Hyejin Pov|2.30 a.m|
Ting!
1 mesej masuk. Aku membuka mesej tersebut. Haish malam² buta lah ada orang nak kacau aku tidur. Aku merengus.
Mymum❣️
Hai sayang mama nak bagitau
harini mama balik so maybe petang ni mama dengan aunty hani sampai rumah. Bagi budak² tu packing barang sebab aunty hani kata dia nak bawa budak tu balik rumah. Ok tu je mama nak bagi tau. Bye!Aku terkejut melihat mesej daripada mama. Bukan 3 hari lagi ke diorang nak pulang? Awal nya. Aku sambung tidur balik selepas meletakkan telefon aku di atas meja.
End Pov
Jam menunjukkan pukul 6.30 pagi hyejin turun ke bawah selepas membersihkan diri untuk membuat sarapan budak² tu.
Selepas nenbuat sarapan hyejin naik ke atas kembali untuk mengejutkan budak² yang masih lena dibuai mimpi.
"Heyboy! Bangun jom breakfast noona dah sediakan." Kata hyejin.
Seungwoo meregangkan badannya. Diikuti yang lain manakala dohyon mendepakan tangannya minta didukung. Lalu didukungnya budak itu oleh hyejin.
"Cepat turun nanti korang kena packing barang."
"Kenapa nak packing barang? Noona nak halau kitorang ke?" Tanya hangyul sambil menggosok matanya.
"Taklah mama korang nak balik dah harini korang dah boleh balik rumah korang." Terang hyejin.
"Betul ke?! Yeah balik rumah yeahh" sorak eunsang dengan sangat gembiranya.
"Tapi kalau kitorang balik rumah nanti wooseok akan rindukan noona.." jawab wooseok dengan muka yang muram.
"Rindu apanya korang dah berapa minggu kat sini hadap muka noona still nak rindu ke?"jawab hyejin yang cuba untuk memujuk wooseok.
"Kalau kitorang balik rumah nanti noona nak lawat kitorang tak?" Tanya yohan.
"Mestilah noona nak lawat korang kalau noona tak sebok lah." Balas hyejin.
"Janji tau noona." Yohan menunjukkan jari kelingking nya.
"Janji. Ok dah takmo sedih² jom turun breakfast." Ajak hyejin kepada mereka semua.
SKIP
"Noona!! tengok hangyul hyung dia ambik seluar dalam Ultraman dongpyo" dongpyo mengejar hangyul yang sedang belari seluruh bilik dan dikejar oleh dongpyo.
"Hey² cepat sikit packing tu petang ni nak balik dah still nak main lari² ke? Tak jumpa mama padan muka korang." Hyejin mengambil seluar dalam ultraman daripada tangan hangyul dan memberikan semula kepada dongpyo.
"Yohan hyung seluar minhee tak cukup lah hyung ambil ke?" Minhee mengerutkan mukanya sambil tangan ligat mencari seluarnya.
"Mana ada. Saya tak ambillah tuduh² pergi tanya wooseok hyung lah." Yohan menyambung semula untuk memasukkan bajunya kedalam beg. Minhee mula mencari seluarnya di dalam beg wooseok dan terdapat seluar berwarna pink di dalam beg wooseok.
"Ya!! Kenapa ambil seluar fav saya. Hyung pencuri." Minhee memeluk tubuh dan memberikan jelingan kepada wooseok.
"Ehh mana lah saya tau dia ada dekat dengan beg saya jadi saya ambil lah." Wooseok menjelirkan lidahnya ke arah minhee.
"Korang stop lah gaduh² ni tengok dah nak dekat jam 2 ni korang belum habis packing barang korang. Yang dah siap packing tu boleh turun kecuali minhee dengan wooseok." Jawab Hyejin.
"Byee!! Lain kali jangan asyik gaduh je kerja. Hahahaha" seungyeon mentertawakan wooseok dan minhee.
"Dah lah tu jom turun sebok je kenapa." Seungwoo menarik lengan seungyeon.
"Hah korang cepat packing barang tu lepasni korang turun dan tunggu mama korang datang " hyejin membantu mereka berdua untuk melipat baju tersebut.
Selepas sahaja selesai mereka melipat baju dan memasukkan ke dalam beg mereka bertiga termasuk hyejin turun ke bawah. Sesampai mereka di bawah terlihatlah mama hyejin dan aunty hani di bawah tersenyum riang melihat gelagat budak² tersebut bermain dan seraya itu wooseok dan minhee berlari mendapatkan mamanya.
"Mama kitorang rindu mama." Jawab minhee sambil memeluk hani mamanya.
"Wooseok pun sama. Rindu sangat kat mama."
"Alolo, ni mesti rindu sangat kat mama ni kan hah meh peluk." Hani turut memeluk anak² nya.
"Hah dah tibanya korang semua balik rumah. Pergi peluk noona sebelum balik." Jawab hani sekali lagi.
"Noona kitorang sayang noona." Serentak mereka semua.
"Seungyeon nak minta maaf kalau seungyeon nakal dengan noona. Seungyeon takde niat nak nakal sebenarnya." Seungyeon mengeratkan lagi pelukannya
"Hangyul pun nak minta maaf tau noona."
"Thanks noona sebab jaga kitorang selama ni waktu mama kitorang takde." Kata seungwoo.
"N-oona m-minhee m-minta maaf t-tau." Minhee mula menangis teresak esak.
"Minhee janganlah nangis noona maafkan lah. Korang semua tak buat salah biasa lah budak² kan."pujuk hyejin sambil mengusap kepala minhee yang sedang menangis.
"Hyeongjun sayang noona. Noona ingat tau."
"Eunsang pun sayang noona tau. Nanti masa cuti kitorang ajak mama datang sini tau noona jangan lupa kitorang pula masa tu." Eunsang menahan air matanya daripada jatuh.
"Noona takkan lupa lah macam mana noona nak lupakan."
"Dah jom balik sebelum hari dah nak malam." Jawab hani.
"Bye jumpa korang masa cuti tau. Sayang korang muahh." Hyejin memberikan flying kiss kepada mereka semua.
Huarghhh
"Alahai minhee dah nangis. Jom noona peluk meh sini." Hyejin memeluk minhee yang yang semakin kuat menangis.
"Minhee janganlah nangis mari mama dukung. Nanti masa cuti boleh datang sini balik dah berhenti nangis." Minhee pergi kearah hani. Minhee melambai tangannya dan diikuti oleh yang lain lalu mereka pun pulang ke rumah.
"Tak rindu ke dengan diorang semua?" Tanya mama.
"Mestilah hyejin rindu diorang." Jawab hyejin dengan tenang.
"Mama kamu tak rindu ke? Hmm nak merajuk lah." Mama memeluk tubuhnya tanda merajuk.
"Hyejin lagi rindu kan mama. Jangan lah merajuk hyejin sayang mama lah." Lalu hyejin memeluk mamanya sambil tertawa melihat mamanya yang semakin kebudak-budakan.
THE END
thanks kepada yang masih setia menanti ff ni sorrylah ending dia tak seberapa. Dah sampai masa nya saya akhirkan ff ni. Walaupun X1 dah disband saya sebagai oneit tetap akan support diorang, korang pun sama tau. Thanks sekali lagi. Tak panjang pun nak cakap, cuma nak cakap terima kasih je. Bye!!
Have a nice day🌸
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Fanfiction-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...