Kring.. Kring..
Jam berbunyi menandakan pukul 6 pagi. Hyejin mengeliat di atas katilnya dan terpegang sesusuk tubuh yang berada di sebelahnya.
"Huarghh!! Hantu mana pula.yang masuk bilik aku ni mama helpeu me pleaseu."
"Hmm.. Ish noona ni bisinglah hyeongjun nak tidur pun tak selesa sebab noona bising." hyeongjun menutup telinganya akibat daripada teriakan hyejin.
"Yah hyeongjun macam mana kamu datang bilik noona ni kenapa tidur dalam bilik noona?." tanya hyejin sedikit terkejut. Mana tak kot ni first time budak tidur sebelah siap peluk pulak tu.
"Tak syoklah tidur dekat eunsang hyung dengan junho hyung. Diorang goyang sangat waktu tidur. Hyeongjun tak selesa baik tidur dekat noona selimut tebal pulak tu."
Hek eleh budak ni kan memang nak kena nasib budak ni masih kecil kalau tak memang aku dh halau dah. Jahatkan aku.
"Hmm yelah tu hari ni je tau jun tidur kat sini esok dah tak boleh. Dah pergi kejutkan hyung kamu tu sementara noona sediakan breakfast untuk korang dah terlajak tidur dah jadinya."
"Ai ai captain." hyeongjun membalas sambil membuat gaya tabik hormat.
SKIP
Hyejin POV
Okay sekarang ni 8 orang budak-budak ni dah pergi sekolah dan tinggal 3 lagi tak pergi sekolah. Yang satu kata sakit perut yang satu lagi kata cuti and yang last ni kata belum sekolah. So apa boleh buatlah. Terpaksalah aku bawah seungyeon hangyul dohyon ni pergi tempat kerja aku. Habislah aku konfem tak siap kerja aku ni tau dah lah aku ada meeting lepas ni. Haishh nak urus budak 3 orang lagi ni.
"Korang jom ikut noona pergi tempat kerja noona. Kalau noona biarkan korang kat rumah memang tak lah noona nak bagi."
"Yess.. Harini pergi tempat kerja noona yeah yeah. Noona belanja ice cream tau." hangyul melompat kegembiraan
"Ice cream vanilla ice cream vanilla seungyeon nak makan ice cream vanila." giliran seungyeon melompat lompat
"Dohyon nak ice cream chocolate yang ada krim lebih tu." dohyon mencelah.
Habislah duit aku. Budak budak ni kan.
"Hurmm.. Yelah yelah dah jom gerak noona ada meeting kejap lagi." hyejin tergesah gesah membawa 3 orang adik beradik tersebut ke dalam keretanya.
End POV
15 kemudian..
"Noona tu kedai ice cream seungyeon nak makan ice cream sekaranglah." seungyeon menunjuk kedai ice cream yang berada di seberang jalan berdepan dengan tempat kerjanya.
"Okay² korang kat dalam kereta ni noona nak pergi beli ice cream untuk korang." hyejin meninggalkan mereka di dalam kereta.
Setelah beberapa minit mengorbankan masa akhirnya ice cream mereka pun telah siap.
"Nah korang ambil ni. Jangan sampai comot tau noona takde masa nak bersihkan." hyejin memberi amaran
"Noona kitorang pandai bersihkan sendirilah." hangyul memandang hyejin dengan pandangan yang sungguh bermakna. Takut pula aku.
"Huh.. Yelah yelah noona tau." hyejin mengeluh mengalah dengan hangyul.
Diamond Company
"Korang tunggu sini tau jangan merayau-rayau noona ada meeting duduk diam-diam dan makan ice cream korang tu." mereka mengangguk tanda faham.
Hope dorang tak pergi mana mana kalau tak habislah aku nak merayau satu bangunan cari dorang ni.
Hyejin pun mengorak langkah ke ruangan meetingnya sementara hangyul seungyeon dan dohyon berada di tempat menunggu.
"Weh hyung dohyon bosanlah meh jalan jalan."
"Saya pun bosanlah baik kita jalan jalan sementara noona meeting. Kan syok." jawab hangyul sambil menjilat ice creamnya.
"Jomlah bosanlah nak tunggu kat sini mesti lama noona punya meeting tu kot kot tahun depan baru siap." balas seungyeon dengan nada sarkastik.
