6

536 80 0
                                    

Hyejin-

TOK.. TOK.. TOK..

bunyi pintu kedengaran kuat menyapah telinga.

"NOONA BANGUN CEPATT NANTI KITA LAMBAT SAMPAI SEKOLAH. SUKAN KITORANG MULA JAM TUJUHHHH." suara seungyeon kedengaran dari luar bilik aku. Kacau lah budak ni dahlah aku tidur lambat terpaksa bangun awal.

"Yaishh noona nak bangunlah ni korang dah siap ke belum?" tanya ku kepada seungyeon. Rambut tak sikat lagi ni mesti serabai punya.

"Pft.. HAHAHAHAHAHA rambut noona cam nanas lah HAHAHA." seungyeon dah bergolek golek di lantai sebab ketawa. Dasar punya sepupu saja nak bagi aku naik darah.

"Dah cukup. Pergi siap nanti nak gerak." jawab ku. Saja nak halau budak tu. Bangun² pagi je dah naik darah dahlah jalan awal nasib gue sayang.

20 minit kemudian..

"Bekal cek. Air cek. Baju ganti cek. Camera cek. Ok semua dah cek so boleh gerak." hyejin mula memandu untuk pergi ke sekolah.

"Noona mainan dohyon ada bawa tak dah cek tak." tanya dohyon sambil memegang mainannya.

Pehal budak ni. Bukan mainan ke yang dia pegang tu.

"Tu yang dohyon pegang tu apa bukan mainan ke." hyejin melihat dohyon melalui cermin pandang belakang.

"Ehh lupa pulak sowwy sowwy." dohyon tersengih macam kerang busuk.

"Yow yow noona ada ajak dahyun noona sekali ke yow?" tanya hangyul dengan nada rap

Eh engko fikir ni pertandingan rap ke apo ni. Selamba badak air je main yow yow.

"Noona dah agak soalan ni mesti timbul punya awal² lagi noona dah ajak dahyun noona tu mungkin dia dah ada kat sekolah tu."

"Wokay wokay." hangyul membuat gaya tabik hormat kepada hyejin.

"Wah wah wah dohyon nampak dahyun noona kat depan tu lah." dohyon melompat ke seat depan di mana seungwoo berada.

"Ouch.. Yah sakit lah peha hyung dohyon pijak kalau patah habis dohyon hyung kerja kan."

"Hehe mian mian nanti dohyon suruh lah noona hantar pergi hospital kan senang." dohyon menghadiahkan senyuman manisnya ke arah seungwoo dan beralih ke arah hyejin.

"Apa? Nak suruh noona ke, tungguh betul² baru noona hantar." hyejin menayangkan muka seposen.

Lol apakah.

"Eihh noona ni memang lah." seungwoo menjeling hyejin.

"Gurau je. K semua dah sampai ashila lah turun anda semua. Yohan tolong noona ambil bekal korang dekat belakang tu boleh."

"Yohan dah bawah pun nanti bayar gaji yohan tau." bekal tersebut diambil oleh yohan dan dibawah keluar.

"Ceh minta gaji pulak engko kan. Gue yang bagi korang makan tau." ujar hyejin perlahan namun didengari oleh yohan.

"Mestilah mintak gaji sakit tau tangan nak angkat bekal ni berat pula tu." protes yohan dan pergi ke arah dahyun.

"K fine aku nak majok ni taknak pujuk ke."

"Oii dah dah lah tu takde gak yang nak pujuk kau kalau kau lama² kat dalam kereta tu dah turun cepat." hyejin mencebik melihat dahyun membebel dari luar.

"Nak keluar lah ni." pintu kereta di tutup rapat oleh hyejin.

Skip

"Acara 100 m akan bermula sebentar lagi para peserta sila bersiap sedia di lorong masing²." kata kang daniel selaku guru pendidikan jasmani dan juga juruacara bagi majlis sukan sekolah itu.

"SEUNGWOO HANGYUL FIGHTINGG!!" suara dahyun kedengaran diseluruh padang hyejin yang berada di sebelahnya mencuit lengan dahyun.

"Yah perlahan kan sikit lah suara kau tu semua orang tengok lah aku yang malu." hyejin separuh membisik.

"Buat apa nak malu bak kata entah siapa yang bagitau malu apa bosskur." dahyun menayangkan muka beruknya kepada hyejin. Kalau sepak muka dia ni mesti best punya.

PANG..
Bunyi pistol dilepaskan tanda para peserta sudah mula berlari.

"Weh anak kau lari tu sokonglah. Huahh laju siak seungwoo lari tengok hangyul dekat belakang nak kejar seungwoo. Kau tengok idol gila aku dekat anak kau" mata dahyun tidak lekang daripada memandang mereka berlari.

"Sudah² lah kau–" percakapan hyejin di potong oleh dahyun.

"HUARGHH KAU TENGOK SEUNGWOO NOMBOR 1 HANGYUL NOMBOR 2 YESS DORANG MENANGG."

"You look like a stupid girl right now dahyun aku malu tho." hyejin menggelengkan kepalanya sambil menutup muka.

"Weh pergilah gambar diorang kau ni kan."

"Jap ah aku nak ambil air ni kang pengsan diorang kat sana." hyejin mengambil air yang berada di sebelah wooseok dan junho.

"Cantik ahh. Hebat siak korang dua ni kan laju pula tu. Meh sini noona ambil gambar." dahyun mengambil camera hyejin dan mengambil gambar mereka.

"Nah ambil air ni pastu minum jangan tak minum nanti pengsan noona gak yang angkat." 2 botol air dihulurkan kepada seungwoo dan hangyul.

"Boeklah noona terchenta." jawab hangyul.

SKIP

akhirnya acara majlis sukan sekolah gabungan dengan tadika tu pun telah habis. Hyejin Dahyun dan 11 orang budak itu pun pulang dengan gembira(cringe lol😂)

"Tak sangka kau pun ikut acara lumba lari tu kan. Nombor 1 pula tu btw lucuh siak muka kau time lari aku ada ambil gambar kau lagi." jawab dahyun sambil menahan gelak nya.

"Manalah aku tau tiba² je cikgu tu suruh aku lari so aku lari lah. Tapi tak menyesal tho aku ikut dapat daging lembu korea+++ pula tu konfem kenyang aku ni malam."

"Jangan lupa kongsi kat aku tau. Bubye my annoying chingu." hyejin menjeling dahyun yang dah keluar daripada rumah nya.




TBC..

Have a nice day💮

Babysitter✓ | X1 |             Where stories live. Discover now