5

615 100 16
                                    

| Next day |

Selepas membuat sarapan hyejin terus membangunkan mereka semua yang masih dibuai mimpi.

Hyejin memasang lagu XI-MA dengan kuat sambil memegang mic.

"Anda semua sila bangun kerana sebentar lagi anda semua akan pergi sekolah." suara hyejin bergema di seluruh pelusuk rumah.

"Haish noona ni kan bising betul eunsang nak tidur pun tak selesa." eunsang mencebik geram.

"Haih baru nak mimpi makan daging korea +++ tu tapi noona buat hal pulak." minhee menggosok matanya.

"Ingatkan produce x 101 dah nak mula." wooseok menguap besar sambil memeluk teddy bear nya.

"Dah turun cepat jangan nak membebel. Lepas breakfast pergi mandi and then noona hantar korang pergi sekolah dengan tadika dohyon pula ikut noona sebab dohyon tak sekolah lagi." jawab hyejin dengan menggunakan mic yang berada di tangannya.

"NOONA!!" serentak mereka semua kerana suara hyejin yang kuat.

"Mian²" hyejin tersengih sengih macam kerang busuk.

Skip(kering otak😂)

Selepas menghantar mereka semua hyejin kembali ke rumah bersama dohyon.

"Noona harini noona tak pergi kerja ke?" soal dohyon yang hairan.

"Tak harini noona cuti. Wae?"

"Selalunya noona pergi kerja tulah dohyon hairan."

"Ohh." hyejin hanya meng'o'kan saja.

"Kalau macam tu jom pergi mall noona nak beli barang dapur-" dohyon memotong ayat hyejin

"Dengan mainan dohyon kan. Betul kan betul kan?" jawab dohyon dengan teruja.

"Memandai pula engko sana kalau habis noona punya duit amacam?"

"Noona ni asyik cakap duit noona nak habis je tapi bila dohyon tengok banyak je barang noona beli tak habis pun duit tu." dohyon membuat muka terhadap hyejin.

"Hah yelah yelah nanti noona belikan dohyon mainan dah jom gerak." beg tangan yang terletak di atas meja berdekatan dengan sofa itu diambil oleh hyejin.

"Oh yeah oh yeah dapat mainan baru." dohyon melompat

Seungwoo situation~

"Semua berdiri,selamat pagi cikgu." seungwoo mengucapkan selamat pagi diikuti oleh murid yang lain.

"Selamat pagi sila duduk." jawab mrs. Jenny

"Seungwoo tolong cikgu edarkan surat pemberitahuan ni kepada murid murid lain." seungwoo hanya mengangguk dan mengambil surat pemberitahuan itu.

"Tujuan cikgu bagi surat pemberitahuan ini yang pertama esok sekolah kita akan mengadakan sukan sekolah yang kedua sila bawah ibu bapa atau penjaga kamu untuk datang ke sekolah sebab mereka juga akan bersukan bersama sama dengan kamu semua. Okay itu sahaja dari cikgu tolong bagi surat itu kepada ibu bapa atau penjaga kamu."

"Yess sukan saya memang suka dengan sukan." jawab jackson kawan kepada seungwoo.

"Saya tau lah awak tu jenis yang suka bersukan." balas seungwoo.

Di tadika~

"Hai anak anak selamat pagi sihat tak?" tanya Daisy guru tadika kepada mereka semua.

"Ehh sihat je ni cikgu boleh angkat meja dah ni." minhee menunjukkan lengan kurusnya kepada cikgu.

"Hek eleh angkat beg sendiri pun suruh noona apa lagi angkat meja." eunsang menyindir minhee.

"Eiihh mana ada awak pun sama lah suruh noona angkat beg juga."

"Korang berdua sama je suruh noona angkat beg." jawab junho selamba. Muka minhee dan eunsang berubah merah.

"Dah dah cikgu nak bagitahu sesuatu ni." cikgu Daisy menenangkan eunsang dan minhee yang dah berubah menjadi tomato.

"Apa yang cikgu nak bagitahu." tanya dongpyo.

"Esok kita akan ada sukan sekolah dengan senior nior kamu di sekolah rendah." kata cikgu Daisy sambil menghulurkan surat pemberitahuan kepada mereka semua.

"Sukan? Yeah sukan dengan seungwoo hyung." hyeongjun tersenyum hingga ke telinga.

Hyejin situation~

"Yah dohyon dah lah tu. Dah 40 minit kita kat kedai mainan ni barang dapur pun kita belum beli lepasni kita nak pergi makan kat restoran noona dah lapar." hyejin merungut.

"Makan? Okay jom pergi restoran dohyon pun lapar ni." dohyon menarik tangan hyejin keluar dari kedai mainan itu.

Comel je dohyon heret hyejin.

SKIP

selepas pulang dari mall hyejin terus ke sekolah untuk mengambil mereka.

"Hai korang macam mana sekolah?" hyejin membuka pintu kereta untuk mereka masuk.

"Macam biasa lah noona belajar, rehat lepastu pulang siap." selamba wooseok.

"Hah yelah jom masuk cepat kita nak balik ni."

10 minit akhirnya mereka pun tiba di rumah. Semua naik ke bilik kerana terlalu penat.

"Guys lepas mandi nanti turun makan tau." hyejin terus ke dapur untuk menyiapkan makan tengahari mereka.

"Nae" serentak mereka semua.

SKIP

Waktu makan..

"Noona esok noona nak pergi mana?" tanya seungwoo

"Nak pergi hati seungwoo aciacia." gurau hyejin. Dengan budak pun nak berpickup line

"Ishh betul betul lah noona ni kan." jeling seungwoo lagi.

"Yelah yelah nak bergurau dengan seungwoo pun tak boleh. Esok noona cuti so takde buat apa apa duduk rumah makan tengok tv je." jawab hyejin sambil menyuap makanan ke dalam mulut nya.

"Ok cun ahh noona esok kitorang ada sukan sekolah so noona kena datang sekolah kitorang." seungyeon menepuk(?) meja dengan kuat.

"Yah kamchagiya. Ish seungyeon ni terkejut noona tau." hyejin memegang dadahnya kerana terlalu terkejut.

"Yupp esok kitorang pun ada sukan sekolah sama sama dengan hyung hyung yang lain." jawab hyeongjun.

"Noona pergi kan. Kalau noona tak pergi benda bulat bentuk silinder yang noona selalu pakai kat bibir tu hangyul patahkan tau." kata hangyul dengan muka mintak kaki nya itu.

"Ya ya noona datang. Jam berapa acara mula."

"Dalam pukul 7 giteww." wooseok memuncungkan bibirnya.

"Hmm yelah. Dah habiskan makanan korang tu kang nanti tak habis makanan tu asyik duk borak je."

"Wokayy noona." jawab junho.




TBC..


Thanks kepada yang membaca ff ni. Salam dari author MUAHH❤😘😘

Have a nice day🌸

Babysitter✓ | X1 |             Where stories live. Discover now