Predzvesti smrti

164 6 1
                                    

HARRY POTTER A FÉNIXOV RÁD

Jo Rowlingová nám takmer počas celého piateho dielu naznačuje, kto vlastne v knihe, teda na jej konci, zomrie...

Na strane 64, pri vstupe do domu na Grimmauldovom námestí si Harry v duchu vraví, že akoby vošiel do domu umierajúceho. Dom patrí Siriusovej rodine.

Harryho prvú noc strávenú na Grimmauldovom námestí večerajú všetci pri stole v kuchyni. Je ich presnejšie 13 a ako povedala profesorka Trelawneyová v treťom dieli: "... kto prvý z trinástich sediacich pri stole vstane, ten prvý zomrie." Môžete trikrát hádať, kto vstal prvý.

Siriusov dom sa nachádza na Grimmauldovom námestí - v angličtine slovo grim označuje predzvesť blížiacej sa smrti.

Keď Fred s Georgom levitovali večeru nad stolom v kuchyni, stratili kontrolu nad jedným z nožov, ktorý sa zapichol kolmo na stôl blízko Siriusa.

Množstvo ľudí vraví, že už len zviera, na ktoré sa Sirius premieňa (veľký čierny pes) sa podobá na angl. "grima", takže už vraj bolo od tretieho dielu jasné, kto zomrie.

Keď sa všetci chystajú navštíviť pána Weasleyho v nemocnici sv. Munga, (str. 469) vstúpia na prvé poschodie 'Zranenia spôsobené tvormi' a potom na chodbe nájdu nápis: "... ceduľka na dverách vpravo oznamovala: Nebezpečná izba Dai Llewellyna: vážne uhryznutia." - po anglicky: Creature-Induced Injures, Dangerous', Dai Llewellyn Ward, Serious Bites. Dajte si tieto slová postupne do jedného riadku...

Creature-Induced Injuries
Dangerous
Dai Llewellyn Ward
Serious Bites


... a vyberte vždy prvé slovo z riadku: Creature - Dangerous - Dai - Serious? Nie, nie... Kreacher dangerous, Die Sirius čiže po slovensky: Kreacher nebezpečný, zomrie Sirius.

HARRY POTTER A POLOVIČNÝ PRINC

Rovnako ako v piatom dieli nám aj v šestke autorka jemne naznačuje kto na konci dielu zomrie...

Narcissa Malfoyová povedala Harrymu u Madam Malkinovej: "Ako Dumbledorov obľúbenec si klamne namýšľaš, že si v bezpečí, Potter. Ale on tu nebude vždy, aby ťa chránil."

Keď Hermiona uvidí Dumbledorovu ruku, povie: "Vyzerá ako odumretá"

Dumbledore pred nájdením medailónu prosí Harryho, aby mu sľúbil, že bude robiť všetko preto, aby zachránil seba a jeho v prípade núdze nechal zomrieť.

Pri pití tekutiny z misy v jaskyni Dumbledore vykríkne: "ZABI MA!" A Harry mu dal nádobu k ústam a povedal, že ho zabije.

K Dumbledorovi sa takmer dostal prekliaty náhrdelník a otrávená medovina.

Dumbledore sa porezal, aby mohol svojou krvou zaplatiť „vstupné" do jaskyne.

V šiestej knihe je tiež možný náznak smrti ďalšej postavy, ktorá však zomrie až v siedmej knihe...

Keď bol Harry u Weasleyovcov cez vianočné prázdniny, Fred v Brlohu podpichoval Rona, ktorý chcel na neho vrhnúť nôž, no Fred mávnutím prútika zmenil nôž na papierové lietadielko.

Dejiny RokfortuWhere stories live. Discover now