Zoznam postav

151 3 0
                                    

A
Abbottová, Hannah: Študentka Bifľomoru v Harryho ročníku a členka Dumbledorovej Armády. Počas šiesteho ročníka sa dozvedela, že jej mamu zabili smrťožrúti. Hannah z Rokfortu odišla a už sa nevrátila. Neskôr sa vydala za Nevilla Longbottoma a stala sa novou majiteľkou Deravého Kotlíka.
Abbottová, pani: Mama Hannah Abbottovej. Na jeseň roku 1996 bola nájdená mŕtva (jej dcéra sa to dozvedela počas hodiny Herbológie).
Abercrombie, Euan: Študent Chrabromilu. Malý chlapec, ktorý v prvom ročníku veril všetkým klamstvám, ktoré o Harrym písal Denný Prorok.
Ackerly, Stewart: Študent Bystrohlavu.
Aesalon, Falco: Staroveký Grék, prvý evidovaný animágus, ktorý sa dokázal premeniť na sokola.
Agnes: Čarodejnica v nemocnici Sv. Munga. Jej tvár je celá porastená srsťou a namiesto rozprávania šteká.
Agrippa, Cornelius: Celým menom "Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim". Čarodejník na kartičke z čokoládových žabiek - Ron túto kartičku nemá.
Alberic: Čarodejník na kartičke z čokoládových žabiek známy kvôli tomu, že nechtiac pri pokuse kúzlami pripraviť narodeninový koláč vyhodil do vzduchu dedinku Little Dropping v Hampshire.
Alderton, Arkie: Konštruktér metiel.
Andros Nepremožiteľný: Staroveký Grék, evidovaný ako jediný človek, ktorý vedel vyčariť Patronusa veľkosti obra.
Aragog: Pavúk, ktorého kŕmil a vychoval Hagrid, keď bol ešte len dieťa. Pred tým, než zomrel, bol vodcom pavúkov v Zakázanom lese.
Arcus: Vlastník Bazového prútika, vrah.
Aubrey, Bertram: James Potter a Sirius Black boli raz pokarhaní za to, že tohto chlapca začarovali, pričom mu narástla dvakrát taká hlava ako má byť.
Avery (ml.): Žiak, ktorý chodil na Rokfort v čase, keď tam študovali aj James Potter alebo Severus Snape. Po páde Lorda Voldemorta unikol trestu, pretože sa obhájil tým, že konal pod kliatbou Imperius. Pre tento čin ho Voldemort po svojom návrate mučil kliatbou Cruciatus.
Avery (st.): Jeden z tých skorších smrťožrútov. Navštevoval Rokfort ešte spolu s Tomom Riddlom.
Aymslowe, Archie: Starý pán, ktorý má rád, keď "sa mu luftujú určité miesta" (Svetový pohár v metlobale).