Hyejin situation~
Aku macam cacing kepanasan je gara gara terlalu risau dengan budak budak tu dah lah hati aku tak tenteram sekarang ni nak je aku lari keluar semata-mata nak tengok apa budak budak tu buat. Jangan je diorang kacau barang barang kat sini sudah.
"Weh kau kenapa ni? Duduk goyang-goyang macam ada cacing je dalam bontot kau tu." kata rose sambil mencuit lengan aku. Apalah main cuit cuit pulak rose ni.
"Taklah aku risau ni." balas ku.
"Risau pasal apa pulak kau ni? Risau boyfriend kau kena rampas pompuan lain ke." gurau Rose
"Eceh pandai kau ehh aku takde boyfriend lah. Aku risau dengan anak aunty aku yang aku jaga kat luar tu."
"Ouh dah tu kau nak buat apa?"
"Lepas habis meeting aku nak gi jumpa diorang entah apa dorang buat kat luar tu." balas aku dengan mata fokus ke arah Mrs Karen.
Seungyeon hangyul dohyon situation~
"Fuhh.. Cantik gila tempat ni banyak camera pulak tu aku nak pose cantik cantik lah." hangyul pergi ke arah uncle yang berada di hujung untuk menangkap gambar nya.
"Uncle uncle kerja sini ehh?? Kalau uncle kerja sini boleh tolong ambil gambar hangyul tak? Hangyul nak pose cantik cantik ni." uncle tersebut hanya mengangguk dan tersenyum melihat hangyul.
Alahai kalau budak jantan buatlah cara budak jantan ni acah nak jadi girl pula mintak tangkap gambar.
"Seungyeon hyung mana hangyul hyung? Dohyon lapar ni noona lambat sangat lah perut asyik buat bunyi." dohyon mencebik lapar.
"Entah" ringkas jawapan seungyeon.
"Hyung tu apa tu. Banyaknya makanan jom jom dohyon lapar ni."
"Fuyooo banyak lah kalau macam ni konfem kenyang perut lah. Saya datang wahai makanan." seungyeon dan dohyon berlari ke arah kedai serbaneka yang ada di dalam diamond company itu.
Fuhh kaya siak company ni siap ada kedai serbaneka lagi.
Makanan banyak diambil oleh seungyeon dan dohyon di kedai tersebut. Habislah duit habis hyejin melayang habis.
Beberapa minit kemudian berakhirlah meeting yang sangat membosankan itu.
"Weh korang jom pergi- Woi mana korang pergi.. YAHH!!" hyejin terkejut melihat bahawa budak tiga orang tu dah tiada.
Ahhh serabut betul lah. Monolog hati hyejin
"Hey hyunjin kau ada nampak tiga orang budak merayau rayau kat sini tak?" tanya hyejin kepada rakan sekerjanya hyunjin.
"Budak tiga orang? Rasanya tak kot tapi tadi aku ada nampak sorang budak ni ada dengan si jisung dekat bilik photoshoot tadi."
"Okay thanks hyunjin nanti aku belanja kau." hyejin meninggalkan hyunjin yang terkebil-kebil melihat hyejin yang terburu buru itu.
~~
"Amboi Amboi cantik pose hangyul kan. Kat sini pula kamu kan penat noona cari kamu satu bangunan kat sini pula kamu sambil berpose ambil gambar pulak tu. Mana seungyeon dengan dohyon." jawab hyejin laju dah macam penyanyi rap lak dia ni.
"Entah. Mana lah hangyul nak tau hangyul tak jaga diorang pun. Uncle cepat ambil gambar hangyul."
"Ecewah budak ni. Jisung kau tolong jaga dia boleh tak kejap je aku nak gi cari dua orang budak lagi ni." jawab hyejin meminta bantuan jisung.
"Hmm boleh je. Comel apa budak ni muka macam dah matang tapi perangai dia comel je aku tengok." puji jisung.
"Ishh takya lah kau nak puji dia nanti kembang bontot budak tu." hyejin dan jisung tergelak.
"Kau ni ada ada je lah." jisung tersenyum menampakkan giginya itu.
Argghh comel lah.
TBC
Vote✅
Comment💬Have a nice day guys🌸
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Fanfiction-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...