2

942 134 21
                                    

"Okay budak-budak sekalian korang dah makan kan so sekarang noona nak korang pergi mandi sebelum waktu malam." kata hyejin kepada adik beradik tersebut.

"Okay. Tapi noona kena mandi kan eunsang hyeongjun dengan dohyon sebab mama selalu mandi kan diorang." seungyeon bercekak pinggang sambil menerangkan perkara itu.

Amboi pandai bercekak pinggang pula budak ni macam nak buat perlawanan wwe je.

"Kenapa noona kena mandikan diorang." soal hyejin

"Hadoii jinny ni kan. Kan seungyeon dah kata yang mama selalu mandi kan diorang." seungyeon memanggil hyejin dengan nama samarannya.

Walaweii guna nama samaran pula budak ni saja je nak cari gaduh.

"Yah!! Seungyeon kan mama dah kata jangan panggil orang tua dengan nama nanti tak hormat." seungwoo menarik telinga seungyeon tetapi tidak kuat.

Pliss lah aku bukan orang tua aku still remaja. Muka cantik lagikan comel ni diorang kata aku tua memang tak boleh jadi ni. Sabar kau jinny. Monolog hati hyejin.

"Dah jangan gaduh tak elok gaduh-gaduh ni pasal eunsang hyeongjun dengan dohyon biar noona yang urus korang pergi mandi."

"Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam." junho membuat muka comelnya kearah hyejin.

"Minhee pun nak mandi kolam noona bolehkan?" jawab minhee juga.

"Tak boleh. Tu kolam bukan kolam renang tapi kolam ikan. Kalau korang mandi kat sana nanti badan korang Bau ikan nanti." hyejin menolak permintaan junho dan minhee itu.

"Yelah yelah" serentak junho dan minhee dengan nada merajuk.

Lalu mereka semua kecuali eunsang hyeongjun dan dohyon mula naik ke atas untuk mandi.

"Okay now eunsang hyeongjun dan dohyon ikut noona kita pergi mandi." mereka bertiga mengangguk.

"Jap noona eunsang nak bawa robot eunsang boleh tak?"
Jawab eunsang.

"Okay bawalah." ringkas hyejin.

Selepas eunsang membawa robotnya hyejin pun membawa mereka ke kolam renang belakang rumahnya sebenarnya kolam tu bukan kolam ikan tapi kolam renang saja je taknak mereka mandi huehue. Nasib kolam tu ada dua tempat satu yang dalam satu lagi yang cetek.

"Iehh noona menipulah noona cakap kolam ni kolam ikan." hyeongjun mencebik geram melihat hyejin. Alorhh syomel lah KYAA.

"Tulah noona cakap ni kolam itik." kata dohyon sambil memuncungkan mulutnya yang baru berumur 3 tahun itu.

"Bukan kolam itik lah tapi kolam ikan." jawab eunsang.

"Bukan nak menipu tapi kalau korang 11 orang masuk kolam ni kan tak muat. Kalau tak muat korang nak mandi mana. Kalau nak mandi dekat kamar mandi konfem tak muat 11 orang."

"Hah betul betul betul. Noona memang bijak macam saya." eunsang memuji diri sendiri.

"Mestilah noona bijak. Dah lah tu jom noona mandikan korang." hyejin membawa mereka ke dalam kolam renang yang cetek lebih kurang paras pinggang mereka.

Sementara itu..

| all X1 member except hyeongjun eunsang dan dohyon |

"Yah?! janganlah simbah air awak ni kan." dongpyo membalas balik kearah minhee.

"Ish tengok ni seluar saya dah basah lah ni semua salah hyung." junho menjeling seungyeon. Pandai menjeling rupanya budak ni.

"Woi awak dah kenapa dari tadi asyik sebok hidu sabun tu." wooseok merampas sabun itu daripada hangyul.

" tu sabun wangi sangatlah kalau hyung tak percaya cuba hyung hidu." wooseok menghidu sabun itu dengan berhati hati takut sabun itu terlepas daripada genggamannya.

"Wangi lah aku dah ketagih dengan sabun ni." hangyul juga turut menghidu sabun tersebut di sebelah wooseok.

"Korang cepatlah mandi tengok seungwoo hyung dah pakai baju korang lagi belum." jawab yohan sambil memakai seluar dalam ultraman nya.

"Kitorang dah nak siap ni lagi sejam nak keluar." seungyeon menjongketkan keningnya.

Apakah bodoh nak keluar lagi sejam memang kesejukkan lah korang dalam kamar mandi tu kalau sejam tak keluar.

"Korang dah keluar pergi pakai baju sebelum noona sampai." seungwoo mengarahkan mereka semua keluar daripada kamar mandi.

"Nae" serentak mereka semua. Takut kena marah dengan hyejin lah tu.

SKIP

waktu malam menjelang tiba semua budak budak pun dah tidur kecuali hyejin.

Hyejin pov

Krekk krekk

Aku meregangkan badan badan aku yang dah sakit sakit belaka ni.

Banyak banyak orang aku juga aunty nak suruh jaga dah lah perangai dorang mengalahkan beruk susah pulak tu nak jaga nasib aku ni baik nak jaga diorang kalau tak memang aku reject awal lah jadinya.

Sekarang masa aku nak mandi dari petang tadi aku tak mandi gara gara sebok mandikan budak-budak tu.

Waktu sekarang lah paling sesuai untuk aku bersenang lenang muahahahaha gembiranya diri ku ini.

End pov


TBC

typo abaikan. Aku rasa macam cringy pulak cerita ni. Tapi walau apa apapun hope korang suka

Vote+comment

Tapi tak paksa pun just nak korang enjoy cerita ni.

Have a nice day🌸

Babysitter✓ | X1 |             Where stories live. Discover now