B
Baddock, Malcolm: Študent Slizolinu.
Bagman, Ludo: Bývalý odrážač Osbournských ôs, ktorý bol obvinený zo smrťožrútstva. Na svetovom pohári v metlobale komentoval zápas Írska proti Bulharsku.
Bagman, Otto: Brat Luda Bagmana.
Bagnold, Millicent: Minister Mágie, ktorý nastúpil do úradu ešte pred K. Fudgeom.
Bagshotová, Bathilda: Autorka knihy Dejiny Mágie. Žila v Godricovej Úžľabine, bola susedou Albusa Dumbledora.
Bane: Kentaur, ktorého stretol Harry v Zakázanom lese.
Bašír, Ali: Obchodník, ktorý chce na trhu v Británii predávať lietajúce koberce, tvrdí, že chýba rodinný dopravný prostriedok.
Baylissová, Hetty: Mukelka z Norfolku, ktorá videla lietajúci Ford Anglia, keď na napoludnie vešala bielizeň.
Beedle: Autor Rozprávok barda Beedla (Fantastická fontána, Čarodejník a skákajúci hrniec, Králiček balíček a chichotavý peň, Príbeh troch bratov...).
Belby, Damocles: Strýko Marcusa Belbyho a vynálezca protivlkolačieho elixíru.
Belby, Marcus: Člen "Slugyho klubu"
Bellová, Katie: Jedna z Chrabromilských triafačiek.
Bensonová, Amy: Dievča, ktoré bolo v sirotinci spolu s Tomom Riddlom.
Bifľomorová, Brigita: Spoluzakladateľka Rokfortu, kde je po nej pomenovaná jedna zo štyroch fakúlt.
Binns, Cutubert: Profesor Dejín Mágie. Je zároveň jediným profesorom, ktorý je duch.
Bishop, Dennis: Chlapec, ktorý bol v sirotinci spolu s Tomom Riddlom.
Black, Alphard: Siriusov strýko, ktorý mu zanechal značnú čiastku peňazí.
Black, Arcturus Regulus: Siriusov brat - smrťožrút. Ukradol Voldemortovi jeden z horcruxov (medailón) pričom zomrel.
Black, Phineas Nigellus: Siriusov pra-prastarý otec a najmenej obľúbený rokfortský riaditeľ.
Black, Sirius: Harryho krstný otec, ktorý bol neprávom obvinený a odsúdený za zavraždenie Petra Pettigrewa a dvanástich muklov. Strávil trinásť rokov v Azkabane. Zomrel v súboji s Bellatrix Lestrangeovou na MM (v miestnosti so záhadným oblúkom).
Blacková, Elladora: Siriusova teta, ktorá zaviedla zvyk odsekávania hláv domácim škriatkom.
Blacková, Walburga: Matka Siriusa a Regulusa Blackových. Jej portrét visí vo vstupnej hale domu na Grimmauldovom námestí číslo 12.
Bletchery, Miles: Strážca Slizolinského metlobalového tímu.
Boardman, Stubby: Spevák skupiny Raraši.
Bobbinová, Melinda: Študentka Rokfortu, ktorej rodina vlastní veľkú sieť apatiek.
Bode, Broderick: Nedotknuteľný na MM.
Bogrod: Škriatok z Gringottbanky. Uvádzaný tiež ako rarášok.
Bole: Slizolinský odrážač.
Bones: Starý otec Susan Bonesovej - zabitý smrťožrútmi.
Bones, Edgar: Améliin brat a otec Susan Bonesovej, ktorý bol zabitý pri práci pre Fénixov Rád vlastnou manželkou (meno neznáme).
Bonesová, Amélia: Vedúca Oddelenia pre presadzovanie čarodejníckeho práva. Bola zabitá smrťožrútmi.
Bonesová, Susan: Študentka Bifľomoru v Harryho ročníku, ktorej rodičov zabil Voldemort.
Bonesovci: Čarodejnícka rodina, ktorú zabil Voldemort.
Boot, Terry: Študent Bystrohlavu v Harryho ročníku.
Borgin: Spolumajiteľ obchodu Borgin & Burke v Zašitej uličke.
Bott, Bertie: Vynálezca Fazuliek každej chuti.
Bozo: Fotograf Denného proroka.
Bradatý, Bodrod: Vodca škriatkovských povstaní.
Bradley: Bystrohlavský metlobalový strážca.
Braithwaitová, Betty : Novinárka Denného Proroka.
Branstonová, Eleanor: Študentka Bifľomoru.
Brocklehurstová, Mandy: Študentka Bystrohlavu v Harryho ročníku.
Brownová, Lavender: Študentka Chrabromilu v Harryho ročníku - Ronova bývalá láska :)
Bryce, Frank: Záhradník rodiny Riddlovcov, ktorý bol zabitý Lordom Voldemortom.
Bulstrodeová, Millicent: Študentka Slizolinu v Harryho ročníku.
Burbageová, Charity: Profesorka Života a zvykov muklov, zavraždená Voldemortom.
Burke, Caractacus: Spolumajiteľ obchodu Borgin & Burke v Zašitej uličke.
Bystrohlavová, Brunhilda: Spoluzakladateľka Rokfortu, kde je po nej pomenovaná jedna zo štyroch fakúlt.
Bystrohlavová, Helena: Pravé meno Sivej dámy, dcéra spoluzakladateľky Rokfortu Brunhildy Bystrohlavovej. Zamilovaná do Krvavého baróna, ukradla matke diadém.

Dejiny RokfortuWhere stories live. Discover now