Zázračné predmety

131 3 0
                                    

Vo svete Harryho Pottera sa vyskytuje mnoho zázračných vecí, ktoré sa pre obyčajných ľudí - muklov - zdajú úplne nenormálne. Nevedia pochopiť ako fungujú, na čo slúžia. No pre čarodejníkov sú naopak veľmi, veľmi potrebné, niekedy až nevyhnutné.

Časovrat: Časovrat je zázračná vec podobná obyčajným presýpacím hodinkám no s dlhou retiazkou, aby sa dala prevliecť cez krk. Časovrat použili Hermiona s Harrym pri záchrane Siriusa a Hrdozobca, inak ho používala Hermiona celý tretí ročník na Rokforte, pretože mala priveľa predmetov.
Funkcia:Pomáha človeku vrátiť sa späť v čase, aby mohol opraviť niečo čo pokazil, alebo aby mohol 'stihnúť viac ako sám dokáže'.

Deluminátor: Deluminátor je malá magická vec veľkosti cigaretového zapaľovača. Takýto deluminátor použil Dumbledore na svetlá Privátnej cesty a tiež Divooký Moody na svetlá na Grimmauldovom námestí. Dumbledore ho vo svojej záveti odkázal Ronovi, ktorý pomocou neho znova našiel svojich kamarátov.
Funkcia:Vezme svetlo z vecí (najčastejšie z lámp) a uschová ho vo svojom vnútri.

Denník Toma Riddla: Tom Riddle (tiež známy ako Lord Voldemort) si ešte za svojich študentských čias uložil niektoré zo svojich spomienok do denníka, pomocou ktorého mohol vždy odpísať novému majiteľovi. Takýto denník je však plný čiernej mágie, a preto sa ho neodporúča ani hľadať, nieto už používať. (Je to jeden z Voldemortových Horcruxov - pozri nižšie.)
Funkcia:Takýto zápisník mal v druhom ročníku jedinú funkciu: nájsť a priviesť ku Tomovi Harryho Pottera.

Dvojité zrkadlo: Špeciálne zrkadlá, ktoré kedysi používal Harryho otec James spolu s Harryho krstným otcom - Siriusom Blackom. Používali ho ešte za svojich školských čias, keď sedeli po škole, každý v inej triede. Harrymu toto zrkadlo daroval Sirius na Grimmauldovom námestí č. 12, na začiatku piateho ročníka.
Funkcia:Stačí, ak do zrkadla poviete meno toho, kto má druhú časť a môžete sa spolu rozprávať.

Hop-Šup prášok: Tento prášok používajú čarodejníci na, síce nie veľmi pohodlné, ale rýchle cestovanie medzi čarodejníckymi kozubmi. Harry použil tento prášok na pricestovanie do Šikmej uličky, ale skončil v Zašitej uličke.
Funkcia:Slúži na cestovanie medzi čarodejníckymi kozubmi. Používa sa tak, že si zoberiete trocha prášku do dlane, postavíte sa pred kozub a hodíte do neho prášok. Keď plamene v kozube zozelenejú, musíte čisto a jasne vysloviť presný názov miesta kam chcete ísť.

Horcrux: Predmet plný tej najčiernejšej mágie. Horcrux je vec, do ktorej čarodejník vloží kúsok svojej duše a tie potom čiastočne žijú svoj vlastný život. Aby mohol časť duše vložiť do nejakého predmetu a vytvoriť tým horcrux, musí ju "roztrhnúť" na viac častí, tým, že niekoho zabije, a tie potom vložiť do predmetov, čím sa jeho vlastná duša poškodí. Je to pravdepodobne ten najhroznejší spôsob ako dosiahnuť nesmrteľnosť.
Funkcia:Horcruxy, teda rozdelené duše, zaručujú v určitej miere nesmrteľnosť.

Kameň mudrcov: Kameň mudrcov je starodávna vec, o ktorej výrobu sa pokúšali alchymisti už v dávnej minulosti. Jediný súčasný majiteľ Kameňa mudrcov je Nicholas Flamel, Dumbledorov priateľ a spoločník.
Funkcia:Kameň mudrcov dokáže premeniť každý kov na zlato. Jeho súčasťou je tiež elixír nesmrteľnosti, ktorý svojmu majiteľovi zaručí nesmrteľnosť.

Metly: Lietajúce metly sú hádam tým najčarodejníckejším vynálezom všetkých čias. Čarodejníci už od pradávna využívali svoje metly na prepravu a neskôr (s nástupom metlobalu) sa metly stali aj - dalo by sa povedať - športovým náčiním.
Funkcia:Preprava osôb, športové náčinie.

Mysľomisa: Mysľomisa je plytká kamenná misa so starovekými magickými ornamentami vytesanými po okraji, z ktorej vychádza žiarivé striebristé svetlo. Obsah misy tvorí niečo podobné tekutine až plynu, čo presne, to sa nevie. Podľa Harryho slov to vyzeralo ako: 'Tekuté svetlo.' Jedinú známu mysľomisu vlastní Albus Dumbledore.
Funkcia:Človek vloží nadbytočné myšlienky alebo spomienky do mysľomisy a vo voľnom čase ich skúma.

Dejiny RokfortuTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon