"Goedenavond allemaal bij het acht uur nieuws" zegt de nieuwslezeres. "We hebben vandaag een belangrijk nieuwsbericht. Jared H. is ontsnapt. Hij schijnt al een week geleden ontsnapt te zijn. Waar hij op dit moment verblijft, is voor de politie een grote vraag" vervolgt ze haar verhaal. Zodra ze het heeft gezegd heeft, gaat mijn telefoon over. Ik zucht en neem op. "Damon" zeg ik. "Val, hierzo. Ik heb een opdracht voor je" zegt Val. Ik zucht. "Is goed, wanneer spreken we af?" vraag ik. "Morgen en neem je broertje mee" zegt Val voordat hij het gesprek afkapt. "Okay" zeg ik en ik leg mijn telefoon weg. "Stefan! Morgen hebben we een afspraak" roep ik.
Ik kijk naar de foto in mijn hand. Een meisje met bruin haar dat net tot over haar schouders hangt. Ik geef de foto aan Stefan. "Leuk meisje" zegt hij dan. Val pakt de foto. "Ze is bezet, ze heet Kaylee en nu Jared weer uit de gevangenis is, moeten jullie haar in de gaten gaan houden" zegt hij. "Waarom zouden we dat doen?" vraag ik. "Ach man, je krijgt er geld voor dus alleen daarvoor doe je het al" zegt Val pissig. Ik lach. "Tuurlijk man" zeg ik. "Wie is haar vriend? Moet die geen beveiliging?" vraagt Stefan. "Alan, die is veilig" zegt Val. "Waar woont ze?" vraag ik. "Nederland, dus wij vertrekken morgen" zegt Val. "We?" vraagt Stefan. "Jenna die gaat eerst naar Kaylee toe om het bericht te laten zien. In Nederland weten ze van niets en daarbij dat moeten we zo proberen te houden" zegt Val. Ik zucht en loop naar mijn kamer. Tas dan maar inpakken.
De volgende morgen vertrekken we naar Nederland. Eenmaal in Nederland gaan we naar ons hotel. Val heeft daar drie kamers gereserveerd. "Wanneer ga je naar haar toe?" vraag ik. "Geduld, daarbij het is laat. Kaylee ligt vast op bed" zegt Jenna. "Dus? Jullie bellen ons ook midden in de nacht wakker" zegt Stefan. "Kaylee slaapt midden in de nacht, dus nee ik ga niet naar haar toe en daarbij morgen heb ik een verrassing voor haar. Ik heb haar vriendin via facebook gespamd om ervoor te zorgen dat ze in de stad zijn" zegt Jenna. "Zo regelen jullie dat dus" zeg ik. "Weltrusten!" roept Jenna en ze gaat ervandoor samen met Val. De volgende ochtend word ik laat wakker. "Had je me niet kunnen wekken?" vraag ik. "Nee, dat had ik niet" zegt Stefan. Ik zucht. "Ik ga douchen" zeg ik. Stefan knikt. Hij kijkt uit het raam en geniet van het uitzicht over de stad.
"Damon! Schiet op Val en Jenna zijn hier!" roept Stefan. Ik zucht en draai de douche uit. Ik pak een handdoek en doe hem om mijn middel. Ik doe de deur open en zie daar Val zitten op de stoel, Jenna is op het bed geploft en er staat een meisje wat zenuwachtig te draaien. "Dus dit is het meisje waar Alan het overhad" zeg ik. "Ja, en jullie weten wat jullie moeten doen toch?" vraagt Val. "Wacht... Mag ik nog wat erop in te brengen hebben?" vraagt het meisje. "Nee, het is gewoon belangrijk dat jij beschermt word tegen Jared" zeg ik. "En hoe wilden jullie dat gaan doen?" vraagt ze uitdagend. "Gewoon in je beurt blijven" zegt Stefan. "voor de rest?" vraagt ze door. "Je woont toch op jezelf, in je appartement?" vraag ik. "Kaylee, ze wilde je vragen of ze daar ook konden verblijven" zegt Jenna. "Ik heb wel een extra kamer waar ze met luchtbedden wel eventueel kunnen verblijven, maar meer heb ik ook niet" zegt Kaylee. Jenna knikt. "Dat is wel goed" zegt ze voordat ik en Stefan kunnen antwoorden. Kaylee gaat naar haar appartement. "Op luchtbedden? Ik had wel een bed bedacht voor dank" zeg ik. "Wees blij, dat ze dit accepteert. Ze had ook nee kunnen zeggen" zegt Jenna. Ik zucht. Luchtbedden dan maar. "Morgen kunnen jullie bij haar langs gaan en dan geeft ze jullie een sleutel zodat jullie rustig jullie spullen er kunnen dumpen. Ze moet morgen naar school" zegt Jenna en ze vertrekken naar hun hotelkamer. "Bel Alan, we moeten meer over die jongen weten en over Kaylee" zeg ik. Stefan knikt en start skype op. "Calling Alan" zegt de computer stem. Na dat ze het een aantal keer heeft herhaalt hangen wij de telefoon op. "Laat dan maar zitten" zeg ik. "Misschien kan Kaylee ons morgen ook meer vertellen" zegt Stefan. "Laten we dat dan maar hopen" zeg ik. Wat gaat zo een dag snel.
JE LEEST
The Nightmare
Fiction généraleIn The Dream is het verhaal van Kaylee te lezen. Ze vertelt en denkt van alles. Maar wat gebeurde met al haar vrienden op die momenten? Waarom waren dat hun acties? Wil je dat weten lees dan The Nightmare! De omgekeerde versie van The Dream