'Dave!' Hoort Melinda Danee gillen. Eigenlijk had Melinda helemaal geen zin meer om Danee te zien. Maar Dave is zo leuk. Ze kan nog steeds niet geloven dat ze hem leuk vind. De irritantste etterbak van heel de school, maar hij is eigenlijk wel leuk. Hij was gewoon vrienden met Sven, daarom mocht ze hem niet. 'Melinda, waar denk je aan?' Melinda lacht aan wie kon ze beter vragen. 'Wie denk je?' zegt Melinda als Dave naar de wc gaat. 'Hoe is het hier.' vraagt Melinda een beetje bang. 'Vreselijk... Ik ga denk ik maar bekennen.. Dan kom ik eerder vrij.' Danee heeft tranen in haar ogen. 'Je deed het toch niet expres?' Als Melinda dat zegt voelt ze zich meteen schuldig. 'Ik was gewoon boos oké..' Bang kijkt Melinda Danee aan. 'Was het de bedoeling?' Melinda wil wegrennen maar ze kan niet gaan zonder Dave. 'Waar hadden jullie het over?' vraagt Dave vrolijk. 'Ik.. Ik..' Danee komt niet uit haar woorden. 'Sorry Dave, maar onze buren.. Ze hadden gelijk. Ik was boos op Dirk, niet op Emma, Tijn vond Emma een schatje. Maar hij wilde niet mee oppassen door Dirk.' Danee praat alsof ze in een soort trans is. 'We gaan Melinda. Danee is geen zus meer.' Boos loopt Dave weg. Melinda rent achter hem aan.
'Zullen we naar het park gaan?' vraagt Melinda troostend. 'Oké.. Zullen we vanavond naar Hercules gaan? Die nieuwe disco?' Dave kijkt haar verdrietig aan. 'Zullen we Jenna en Sven meevragen?' 'Oké.. Zullen we nu naar het park gaan?'
'Ik moet die bitch gewoon vergeten.. Mijn zus heeft tegen me gelogen! Ik haat haar.. Maar vanavond gaan we lekker feesten en alles vergeten!' Roept Dave terwijl hij tegen een boom aanstaat. Iedereen kijkt hem aan. 'Relax.. Wat je zus heeft gedaan is heel erg.. Maar we zijn hier toch om je weet wel.. te relaxen..' Melinda probeert zo rustig mogelijk te praten. 'Ja.. Maar.. Ze was wel mijn voorbeeld.' Dave probeert zijn tranen tegen te houden. 'Dave.. Vergeet alles even.. Over een week als je een beetje bent afgekoeld gaan we weer op bezoek. Dan laten we haar alles uitleggen. Dit blijven we iedere week doen.' Bedenkt Melinda. 'Kijk daar zijn Jen en Sven!' Zegt Dave vlug. 'Heey!!' roept Jenna vrolijk. 'Hoe is het met je zussie?!' roept Jenna iets te hard. Melinda kijkt haar boos aan. 'Ik ga even naar de wc.' zegt Dave bleek. 'Wat is er met hem?' vragen Sven en Jenna bijna tegelijk. 'Zijn zus heeft tegen ons bekent.. Nog niet tegen de politie. Hij weet niet echt wat hij ermee moet doen.' Legt Melinda uit. Jenna en Sven zien bleek. Dat hadden ze vast niet verwacht. 'Mel? Wat heb je opeens een heftig leven.' Melinda kan het niet laten om te lachen. 'Vanavond Hercules?' vraagt Melinda. Ze wil van dit onderwerp af. Ze is al de hele week met Danee bezig. Dave moet het loslaten. 'Ja leuk! zullen we zeggen negen uur?' Zegt Jenna blij. 'Oké! Dave komt ook mee. Dat word gezellig.' Lacht Melinda. 'Haai!' zegt Dave blij. 'Tot negen uur hé! See you!' Lacht Jenna. 'Bye!' roept Melinda haar na.
JE LEEST
my life..
Teen FictionMelinda gaat voor haar BFF op een dubbeldate, ze haat Dave... Maar wat als Dave nou eens heel leuk is. Melinda weet het even niet meer. Waarom is hij zo mysterieus..