Salazar vraj podľa Múdreho klobúku pochádzal z mokraď vo východnej Anglicku. Salazar bol jedným z čarodejníkov, ktorí uprednostňovali čistokrvné kúzelnícke rody, čo presadzoval aj v Škole čarov a kúziel v Rokforte, ale viedlo to k rozkolu medzi ním a ostatnými tromi zakladateľmi školy. Salazar nechal vystavať v škole Tajomnú komnatu, ktorú mohol otvoriť iba jeho pokrvný dedič. Jediná ďalšia pamiatka, ktorá zostala po Salazar, bol medailón, ktorého sa nakoniec zmocnil sám Pán zla (Voldemort) a urobil z neho svoj horcrux. Spoluzakladateľ Školy čarov a kúziel v Bradaviciach, ktorý bol vo svojej dobe jedným z najväčších svetových čarodejníkov. Počas práce v škole začal presadzovať názor, že by on a jeho kolegovia mali vyučovať iba študentmi čisto čarodejníckeho pôvodu, pretože ostatným sa nedá veriť. Tak vznikali rozpory, ktoré vyvrcholili vo vážnom konflikte medzi Slizolinom a Chrabromilom, a Slizolin napokon zo školy odišiel. Salazar bol známy tiež vybudovania Tajomnej komnaty a schopnosťou hovoriť hadej rečou, vďaka čomu má jeho koľaj dodnes hada v znaku. Salazar Slizolin (v origináli Salazar Slytherin) pochádzal podľa Múdreho klobúka "z temných blat a močiarov", ktoré sa stotožňujú s mokrade vo Východnej Anglicku, a spočiatku bol dobrým priateľom Richarda Chrabromila. Salazar chcel, aby sa žiaci vyberali len z čistokrvných čarodejníckych rodín, čo viedlo k rozkolu medzi ním a ostatnými tromi zakladateľmi. Nakoniec Bradavice opustil, zanechal však po sebe pamiatku v podobe Tajomnej komnaty, ktorú smel v budúcnosti otvoriť len jeho dedič. Salazar mal minimálne jedno dieťa (z ktorého pochádza rod Gaunt). Autorka Joanne Rowlingová sa pre jeho meno pravdepodobne inšpirovala portugalským diktátorom z rokov 1932 - 1968, António de Oliveira Salazar.
YOU ARE READING
Dejiny Rokfortu
FanfictionNájdete sú zaujímavosti o Rokforte, no aj o svete kúziel.