7

520 83 5
                                    

Hyejin POV

selepas pulang dari sekolah mereka semua terus naik ke bilik sebab terlalu penat mereka pun terus tidur aku pula duduk dekat ruang tamu layan hotel del luna hensem siak lelaki tu tak silap aku chanseong kot nama lelaki tu aku sebagai penonton pun jatuh hati. Entah apa aku merepek ni hoho.

Sekarang ni aku lapar nak kebulur dah ni. Aku pun pergi je dapur untuk masak. Sampai saja dekat dapur semua bahan masakan termasuk daging lembu korea +++ yang aku dapat hasil kemenangan aku kat sekolah tadi aku ambil. Belum sempat aku mengeluarkan daging tersebut dari petuli sejuk tiba² loceng pintu ditekan.

Kacau betul lah.

Pintu terus ditujuh oleh aku. Sebaik sahaja pintu dibuka muka yang amat aku kenal tidak lain tidak bukan adik aku choi hyejun yang baru balik dari Canada.

"Annyeong lama tak jumpa unnie kan." jawab hyejun sambil membuat gaya peace.

"Weh sekarang baru ingat nak pulang tak pulangkan tak call² pulak tu nasib unnie sayang tau." aku memeluk hyejun dengan erat.

"Hehe mian² hyejun manalah ada kesempatan nak call unnie sekolah Canada tak sama macam sekolah dekat Korea. Asyik sebok je memanjang tulah hyejun tak sempat nak call." jelas hyejun

"Yelah tu ingatkan dah taknak pulang Korea dah lupa daratan gitu." aku hanya memandangnya dengan muka acah muram

"Takdelah. Btw kenapa banyak betul kasut budak dekat luar ni. Ni semua kasut anak unnie ke? Oh unnie dah kahwin tapi tak bagitau sampai hati kan unnie tak bagitau yang unnie dah kahwin dah ada anak pulak tu." hyejun mengelap air mata yang dibuat buat nya.

Aku hanya menjeling."tch tu bukan anak unnie lah, tu anak aunty Hani dia suruh unnie jagakan anak dia tu sementara dia dengan mama ada dekat luar negara." terangku kepada hyejun yang dah terkebil kebil tidak faham akan maksud ku.

"Maksud unnie sekarang ni mama dengan aunty Hani sekarang ni kat luar negara lah yeh?"

"Yah dekat luar negara. Kenapa?" tanya ku balik.

"WHAT??!! KENAPA MAMA DEKAT LUAR NEGARA PENAT² JE HYEJUN PULANG SINI SEBAB NAK JUMPA MAMA." hyejun meninggikan suaranya.

"Ish kamu ni kan boleh diam sikit tak budak² sedang tidur lah kat atas kalau diorang terjaga habis kamu unnie kerjakan." aku memukul tangannya tapi tidak terlalu kuat.

"Hehe mian tapi kenapa mama dekat luar negara eh?"

"Aunty Hani minta tolong mama so mama ikut sekali lah aunty Hani pergi luar negara. Dah lah jangan banyak tanya kalau taknak duduk luar malam ni." selepas memberitahu perkara tersebut aku terus masuk ke dalam untuk menyambung tugas ku yang tertangguh disebabkan kedatangan hyejun.

Hyejun yang berada di luar terus masuk ke dalam rumah.

End POV

Jam tepat menunjukkan pukul 6 setengah petang. Selepas sahaja selesai memasak hyejin menyuruh hyejun untuk membangunkan budak budak tersebut.  

Lama betul diorang tidur ni mesti terlalu penat sangat sampai tak perasan hari dah nak gelap.

Hyejun yang duduk di meja makan bingkas bangun untuk memanggil budak² tersebut.

"Korang bangun jom makan hyejin unnie dah masak tu." jawab hyejun yang berada di depan bilik junho eunsang dan hyeongjun.

Pintu dikuak perlahan oleh budak kecil yang masih mamai iaitu eunsang.

"Eoh noona ni siapa mana hyejin noona?" eunsang yang separuh sedar masuk kembali ke dalam bilik nya.

"Woi korang cepat bangun gempak ni. Cepatlah." eunsang menggoncang badan milik hyeongjun dan junho.

"Apa hal ni junho nak tidur pun tak boleh dah pergi main jauh jauh." halau junho.

