Hyejin POV
Aku turun ke bawah dengan membawah luggage aku yang berat lagikan menyusah ni. Hoho tak sampai hati pulak nak tinggal kan budak² tu dekat hyejun kot kot hyejun bagi makan nasi hangus konfem cirit birit budak tu dia kasih. Memandangkan sekarang ni dah masuk pukul 8 setengah dan budak² tu pun dah gerak gi sekolah baik aku cau. Bye rumah and bye budak² aku nak merajuk dulu siapa suruh cakap aku buruk biarlah korang meroyan tak jumpa aku huehuehue.
Hyejun memandangku dengan pandangan kosong. "Unnie dah nak gerak ke?" tanya hyejun
"Haah dah nak gerak ni. Mana si dohyon tu?"
"Still tido kat atas kot hyejun malas nak kejut kan nanti nangis pulak budak tu kena paksa bangun." terang hyejun sambil membuat mimik muka.
"Kejut kan dia nanti kalau tak sampai ke petang tak bangun² budak tu. Pukul 12 setengah nanti kamu pergi jemput budak² tu kat sekolah, masak makanan untuk diorang, lepastu bagi dohyon minum susu sebelum tidur, bagi eunsang dongpyo dengan minhee berus gigi sebelum tidur, wooseok baik jangan bagi dia mandi lama² nanti sabun tu yang jadi mangsa hidung dia asyik hidu je sampai tak ingat nak keluar, jangan bagi hangyul main tablet dia selagi homework tak siap, kamu tengok² kan hyeongjun dengan junho tu tak pasal² menangis tak tentu arah sebab berebut mainan and yang terakhir jangan lupa pesan kat seungwoo jaga adik² dekat sekolah." aku memhembus nafas legah selepas memberitahu perkara yang patut dilakukan waktu aku tak ada kat sini. Panjang betul aku berucap ni😂
"Banyaknya takkan lah hyejun nak buat semua tu?"
"Yelah nak buat macam mana lagi hyejun yang ada kat rumah sekarang jadi hyejun lah yang urus pasal budak² tu. K lah unnie nak gerak dah ni. Tak lama pun unnie kat jeju 2 hari je. Bye jumpa kamu 2 hari lagi mwah" aku mengelipkan mata ku kearah hyejun.
"Ok lah bye." masam je muka hyejun melihat aku yang dah keluar dari pintu.
Yepss akhirnya aku bebas dari budak budak tu. Dun wori aku akan belikan korang buah tangan from jeju. Aku tau korang rindu aku bubye.
End POV
12:30 AM|
Murid² berpusuh pusuh keluar daripada kelas. Seungwoo merupakan orang yang terakhir keluar daripada kelas tersebut. Sedang seungwoo ingin keluar daripada kelas tersebut seorang budak perempuan memanggilnya.
"Seungwoo!!" jawab gadis kecil itu.
"Yess me?" balas seungwoo. Ecece berspeaking lak budak ni.
"Hmm s-sebenarnya..s-sebenarnya. "
"Sebenarnya apa eunbi awak nak bagitau sesuatu ke?" soal seungwoo dangan penuh kehairanan melihat eunbi yang tergagap gagap.
"Nah coklat ni dari saya awak ambillah." eunbi menghulurkan coklat tersebut kearah seungwoo dan terus tertunduk malu.
Hala suka seungwoo lah tu. Apa tak seungwoo kan hensem+comey.
"Ok thanks nanti kat rumah saya makan—." belum habis seungwoo mengucapkan kata² nya terus dipotong oleh eunbi.
"K bye." eunbi terus berlari meninggalkan seungwoo.
Seungyeon dan wooseok yang berada di belakang seungwoo sejak tadi lagi mula mengusik seungwoo.
"Uuuu.. Ada girlfriend cantik nampak." wooseok menunjukkan muka beruknya.
"Uwauwa hyung kita ada girlfriend lah nak bagitau hyejin noona lah." seungyeon menjongketkan keningnya. Dah kenapa pula jongket² kening ni lahaii
"Eihh.. Diamlah korang sebok je tu bukan girlfriend hyung lah tu kawan je." seungwoo menjeling mereka berdua.
"Nak coklat tu boleh? Fav wooseok tu boleh tak boleh tak pliss."
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Fanfiction-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...