Part 4

508 19 1
                                    

NATALIA duduk di mejanya sambil menghadap komputer. Belum lama berada di Green Corporation, sudah ramai staff yang dapat terima kehadirannya. Itulah yang dia harapkan. Tunjuk ajar dari staff senior itu paling penting.

"Panjang betul khayalan. Tida suka kerja sini?" soal Lusia. Entah sejak bila dia berada di situ, Natalia pun tidak tau.

Natalia tersenyum. "Iskk... tida laa. Aku suka kerja sini."

"Itulah yang kita semua harap. Boss tida cerewet kah, Lia?" Lusia bertanya pasal Freddy.

"Buat masa sekarang belum nampak cerewetnya. Tida tau laa dua tiga bulan."

Lusia mengangguk. "Mudah-mudahan boss dapat terima P.A baru yang ni... Sebelum ni ramai yang tida tahan dengan perangai boss."

"Aku akan cuba untuk bertahan," ujar Natalia.

Masa mereka rancak bersembang, Erik datang dan menyampaikan sesuatu pada Natalia.

"Lia, boss panggil."

"Sekarang?"

"Ya, sekarang..."

Lusia bagi signal dengan lirikan mata. Bukan tidak kenal dengan sikap Freddy. Bila dipanggil, kena datang cepat. Natalia bergegas ke bilik Freddy. Pintu bilik diketuk dan dia melangkah masuk. Dia duduk tanpa disuruh.

Freddy tersenyum. "Bagus betul P.A macam ni, kan? Belum disuruh suda duduk."

Natalia mencebik. "P.A alaf baru, boss..."

Freddy ketawa. "Tabik laa pada P.A alaf baru sekarang."

Natalia renung muka Freddy lama-lama. Rasa mau ditelan saja. Freddy pandang ke arah tingkap. Tajam betul renungan Natalia. 'Huhh! Pandai pula tengok arah lain,' getus hati Natalia.

"Saya ada tugas kah sampai dipanggil ke sini?" soal Natalia.

"Ya, ada. Saya mau bawa Natalia ke party keluarga saya," kata Freddy.

"Rasanya ini bukan kali pertama Encik Freddy cakap benda yang sama."

"Bukan. Saya akan berhenti ajuk benda yang sama sampai Natalia setuju?"

"Setuju apa?"

"Jadi isteri saya." Serius betul muka Freddy.

Geli-gelaman pula Natalia dengar. "Tanya soalan tu pada girlfriend Encik Freddy."

"Saya tida ada girlfriend. Buat semak saja semua tu."

Natalia menggelengkan kepalanya. "Saya tida boleh hidup dengan lelaki yang saya tida cintai."

"Ada boyfriend?" soal Freddy.

Tergagap Natalia bercakap. "Errr... Ta...tapi... Saya ada tersuka seorang lelaki."

Freddy ketawa. "Itu sama juga ibaratnya belum dimiliki. Single trang tang tanggg..."

'Bencinya dengar ketawa diaaa...' Natalia mendengus.

Freddy menyentuh tangan Natalia lembut. Sikap romantiknya hadir. "Terima saja laa saya sebagai suami, Natalia. Saya akan suruh Natalia buat kontrak. Kita boleh kahwin kontrak asalkan saya tida kahwin dengan perempuan kaki kikis."

Cepat-cepat Natalia tarik tangannya dari terus berada dalam tangan Freddy. Dia berdiri.

"Saya boleh berlakon jadi girlfriend Encik Freddy. Untuk jadi isteri, biar saya fikirkan dulu. Saya keluar dulu." Tergesa-gesa Natalia keluar dari bilik Freddy. Lagi lama ada dalam bilik ini, macam-macam boleh jadi. Freddy hanya pandang Natalia pergi begitu saja. Dia senyum mendengar jawapan Natalia.

Natalia duduk termanggu di mejanya. 'Tidak pasal-pasal aku boleh kata boleh berlakon jadi girlfriend dia. Aduhh!' Natalia menepuk dahinya.

'Apalah yang akan jadi lepas ni? Mula-mula berlakon jadi girlfriend. Lepas tu,  jumpa family dia. Aduh... masalah-masalah...' Natalia mula merungut.

#Bersambung

P.A ku isteriku (Completed)Where stories live. Discover now