|Rumah|
"Hyejun noona!! Jom kita lawat kubur hyejin noona." dongpyo menarik tangan hyejun.
"Janganlah tarik tangan noona. Noona nak masak ni. Korang tak pergi sekolah ke hari ni?" tanya hyejun.
"Noona ni dah kenapa kan harini hari ahad esok baru sekolah." kata dongpyo lagi.
"Hah yelah yelah."
"Jom lah jom lah noona nak hormat hari kematian hyejin noona kitorang dah banyak menyusahkan hyejin noona ni." eunsang juga turut serta dalam menarik tangan hyejun.
"Ish jangan lah tarik noona nak masak ni nanti ada orang nak datang rumah."
"Siapa?!" serentak dongpyo dan eunsang.
"Secret sayang." hyejun kembali dengan kerjanya.
"Ish tu pun nak bersecret secret bagitau jelah." dongpyo mencebik geram.
"Tak boleh kan noona dah kata secret so secret lah namanya."
"K fine kalau noona taknak bagitau kitorang nak merajuk." eunsang memeluk tubuhnya dan berlari ke ruang tamu.
"Dongpyo pun nak merajuk." dongpyo mengikut eunsang ke ruang tamu.
"Hah pergilah nanti lepas noona siap masak baru noona pujuk tau." jerit hyejun dari dapur.
"Okay." jawab hangyul yang tiba² muncul entah dari mana.
"Yah hangyul kamu dari mana terkejut noona tau." hyejun memegang dadanya.
"Takkan noona tak perasan. hangyul dari tadi lagi kat sini." kata hangyul dengan muka cool dia tu.
"Noona tak perasan pun?"
"Sebab hangyul nak jadi peneman hidup noona yang keseorangan tu ciaciacia." hangyul tergelak kecil dengan pickup line yang tak berapa nak jadi tu. Ni mesti terpengaruh dengan wooseok ni.
"Haish apalah yang kamu merepek ni hah? Dah pergi sana shu shu noona nak masak pun tak senang." gurau hyejun.
"Eiihh hangyul nak pergi lah ni nak berpikap libe sikit pun tak boleh." hangyul memuncung kan mulut nya dan berlalu pergi.
SKIP
|2.00 PM|
Tok.. Tok.. Tok..
"Halo mana orangnya tuan puteri nak masuk istana ni. YUHUU~"
Seungyeon yang sedang melayan beyblade burst dia tiba² terkejut dengan suara yang menyapa telinganya.
"Uish suara siapa pula tu kenapa sebiji suara hyejin noona? Bukan hyejin noona dah mati ke? Takkan hantu dia datang kacau kitorang. Tak boleh jadi ni kena cari batang penyapu ni." monolog seungyeon lalu mencari batang penyapu.
Daun pintu dibuka perlahan oleh seungyeon.
"HIYAA~ HANTU PERGI DARI SINI KITORANG BUDAK BAIK TERIMA LAH BATANG PENYAPU DARI SEUNGYEON HENSEM LAGI KAN COMEL SEKSI KUAT DAN COOL NI HIYAAA."
"Yah ni hyejin noona lah yoh seungyeon dah kenapa ni hantu mana lagi ni?" hyejin tampak terkejut dengan jerkahan seungyeon.
"Jangan tipu lah hantu hyejin noona dah meninggal dunia lah kitorang nak pergi kubur dia kejap lagi." jawab seungyeon dengan yakinnya.
"Pft.. Meninggal dunia?? Wahai seungyeon ku sayang noona masih hidup lah nampak ni noona masih boleh jalan lah."
"Seungyeon siapa kat luar— omo² unnie bila unnie sampai huarghh titew rindu unnie lah mana hadiah hyejun dari jeju?" hyejun yang baru turun ke bawah berlari laju ke arah hyejin dan seungyeon.
"Jadi hyejin noona tak mati lagi lah?" jawab seungyeon yang hampir menangis terkesan dengan penipuan hyejun.
"Huargghhh noona seungyeon rindu noona hyejun noona cakap hyejin noona dah meninggal dunia huargghh." hyejin mengusap kepala seungyeon yang memeluk pinggang hyejin.
