10

438 74 1
                                    


Abaikan typo

~~~

Dongpyo POV

Yes yes yess lagi 5 hari mama nak pulang yeah yeah tak sabar nak tunggu hadiah dari mama harap² mama belikan pyo mainan yang limited edition punya tapi en hyejin noona macam mana eh? Boleh ke dia hidup tanpa kitorang kan dia sayang kan kitorang. Noona jangan sedih tau bila pyo dah tiada pyo nak balik rumah lagi 5 hari ni.

Nak video call mama lah pyo rindukan mama ni.

End POV

Dongpyo pergi ke arah hyejin yang sedang sibuk bersolek.

"Noona dongpyo nak video call mama boleh tak?" tanya dongpyo.

"Hah call lah noona tak halang pun." jawab hyejin acuh tak acuh disebabkan dongpyo yang menggangunya bersolek.

"Ishh noona ni macam tak tau dongpyo nak minta tolong noona." dongpyo mencebik dan menjeling hyejin.

"Aip jeling engko sana noona tak tolong padan muka. Bak sini fon noona kat atas meja tu." hyejin menunding jarinya ke arah meja di mana telefon nya berada.

"Noona ni kan telefon kat sebelah je pun nak minta dongpyo tolong ambil kan. Noona ambil lah sendiri."

"Noona sebok nak pakai lipstick ni kalau dongpyo tak ambil noona taknak call tau." hyejin mengugut dongpyo. Budak kecil pun nak diugut.

"Yelah²" dongpyo menghulurkan telefon hyejin.

"Okay bagus bagus cayang dongpyo. Jap eh noona nak video call omma pyo ni."

"Noona nanti dulu, pyo nak panggil dohyon."

"Ehh buat apa nak panggil, tu dohyon dekat pintu."

"Hai kalian tadi dohyon dengar bunyi bising jadi dohyon datanglah." jawab dohyon sambil tersengih sengih.

"Eoh omma korang lah." kata hyejin seraya memberikan telefon tersebut kepada dongpyo.

Dongpyo: Omma hi!! Pyo rindu omma bila nak balik n jangan lupa beli mainan limited edition pyo tau.

Hani: auww anak omma dah besar kan korang.

"Baru baru je seminggu dorang kat sini dah cakap besar apalah" monolog hyejin.

Dohyon: omma dohyon pun nak mainan limited edition

Hani: Okay nanti omma belikan korang mainan tau.

Dongpyo: Pyo sayang omma.

Dohyon: Dohyon pun sayang omma. Kirim salam kat appa tau.

Hani: sayang korang juga jangan lupa bagitau yang lain omma sayang diorang tau. Nanti omma sampaikan salam korang kat appa tau.

Dongpyo: okay omma nanti kitorang bagitau yang lain.

Hani: jap mana noona omma nak cakap kat dia jap.

Dongpyo: oh ada je kat sebelah kitorang.

"Nah." dongpyo menghulurkan telefon kearah hyejin.

"Oh okay."

Hani: hola jinnie sihat ke?

Hyejin: haah sihat je ni kenapa.

Hani: saja tanya aunty rindu dengan jinnie ni. Btw jinnie taknak cakap dengan mama ke?

Hyejin: eoh boleh gak.

Minjung: hai anak mama!! Mama dengar yang hyejun dah balik.

Hyejin: haah dah balik dia sedang bawah budak² pergi market jap.

Minjung: kamu ada call papa tak?

Hyejin: ada. Papa kata dia nak balik dari California hujung bulan ni.

Minjung: jinnie tolong bagitau papa yang mama minta beli dress tau.

Hyejin: iehh mama ni okay² nanti jinnie call papa.

Minjung: okay bubye muahh.

Hyejin: bye.

Hyejin menamatkan video call nya.

"Ishh noona ni kitorang belum puas nak tengok omma lah." dohyon memeluk tubuhnya dan menuncungkan mulutnya.

"Mian tapi noona nak gerak pergi kerja ni nanti noona lambat." pujuk hyejin

"Nak ikut." serentak mereka.

"No way noona taknak bawah korang nanti tak pasal² korang buat hal kat sana."

"Nak ikut nak ikut kitorang nak ikut juga."

"Tak boleh dah tepi noona nak gerak dah ni." hyejin keluar daripada bilik nya dan turun ke bawah.

SKIP

Hyejin POV

Sampai je kat diamond company terserempak pula dengan si bunga Rose ni. Menjengkelkan betul lah

"Yoh hyejin apa khabar. Hari bawah budak lagi ke?" Rose menjongketkan kening nya.

"Budak?? Aku mana bawah budak apa yang kau merepek siang² ni." aku kehairanan.

"Yang tu belakang kau tu siapa kalau bukan budak hah."

"Belakang aku?? Mana." aku toleh ke belakang dan alangkah terkejut beruk nya aku ternampak dua orang budak yang pendek paras pinggang aku je tengah tersengih² macam kerang busuk sambil buat peace pulak tu.

"Weh macam mana korang ada kat sini? Korang naik bas ke? Atau jalan kaki." tanya ku. Macam manalah dorang boleh ada kat sini geram pulak aku.

"Wuish hebat gak budak² nak jalan kaki pergi sini jau kot rumah kau dari diamond company." Rose pula tiba² menyampuk.

"Tadi waktu noona pergi tandas sebelum naik kereta kitorang dah pergi dekat kereta noona awal² lagi tulah kitorang ada kat sini sekarang." terang dongpyo dengan semangatnya. Hah memanglah kan tak pernah datang sini lain lah si dohyon tu siap buat hal lagi dengan dengan budak seungyeon tu haih..

"Dah korang dekat sini noona nak korang pergi dekat cafe sana tu. Tunggu sampai noona habis kerja jangan nak merayau sana sini kalau tak noona tinggalkan korang kat sini tau."

"Wokay kitorang takkan merayau. Tapi balik nanti noona kena janji nak belanja kitorang ice cream. Deal" kata dongpyo. Hek eleh budak ni nak ice cream pulak.

"Okay deal. Tunggu kat sini je tau."

"Okay."

Jangan je budak² tu buat hal aku dah taknak throwback hari kejadian yang sangat mengerikan nak cari budak² tu satu bangunan uish horror betul.

End POV

TBC..

Lama dah tak update idea dlm otak pun dah kering huarghh😭😭 ..  Okay kat sini sy nak bagitau kepada sesiapa yang masih lagi tak tau apa kerja hyejin ekceli, dia ni ialah photographer kat diamond company ok dah.. Btw guys jngn lupa vote n comment tau tapi sy tak paksa pun. Byee

Have a nice day🌼🌼

Babysitter✓ | X1 |             Where stories live. Discover now