Aku pandang Naufal dekat sebelah. Semalam bukan main serabut. Hari ni lebar semacam pulak senyuman dia.
Aku lihat pulak jam di tangan. Lagi beberapa minit je cikgu nak masuk kelas.
Buku Jaja aku buka. Masa untuk salin jawapan!
"Teruk la kau ni Fatiya."
Aku abaikan suara Naufal. Tangan masih ligat menyalin jawapan.
"Okey bangun!"
Lagi sikit. Lagi sikit. Okey siap!
Tinggal nak kasi balik buku ni kat Jaja je. Nasib Jaja duduk depan aku ni je.
"Fatiya tak nak bangun?"
Aku pandang Cikgu Zira lalu tayang sengih. Dengan segera aku bangun.
Lepas je bagi salam semua, aku duduk balik.
Aku terus sepak kerusi Ifa sebab kalau nak sepak kerusi Jaja tu jauh pulak. Tempat dia tu depan meja Naufal bukannya depan meja aku.
"Apa kau ni?"
Aku sengih bila nampak Ifa dah menyinga. Terus aku hulur buku Jaja. Jelingan Ifa aku abaikan.
Ni mesti baru lepas gaduh dengan abang kantin tu.
"Boleh duduk diam-diam tak Fatiya? Rimas la aku."
Aku pandang Naufal lalu geleng kepala.
"Sumpah kau ni macam budak-budak Fatiya."
•••
Naufal entah hilang ke mana. Merokok agaknya. Ery yang ambik tempat duduk dia, aku pandang malas.
Tak habis-habis nak kacau aku je kerja dia ni.
"Nak apa lagi Ery? Tak bosan ke asyik kacau aku je?"
"Sebab bosan la aku kacau kau."
Jujur la jujur, Ery ni tak kacak pun. Cuma dia ni pandai bergaya, ala-ala hipster gitu.
"Sebab kau dah bosan dengan perempuan-perempuan lain baru nak cari aku."
"Ala Tia, dah la jangan la ungkit."
Aku jeling dia.
"Dengar tau. Aku tak akan getback dengan kau."
"Bagi aku satu lagi peluang la Tia. Sumpah aku akan jaga kau elok-elok."
Ceit. Perkataan dia tu dah cukup lali bagi aku. Siapa je tak kenal Ery? Budak form 1 pun dia nak try.
"Dah la Ery. Pergi duduk tempat kau la satgi Naufal datang."
Naufal pulak bukan boleh orang duduk tempat dia. Kerja nak mengamuk je kalau dapat tau orang lain duduk tempat dia tu.
Bila Ery dah duduk tempat sendiri, Naufal pulak masuk. Tepat pada masanya.
"Siapa sial duduk tempat aku?"
Budak kelas semua dah senyap. Aku syak dorang semua takut dengan Naufal sebab Naufal ni ada aura badboy gitu.
Aku je kot yang berani buat dia angin. Em berani jugak aku ni.
"Fatiya, siapa duduk tempat aku?"
Aku dah pandang Ery. Ery pulak geleng kepala dengan muka cuak.
"Fatiya, tak akan tak nampak orang yang duduk sebelah kau tadi?"
Aku pandang pulak Naufal.
"Salena. Dia yang duduk tempat kau tadi."
Tak pasal-pasal si skema Salena jadi mangsa.
"Apa masalah kau duduk tempat aku?"
Kelas makin sunyi. Salena yang memang blur jadi makin blur. Kesian pulak dekat anak orang ni.
"Dah la Naufal. Aku yang panggil dia mintak tolong ajarkan Math tadi."
Naufal pandang aku tajam. Belum sempat dia membalas, Cikgu Amri dah masuk kelas.
"Kau jangan buat ikut suka kau je Fatiya. Aku tak suka."
"Ye la ye. Tak buat dah."
Salena tu nanti la lepas habis kelas ni aku minta maaf. Aku terpandang Ery. Dia kenyit mata kat aku.
Dasar lelaki gatal.
YOU ARE READING
Hello Crush
Humor"Dasar perampas!" Perkataan yang paling seorang Fatiya Irdina nak dengar dari mulut si kekasih crushnya. Tapi si crush sikit pun tak kasi dia peluang untuk mengorat, setia sangat dekat si buah hati. Ceh! "Kau tunggu, aku akan buat kau jatuh cinta de...