"Jangan kacaulah jun nak tidur ni." jawab hyeongjun

"Ni hah hyejin noona dah bertukar jadi orang lain lah muka dia lain sangat tapi ada iras hyejin noona dengan orang tu lagi cantik dari hyejin noona." terang eunsang panjang lebar.

Kalau hyejin tau ni konfem bertukar terus jatuh raksasa ni.

"Wait betul ke mana dia junho nak tengok sikit." junho menguak sedikit pintu tersebut dan melihat gerangan orang tersebut lalu menutup semula pintu.

"Haah lah bukan hyejin noona." hyejun yang berada di luar bilik mereka hanya tergelak kecil.

"Hey.. Noona ni adik kepada hyejin noona nama noona Choi hyejun." kata hyejun daripada luar.

Pintu mula terbuka kembali.

"Betul ke? Kenapa muka tak sama muka noona cantik tapi muka hyejin noona garang." hyeongjun mengeluarkan kepala nya sedikit.

"Haha takdelah kitorang ni adik beradik muka ada iras sikit je sebab hyejin noona ikut muka papa dan noona ikut muka mama." terang hyejun.

"Aunty Minjung tu ke?" jawab junho membuka pintu itu luas.

"Haah." ringkas jawapan hyejun.

5 minit kemudian hyejun pun turun diiringi 11 budak² tersebut.

"Wow lama nya engko turun nasib makanan tak sejuk apa korang buat kat atas tu sampai lama sangat nak turun." hyejin yang telah lama tunggu sudah hampir habis makan.

"Kitorang main kenal kenal kat atas tadi tulah lama." jawab eunsang sambil memegang tangan hyejun.

"Ohh." jawab hyejin sepatah.

"Btw noona kenapa muka hyejun noona cantik dengan muka noona—" hyejin pintas memotong percakapan junho.

"Ohh junho nak cakap muka noona ni buruk lah yeh? Okay baiklah."

"Haah boleh dikatakan lah." seungyeon menyampuk.

"Setujuh setujuh." hangyul mengangguk laju.

"K fine noona nak merajuk kalau besok noona takde jangan cari noona." hyejin yang sudah selesai makan terus menujuh ke biliknya.

"Hala hala tengok tu noona wooseok tu dah merajuk ni semua salah hangyul dengan seungyeon. Kalau noona takde besok jaga korang wooseok kerjakan." wooseok menunjukkan penumbuknya depan hangyul dan seungyeon.

SKIP

"Punya seronok unnie kena kan budak budak tu kalau diorang tahu noona kenakan mesti meroyan diorang tu." jawab hyejun yang meluruh masuk ke dalam bilik hyejin.

"Yah.. Kamchagiya pliss sebelum masuk bilik unnie ni main masuk je."

"Hehe mian mian." hyejun menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Biarlah aku tengah merajuk ni dahlah dorang cakap aku buruk padahal aku yang jaga dorang semua tu aku terasa buruk di sini." hyejin acah nangis di depan hyejun.

"Tsk. drama queen tak bebayar lah engko bagi kat gue ni." hyejun menjeling hyejin.

"Eoh btw esok aku takde kat rumah 2 hari gitu. Aku nak minta tolong kau jaga dorang waktu aku takde. Boleh tak??"

"Unnie nak pergi mana? Unnie ingat hyejun larat ke nak jaga 11 orang budak tu." hyejun yang duduk di katil hyejin tiba² sahaja berdiri.

"Unnie ada lawatan kerja dekat jeju. Pasal tu kamu jangan risau unnie dah minta dahyun jiran sebelah kita tu tolong tengok² kan korang."

"Jangan lupa belikan hyejun hadiah tau." hyejun tersenyum manis ke arah hyejin.

"Eleh kamu tu yang patut bagi unnie hadiah sebab kamu tu baru pulang dari canada. Unnie ni setakat lawatan kerja dekat jeju je pun nak hadiah." jelingan tajam diberi kepada hyejun.

"Yelah yelah gud nite unnie tershenta muahh." hyejun membuat flying kiss.

"Dah shu shu. Unnie nak packing barang ni takut tak sempat buat esok." hyejin seraya menutup pintu biliknya seusai sahaja hyejun keluar daripada biliknya.

TBC

Helo guys dah lama tunggu update ni ke? Maafkan gue kerana mengambil terlalu lama untuk mengupdate cuz gue banyak study oleh sbb next week ni ada exam last year. So have fun guys❤😘

Have a nice day💮

Babysitter✓ | X1 |             Where stories live. Discover now