Part 12

398 13 0
                                    

FREDDY kejutkan Natalia bangun awal pagi itu. Cuaca yang sejuk buat dia rasa mau tarik selimut saja. Suasana di kundasang betul-betul buat dia menggigil. Rasa tidak mau bangun. Sekali tengok jam, baru pukul 7.00 pagi.

“Awal lagi ni, Eddy. Lia belum lapar pun.” Mata Natalia masih mamai-mamai.

“Bukan mau bawa makan pun.”

“Habis tu?”

“Bersenam. Panaskan badan. Lepas tu baru kita breakfast.” Reaksi Natalia betul-betul tidak mau. Penatnya bersenam.

“Tida payah laa Lia ikut. Eddy bawa Eriz.”

“Lia kena ikut juga. Peluh tida sihat tu terkurung dalam badan. Lia bersiap. Eddy tunggu di luar.” Freddy keluar.

'Malas betul kalau kena desak macam ni.' Natalia bangun dan bersihkan diri. Pakaian yang sesuai dipakainya. Dia keluar mendapatkan Freddy. Freddy tersenyum pandang Natalia.

'Eriz pun ikut bersenam juga. Huh!' Mesti Eriz ikut. Jadi driber bulan madu ni jadi aset dia laa tu.' Natalia sudah agak.

Natalia ikut Freddy keluar dari hotel. Mereka mendapatkan Eriz yang ketika itu sudah bersedia untuk panaskan badan. Freddy dan Eriz mula jogging. Natalia ikut dari belakang. Lebih 20 minit jogging, mereka berehat di satu kawasan. Kebetulan ada tempat berehat yang tersedia di situ. Mereka meneguk air mineral yang sempat Eriz beli tadi.

“Kau tiada rancangan mau kahwin kah, Eriz?” soal Freddy.

Eriz ketawa. “Aku belum jumpa calon lagi.”

“Jawapan standard tu. Macam mana dengan Rifa?”

“Eddy... Pada aku, Rifa layak sebagai kawan. Dia bukan taste aku?”

“Taste kau macam mana?” Freddy terus bertanya.

“Kalau boleh macam Lia ni...”

“Suda laa bersembang. Jom sambung jogging.” Natalia suda mula bergerak. Makin lama bahas isu itu, isu berebut hak lagi yang keluar.

'Bencinya aku dengan Eriz ni!' Natalia betul-betul geram dengan Eriz.

Mereka mengejar Natalia. Ada satu perasaan yang melekat dalam hati Freddy. Perasaan ingin tahu. Eriz macam selalu pandang Natalia. Lain pula hatinya bila Eriz berbuat begitu.

'Takkan aku cemburu dengan kawan sendiri?' soal hatinya.

Hampir 1 jam juga lah mereka berjogging. Terpusing juga mereka persekitaran hutan Kundasang.

“Okey laa, Eriz. Mandi dulu baru kita breakfast,” ujar Freddy.

“Okey.”

Natalia malas sudah mau ikut perbualan dua lelaki itu. Nanti jadi macam tadi. Eriz berkata itu ini. Natalia rasa tidak selesa.

“Liaaa...!!!” Eriz berteriak dan pantas memaut lengan Natalia. Itu membuatkan dada mereka hampir bergesel. Natalia terkejut. Begitu juga dengan Freddy dan Eriz. Rupanya tadi Natalia hampir-hampir dilanggar kereta. Nasib baik Eriz selamatkan dia.

“Apa juga yang kau mau cepat sangat? Eddy masih di sini, kan? Eddy, bawa Lia naik.” Air muka Eriz betul-betul risau.

Freddy membawa Natalia naik ke atas. Dia suruh Natalia bersihkan diri. Di atas sofa, Freddy termenung mengingati peristiwa tadi. Kerisauan Eriz melebihi kerisauannya.

'Sepatutnya aku yang risau dan paut tangan  Lia,' desis hatinya.

Dia ingat kembali perkahwinannya dengan Natalia. Sejak berkahwin, dia tidak pernah sentuh Natalia. Bukan dia dayus sebagai seorang suami tapi, dia hormati keputusan Natalia. Bukan cara dia untuk mendesak. Dia mau hati Natalia sendiri terbuka untuknya.

P.A ku isteriku (Completed)Where stories live. Discover now