Beauxbatons

57 4 0
                                    

O Beauxbatonse sa hovorí, že sa nachádza kdesi v Pyrenejách. Jeho návštevníci hovoria o dychvyrážajúcej kráse kaštieľa obkolesenom foremnými záhradami a trávnikmi vytvorenými z horskej krajiny. Beauxbatonská akadémia vyučuje prevažne francúzskych študentov, avšak navštevujú ju aj španielski, portugalskí, holandskí, luxemburskí a belgickí žiaci (Beauxbatons aj Durmstrang majú väčší počet študentov než Rokfort). Hovorí sa, že úchvatný hrad a okolie tejto školy boli sčasti sponzorované alchymickým zlatom, pretože práve v Beauxbatonse sa v časoch mladosti stretli Nicolas a Perenella Flamelovci. Veľkolepá fontána v strede školského parku, o ktorej sa verí, že obsahuje uzdravujúcu a skrášľujúcu vodu, je pomenovaná práve po nich.

Beauxbatons mal s Rokfortom vždy srdečný vzťah, hoci v medzinárodných súťažiach, ako napríklad Trojčarodejnícky turnaj, v ktorom Rokfort vyhráva nad Beauxbatonsom 63:62, medzi nimi panuje zdravá rivalita

Okrem Flamelovcov vychoval Beauxbatons aj Vincenta Duc de Trefle-Picques, ktorý unikol Teroru tým, že na svoj krk uvalil utajovacie zaklínadlo a predstieral, že mu hlavu už odsekli; Luc Millefeuille, neslávne známy pekár a travič muklov, a Fleur Delacourová, ktorá bojovala v celosvetovo známej Bitke o Rokfort a ktorej boli udelené medaile za odvahu od francúzskeho aj britského Ministerstva mágie. Riaditeľka Olympe Maxime je (aj napriek jej vlastným slovám) poloobryňou; je geniálna, elegantná a nepochybne veľkolepá.

Dejiny RokfortuWhere stories live. Discover now