"Ahh dah lah tu noona masih hidup lah. Nanti noona bagi hukuman dekat hyejun noona tau."
"Yah kenapa unnie nak hukum? Hyejun tak buat salah pun." hyejun mengerutkan dahi nya.
"Hah tulah siapa suruh cakap unnie dah mati. Salah kamu lah " hyejin menjeling hyejun.
"Yelah² salah hyejun sebab cakap unnie dah mati tapi hadiah hyejun mana?"
"Jap gi unnie bagi. Seungyeon jom masuk dalam dah lah tu nangis." pujuk hyejin kepada seungyeon yang tidak berhenti nangis.
Lalu hyejin seungyeon dan hyejun pun masuk ke dalam rumah selepas beberapa minit berada di luar rumah.
Hyejin POV
haih rasa bersalah pula aku tinggalkan diorang kat hyejun tu entah apa² dia cakap kat aku ni tiba² pula aku dah mati dasar punya adik. Yang lain belum tau yang aku dah balik baru seungyeon yang tau huh.
Kedengaran bunyi tapak kaki menuruni tangga.
"NOONA?!!" serentak mereka semua. Ada yang dah nak nangis ada yang dah tersedut sedut hingus ada yang dah menangis teruk. Alolo siannya diorang noona disini ingin meminta maaf.
"Noona pergi mana hah? Penat² je kitorang ingat yang noona dah mati tau." hangyul bercekak pinggang sambil memandang ku dengan tajam.
Kejamnya korang cakap aku dah mati kan.
"Tak lah noona pergi pulau jeju je yang korang cakap noona dah mati tu kenapa."
"Hari tu waktu minhee tanya noona pergi mana hyejun noona cakap yang noona dah pergi syurga so minhee ingatkan noona dah meninggal dunia." minhee dah menangis teresak esak.
"Noona junho hiks nak minta maaf hiks sebab cakap noona buruk walaupun hiks bukan junho yang cakap." junho tersedu sedu menangis.
"Alolo noona dah maafkan pun. Noona pergi bukan sebab marah tapi sebab ada lawatan kerja je." jawab ku.
"Noona wooseok cintakan eh silap sayangkan noona noona jangan pergi lagi tau." wooseok terus memeluk ku dengan erat.
"Auww noona pun sayang kan wooseok noona janji takkan tinggalkan korang lagi."
Comel je aku tengok diorang nangis ni rasa bersalah pun ada haih.
"Noona hadiah ada tak?" hyeongjun menghulurkan tangannya meminta hadiah.
Ni lagi satu taknak nangis ke sebab aku dah pulang?
"Hah ada² jap noona keluarkan." aku mengeluarkan beberapa bungkus coklat untuk mereka semua.
"Uwaa gomawo noona ya." serentak mereka semua. Dan terus berlari ke atas. Bertuah punya budak ish ish ish.
Aku nampak hyejun dah mengerutkan mukanya aku tau apa yang dia nak.
"Hoi hyejun nah unnie ada belikan kau sesuatu." aku menghulurkan beg kertas kepadanya.
"Apa ni unnie." mukanya dah berseri seri melihat beg kertas itu.
"Hadiah lah apa lagi."
"Omo makeup ni dah ramai orang guna thanks unnie mwah." hyejun mencium pipi ku dasar adik tak guna aku geli woi.
"Okay okay." balas ku.
End POV
TBC..
k untuk chap ni pendek je tau sorry guys takut ada yang bosan kalau chap terlalu panjang. Btw, orang yang nak datang rumah tu sebenarnya hyejin so jangan konfius gais. Bubye jumpa kat next update.
Have a nice day🌸
YOU ARE READING
Babysitter✓ | X1 |
Fanfiction-completed- Jaga budak kecil? 11 orang? Boleh ke? Bukan 2 3 orang je tapi 11 orang. "Aunty nak minta tolong kamu jaga anak aunty selama 2 minggu. Bolehkan?"- Hani ~ "Noona nak mandi kolam belakang tu boleh tak. Junho nak mandi kolam"- Junho ~ "Yah h...