Rumah++
"Arghh noona penatlah. Ni semua salah seungyeon dengan hangyul." sofa dijadikan tempat hyejin untuk baring.
"Ieehh apa pula salah kitorang." jawab seungyeon dengan muka innocent nya itu.
"Apa salah korang? Korang dah lah pergi merayau sana sini lepastu pergi beli makanan banyak pulak tu noona juga yang bayar habis melayang duit noona." hyejin yang tadi baring kini mengubah posisinya menjadi duduk.
"Melayang duit noona pun still tinggal rumah besar kan lagi pun yang melayang duit tu aunty minjung bukan noona. Hahahaha" terhambur gelak hangyul melihat muka hyejin dah nak berubah jadi beruk.
"K fine korang menang. Memang susah nak jaga korang ni en." hyejin mengaku kalah. Mestilah kena mengaku kalah dengan budak kecil kalau tak sampai esok tak siap.
"Noona noona mana yang lain kenapa belum sampai." tanya dohyon hyejin hanya memandang pelik hairan dimana yang lain berada.
Alamak aku tak ambil diorang lagi lah mati lah aku sekarang dah jam 1 setengah sepatutnya aku ambil diorang waktu jam 12 tengahari tadi. Arghh aku dah lambat ni. Monolog hati hyejin.
"Wei korang. Korang tunggu sini tau jangan pergi mana mana tau nanti noona suruh kawan noona jagakan korang ni."
"Ehh noona ada kawan ke? Setahu seungyeon noona ni single betulkan?." seungyeon menahan tawanya yang hampir terhambur. Soalan bonus ke apa seungyeon bagi ni mentang mentang takde bf jahatnya engko wahai seungyeon habis hancur hati.
"Eii budak anda diam. Noona bukan maksudkan kawan lelaki tapi kawan perempuan lah. Apalah seungyeon ni." seungyeon menggaru kepalanya yang tidak gatal manakala hyejin menelefon kawannya dahyun.
OTP
me: dahyun kau boleh tolong aku tak jaga 3 beruk eh silap budak kat rumah aku tak?
Hangyul menyampuk perbualan hyejin."oi noona ni dah melampau ni kitorang bukan beruklah noona tu yang beruk." hyejin akhirnya engko kena oleh hangyul ni. Hyejin meletakkan jari di mulutnya tanda diam.
Dahyun: eh sapa yang cakap tu? Kau dengan sapa tu tadi aku dengar suara budaklah.
Me: kau ni pekak ke bodoh? Kan aku dah kata ada budak 3 orang hah so jawapannya aku dengan budaklah sekarang ni.
Dahyun: Oo okay² kau nak aku datang bila?
Me: sekarang lah weh. Aku nak keluar ni
Dahyun: kau sengaja en suruh aku jaga diorang sebab kau nak gi bersenang lenang.
Me: kepala otak mak bapak nenek datuk moyang kau lah aku nak gi bersenang lenang. Aku nak pergi ambil budak-budak lagi kat sekolah kau cakap aku bersenang lenang? Memang nak kena kau ni.
Dahyun: lek lah aku gurau je kot tu pun nak marah kecohlah kecohlah.
Me: kau datang sekarang tau aku nak sekarang.
Dahyun: hmm lagi seminit aku datang.
Rumah dahyun kat sebelah je tulah cepat sampai berjiran lah konon tapi memang betul pun berjiran.
"Hah korang duduk rumah diam diam nanti noona lagi satu akan datang jaga korang yang sangat menyusahkan ni." hyejin meninggalkan mereka bertiga di dalam rumah itu.
SKIP
"Korang maafkan noona sebab lambat tau noona minta maaf sangat tau." sampai saja di perkarangan sekolah hyejin terus berlari mendapatkan seungwoo dan adik adik nya yang lain. Mana tak sekolah dengan tadika bersebelahan je.
"Kenapa noona lambat perut eunsang dah lapar ni." eunsang menghentak kakinya.
"Arghh.. Macam mana ni boboiboy the movie dah habis. Junho nak tengok nak tengok lah."
"Huahh. Minhee ngantuk lah tunggu noona dah sejam setengah kitorang tunggu noona."
"Sakit kaki hyeongjun berdiri lama lama kat sini."
"Dongpyo laparr~"
"Seungwoo nak pulang makan lepastu tidur."
"Nasib muka wooseok tak hitam berdiri lama lama kat sini. Kesian muka wooseok."
"Yohan dah nak terkencing tau tunggu noona lambat sangat."
Muka muram mereka ditayang ke arah hyejin. Makin bersalah dibuatnya.
"Sorrylah tadi hangyul seungyeon dengan dohyon buat hal kat tempat kerja noona tulah pasal noona lambat ambil korang." jawab hyejin dengan perasaan bersalah.
"Okay lah kitorang maafkan noona. Tapi boboiboy the movie junho dah habis nak buat macam mana." jawab junho Agak sedih.
"Sorrylah."
"Noona meh lah pulang hyeongjun lapar ni." hyeongjun merengek kecil.
"Yelah yelah jom pulang."
"Aip noona kita singgah dunkin donut eunsang teringin makan donut lah." eunsang membuat muka comel. Hah habislah kau hyejin duit harini konfem habis.
"Okay." ringkas jawapan hyejin.
SKIP
Peuww.. Peuww
"Yess hangyul menang hyung kalah siapa suruh lembab."
"Eleh tu main nasib je. Hyung lagi pro dari hangyul lah. Bluekk." seungyeon menjelir lidahnya kearah hangyul.
"Iehh.. Nah ambil kau serangan bantal dari hangyul ni."
BUSHH
"sakitlah habis buruk muka hyung hangyul kasih ni tak hensem lagi." seungyeon membalas. Habis rumah berselerak dengan bantal sana sini.
"Kitorang dah pulang." hyejin masuk ke dalam rumah dengan plastik yang berisi dunkin donut di dalamnya. Laju sahaja mereka masuk ke dalam rumah dan naik ke dalam bilik kerana terlalu penat.
"Ohmygoat apa dah jadi dengan rumah ni macam kandang kerbau je aku nampak? Korang buat apa sampai jadi macam ni." bentak hyejin.
"Hah ni semua salah alien alien ni." balas dohyon sambil menonton kartun kegemarannya.
"Selamba badak je panggil kitorang alienkan." seungyeon menjeling adiknya.
"Dah stop. Mana dahyun noona?" soal hyejin geram nak matey sape je tak geram balik je nampak rumah dah jadi kandang kerbau.
"Dalam toilet buang taik." balas hangyul selamba.
"Iehh apa cakap macam tu tak senonoh lah." jawab hyejin
"Dah noona tanya hangyul jawablah."
Pintu tandas dikuak perlahan terlihatlah sesusuk tubuh seorang gadis yang amat dikenali hyejin.
"WHAT THE— apa korang buat sampai macam ni baru je lima minit lepas noona masuk tandas dah jadi macam ni." dahyun terkejut melihat ruang tamu berselerak.
"Dorang berdua buat hal tadi. Nah aku ada belikan kau donut thanks tolong aku jaga diorang." hyejin menghulurkan donut itu kepada dahyun.
"Thanks my beloved chingu. Btw ni kali pertama dan kali terakhir aku jaga diorang ni tau nakal gila nak mampos nakal diorang tu takleh bawah bincang."
"Yelah yelah btw thanks tau." hyejin menghantar dahyun hingga ke pintu pagar rumahnya.
TBC
Saya tau cerita ni hambar gila tapi kepada sesiapa yang membaca ff ni terima kasih banyak.
Vote✅
Comment💬Have a nice day guys🌸
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Fanfiction-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...