Počet krajín, ktoré majú svoju vlastnú čarodejnícku školu je v porovnaní s tými, ktoré ich nemajú, maličký. Je to spôsobené tým, že čarodejnícka populácia väčšiny krajín sa rozhodla pre domáce štúdium. Stáva sa aj, že čarodejnícka komunita je v istej krajine veľmi malá, alebo priveľmi vzdialená od školy, a preto sa uchýlili ku korešpondenčným kurzom ktoré sa stali najekonomickejším spôsobom vzdelávania mladých.
Na celom svete existuje jedenásť uznávaných a prestížnych čarodejníckych škôl. Každá z nich je zaregistrovaná na danom Ministerstve (z tohto dôvodu nemôžeme ručiť za kvalitu vzdelania, ktoré poskytujú). Každý, kto by chcel vedieť, či v jeho krajine jestvuje legálna čarodejnícka škola, musí poslať sovu na Úrad vzdelávania Medzinárodnej čarodejníckej konfederácie.
Presná poloha každej z čarodejníckych škôl je prísne tajná. Školy sa neboja len prenasledovania zo strany muklov, ale, nanešťastie aj toho, že každá z týchto inštitúcií bola kedysi pod nepriateľským dohľadom zahraničných, aj domácich čarodejníckych komunít (nielen v Británii bolo vzdelávanie čarodejníckej mládeže podrobené zásahom a tlakom zo strany Ministerstva). Podľa všeobecného pravidla sa čarodejnícke školy nachádzajú na odľahlých, hornatých miestach (hoci, ako zistíte, jestvujú značné výnimky), keďže takéto oblasti sú pre muklov ťažko prístupné, a je jednoduchšie ich ochrániť pred temnými čarodejníkmi.
YOU ARE READING
Dejiny Rokfortu
FanfictionNájdete sú zaujímavosti o Rokforte, no aj o svete kúziel.