~bichi naneun sollo
I'm going solo lo lo lo lo lo~"Hadoii sapa pula call aku ni kacau betol aku nak tengok drama." Hyejin menyambut telefon tersebut dan meletakkan di telinganya.
OTP
Hyejin: Hello Choi Hyejin di sini ada apa-
Wooseok: Omo NOONA AY MISSEU YOU!!
Kedengaran suara wooseok yang sedang berteriak di dalam telefon itu membuatkan hyejin terkejut dan menjauhi telefon itu dari telinganya.
Hyejin: Ya! Terkejut noona, wooseok ni kan kalau call noona boleh tak jangan jerit nanti berlubang telinga noona.
Hyejin mengusap telinganya akibat daripada teriakan wooseok.
Wooseok: Ish noona ni kan telinga noona memang berlubang, manada telinga yang takde lubang.
Jawab wooseok dengan nada sarkastik.
Hyeongjun: Noona hyeongjun rindu noona. Noona dah kahwin ke? Dah ada anak? Taknak jenguk kitorang kat sini ke?
Bertubi-tubi soalan yang dilontarkan oleh hyeongjun.
Hyejin: Eh eh satu satu lah takkan noona nak jawab semua soalan hyeongjun sekaligus.
Dongpyo: noona!! Cuti sekolah dah nak dekat kitorang budak tadika dah nak graduate ni. Noona taknak datang?!
Wooseok: ya! Tercabut nanti telinga noona lah cakap pelan sikit.
Dongpyo: eleh macam lah hyung tadi tak teriak.
Dongpyo menjeling wooseok di sebelahnya.
Hyejin: hah bila tu? Tengok lah kalau noona tak busy.
Hangyul: noona ke tu? Noona kalau datang nanti jangan lupa ajak uncle jisung datang tau.
Hyejin: eh buat apa nak ajak jisung datang? Nak buang tebiat ke?
Hangyul: bukan lah. Hangyul nak uncle jisung ambil gambar hangyul yang cantik cantik.
Minhee: shu shu minhee nak cakap dengan hyejin noona.
Minhee menolak hangyul sehingga telefon yang dipegangnya jatuh dan talian di putus kan.
"Minhee ni main tolak² je tengok telefon tu dah jatuh." Hangyul mengambil telefon tersebut tetapi direbut oleh wooseok.
"Noona mesti rasa sakit sebab jatuh tadi. Korang ni tulah sapa suruh main tolak² kesian noona." wooseok mempoutkan mulutnya sambil meratapi telefon hani yang jatuh. Nasib tak berkecai.
"Noona manada rasa sakit tu telefon bukan noona." Jawab Dongpyo yang ada disebalik hyeongjun.
"MAMA TOLONG CALL NOONA BALIK BOLEH TAK?! " jerit wooseok dari atas.
"What kenapa nak call balik bukan mama dah call tadi ke?" Soal hani.
"Tu minhee pergi tolak si hangyul lepastu telefon ni jatuh lepastu lagi telefon ni tiba² tutup." Terang wooseok dengan tekun.
"Hmm bak sini fon mama biar mama call hyejin balik." Hani mengambil telefon tersebut dan mula mendail nombor hyejin.
OTP
Hyejin: hah apa lagi bukan tadi dah letak ke?
Hani: Aunty ni, telefon aunty tadi jatuh gara² si minhee dengan hangyul main tolak²
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Hayran Kurgu-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...