genade heb.

Ik loop terug naar de woonkamer en geef de telefoon weer aan Jared. Hij maakt een deal met Flynn en zorgt ervoor dat alles goed gaat verlopen. "Ga je omkleden" hoor ik Jared zeggen. Hij is namelijk naar de keuken gelopen om te kijken hoe het met Kaylee is. Zij is toch op een of andere manier nog speciaal voor hem. Plots belt Flynn terug, hij wilt wat aan de tijd veranderen. "En?" vraagt Jared de achter me staat. "De deal is gemaakt, Flynn en Gleb komen met Pascal. En inruil voor Pascal krijgen zij die twee" zeg ik. De volgende ochtend maken we ze vroeg wakker. Het wordt een drukke dag dus er is geen tijd voor ontbijt. Ik rij met het busje naar het steegje waar we hebben afgesproken. We halen Alan en Kaylee uit het busje zodra Gleb en Flynn erom vragen. "Nou, hier zijn ze! Waar is Pascal?" vraagt Jared. "Hier is Pascal" zegt Pascal zelf. Hij onderhandelt met Jared en Jared geeft ons het teken dat we ze los mogen laten. We zien dat Alan Kaylee optilt. Plots rennen ze allemaal weg. "What the..." zegt Jared verbaasd. "Het is een val! Terug naar het huis" zegt hij en we vertrekken als een haas. "Dit kan gewoon niet, het kan niet dat ze ontsnapt zijn" zegt Jared. "We moeten terug. Wraak nemen" zeg ik. "Dat komt wel, eerst het idee geven dat ze veilig zijn is stap een" zegt hij. "Onze wraak komt harder terug dan ooit" vervolgt hij het verhaal.

The NightmareWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu