Richard Chrabromil sa narodil v júni pred viac ako tisíc rokmi. On a jeho rodina žili nejaký čas v Afrike, aby sa vyhli muklovskému honu na čarodejníkov, ktorý v tej dobe zúril v Anglicku. Chrabromilčania žili na mieste vzdialenom od akejkoľvek civilizácie. Richard mal veľmi dobrodružnú povahu, čo sa odzrkadlilo aj na jeho dlhých prechádzkach divočinou. Najradšej pozoroval levy a ich správanie v tvrdom africkom prostredí.
Richard sa do tajomstiev mágie ponoril vďaka svojmu otcovi. On bol vlastne aj pôvodcom myšlienky, aby bola vôbec založená nejaká škola pre čarodejníkov, pretože počas vyučovania svojho neposedného syna si často povzdychol, že je veľká škoda, že neexistuje škola, ktorá by ho zbavila trápenia učiť tak nepokojné dieťa, ako bol Richard. Richard mal svojho otca veľmi rád a aj keď sa jeho otec snažil byť prísny, tak ich vyučovanie neraz skončilo prechídzkou alebo hovorením rôznych vtipov.
Keď mal Richard 18 rokov, rozhodol sa vrátiť do Anglicka. Usadil sa v Rokville, pretože sa dozvedel, že neďaleko sa nachádza čarovný les. To ho zaujalo a rozhodol sa na vlastné oči presvedčiť, či ide iba o muklovský výmysel alebo o dôkaz o prítomnosti čarodejníckeho sveta. Jedného dňa sa v istej taviarni stretol s mladým Salazarom Slizolinom a stali sa z nich priatelia. Hneď si rozumeli, pretože obaja mali dobrodružného ducha, ale až neskôr sa ukázalo, že ich dobrodružná povaha mala u každého úplne inú podstatu. Slizolin sa snažil dosiahnuť svojich cieľov, kde naopak Chrabromil mal viac ušľachtilé záujmy a chcel robiť niečo naozaj záslužného.
Avšak, Richard sa Salazarovi zmienil o svojom sne založiť čarodejnícku školu. Salazarovi sa táto myšlienka hneď zapáčila. V tej dobe mali obaja približne tridsať rokov a zdalo sa, že ich priateľstvo je pevné a trvalé. Obaja boli už slávny čarodejníci s veľkou mocou. Salazar sa stretol s Brigitov Bifľomorovou, ktorá bola taktiež veľmi dobrá čarodejnica a na jeho žiadosť sa rozhodla pomôcť pri založení Rokfortu. O niečo neskôr stretol Richard Brunhildu Bystrohlavovú, ktorá bola múdra a veľkým dielom prispela k založeniu a vývoju Rokfortu.
Postupne sa situácia v Rokforte a vo vzťahoch jeho zakladateľov začala vyhrocovať. Salazal Slizolin mal požiadavky, ktoré ostatní nemohli a ani nechceli akceptovať. Richard nechcel ustúpiť Salazarovej požiadavke, aby na Rokforte študovali len čarodejníci z čisto čarodejníckych rodín, zaťiaľ čo Richard bol toho názoru, že právo študovať na Rokforte má každý, kto má čarodejnícke schopnosti. Došlo k veľkej hádke a cesty Richarda a Salazara sa navždy rozdelili, s priateľov sa stali nepriatelia.
Richard si až do konca zachoval svoju hrdosť, odvahu a statočné srdce. V dnešnej dobe je asi najrešpektovanejším zo štvorlístkov Rokfortských zakladateľov. Zachovali sa aj niektoré predmety, ktoré patrili práve Rochardovi Chrabromilovi - múdry klobúk a meč. Chrabromilov prútik sa nachádza v Gringottbanke, kde je dostatočne chránený a strážený.
YOU ARE READING
Dejiny Rokfortu
FanfictionNájdete sú zaujímavosti o Rokforte, no aj o svete kúziel.