Rokfortská stredná škola čarodejnícka, skrátene "Rokfort" (česky: Škola čar a kouzel v Bradavicích, skrátene "Bradavice", angl.: Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, skrátene "Hogwarts") je čarodejnícka škola z fantasy série Harry Potter, ktorá sa nachádza vo Spojenom kráľovstve, presnejšie v Škótsku. Bežní ľudia ju vidia ako ruiny hradu. Je to jediná vzdelávacia inštitúcia pre čarodejníkov vo Veľkej Británii. Bola založená okolo roku 1000 štyrmi legendárnymi čarodejníkmi, ktorí si vytvorili vlastné fakulty: (Chrabromil, Bifľomor, Bystrohlav, Slizolin) Richard Chrabromil (po angl. Godric Gryffindor) Brigita Bifľomorová (Helga Hufflepuff) Brunhilda Bystrohlavová (Rowena Rawenclaw) Salazar Slizolin (Salazar Slytherin)
Neskôr nastali medzi Salazarom Slizolinom a ostatnými troma čarodejníkmi nezhody. Slizolin zastával názor, že školu smú navštevovať len deti z čarodejníckych rodín, žiadni "humusáci" - deti čarodejníkov a muklov, ľudí, ktorí nevedia čarovať. Tieto rozpory sa neskôr až natoľko vyostrili, že sa Slizolin nakoniec urazil a zo školy odišiel. Avšak sa predpokladalo, že skôr ako tak učinil, vybudoval na škole Tajomnú komnatu. Chrabromil si sňal z hlavy svoj klobúk a začaroval ho, aby triedil študentov do jednotlivých fakúlt. Odvtedy až dodnes sa triedia pomocou triediaceho klobúka. Každá fakulta má určité charakteristické vlastnosti
V Chrabromile, tam sa zídu udatní a odvážni, čo statočne s chrabrým srdcom uskutočnia dávne sny. V Bifľomore, tam je taktiež pre poctivcov miesta dosť, pre tých, ktorí vždy si splnia svoju školskú povinnosť. Mnohí budú v Bystrohlave, predsa hlavy bystré ste, tam vždy posielam len takých, čo majú um na mieste. No aj v takom Slizoline nebývajú žiaci zlí, do aleluja sa drvia, aby svoj cieľ dosiahli.
Rokfort navštevujú žiaci vo veku jedenásť až sedemnásť rokov (čarodejnícka plnoletosť). Múry a areál Rokfortu chránia mnohé starobylé zaklínadlá a čary, aby sa zabezpečila telesná a duševná bezpečnosť jeho obyvateľov. školský rok sa začína 1. septembra. Žiaci sa na školu dostanú zo stanice King's Cross z nástupišťa 9 a 3/4 (prejdením cez kamennú stenu medzi 9. a 10. nástupišťom) Rokfortským expresom.Z Rokfortu sa nedá premiestňovať, nech už je spôsob akýkoľvek (výnimkou je riaditeľ a učiteľský zbor)
YOU ARE READING
Dejiny Rokfortu
FanfictionNájdete sú zaujímavosti o Rokforte, no aj o svete kúziel.