Hiteles-e az e-napló?

14 1 0
                                    

Történt egy nem annyira szép napon, hogy gyermekem lebetegedett. Egy egész hétre kiírta az orvos. Amikor jobban lett, eljött az ideje, hogy bepótoljuk az iskolai lemaradást. Én, mint naiv szülő, kihasználva a technológia adta lehetőségeket, egyszerűen megnéztem az e-naplóban, hogy mit is tanultak a gyermekek az elmúlt napokban, majd szépen leültem a gyermekkel és nekifogtunk tanulni, gyakorolni.

Következő héten gyermekem felháborodva jött haza, miszerint honnan vettem én, hogy azt kellett tanulni, amit tanultunk és a tanító néni követeli, hogy mondjam meg, hogy melyik szülőtől hallottam, hogy azt az anyagot kellett venni. Visszaüzentem a gyermekkel, hogy nemes egyszerűséggel megnéztem az e-naplót! Nem tettem ugyan hozzá, hogy ... amit Te írtál bammeg. Erre jött egy kicsit visszafogottabb hangvételű üzenet szintén a gyermeken keresztül, hogy máskor legyek szíves nem az e-naplóból tájékozódni, mert az nem fedi a valóságot, hanem a többi gyerek szüleitől érdeklődjek.

HOGY MI VAN??????? Az elektronikus napló nem fedi a valóságot? Hát, akkor mi a szöszt fed ugyan? Ezek szerint a gyerekem jegyei sem fedik a valóságot? Lehet, hogy az a kettes valójában ötös, az ötös meg egyes? Naiv vagyok, ha azt feltételezem, hogy az elektronikus napló egy hiteles okiratnak minősül és a valóságot kellene mutatnia? Vagy létezik egy alternatív valóság, amiről én már megint nem tudok? Vajon ez csak engem zavar és minden más szülő számára teljesen természetes, hogy az elektronikus napló nem fedi a valóságot? Arról már nem is beszélve, hogy az elektronika korában, amikor a facebookon mindenkinek van csoportja, így az osztályunknak is, miért nem lehet feltenni a házi feladatokat a csoportokba? Márpedig erre ugyebár elsődlegesen a tanító néninek lenne lehetősége, hiszen ő tudja, hogy mit adott fel aznap házinak. Hiszen manapság, amikor már kötelező a délutáni iskola és a gyerekek az iskolában csinálják meg a házi feladatokat, honnan kellene tudnia bármelyik szülőnek is, hogy mi volt aznap a házi? Totózza ki?

Tudom, tudom! Szegény, túlterhelt tanító néninek sok-sok más dolga is van. Nem fér bele az életébe az a 2 másodperc, amíg lefotózza a táblára felírt napi házi feladatot és megossza a Facebookon a csoporttal. Sokkal logikusabb és egyszerűbb a szülőktől követelni, hogy telepatikus szuperképességeiket használva, találják ki, hogy mi volt éppen a házi. Persze ugyanilyen megfontolásból tanító néni fent sincs a Facebookon mondván, hogy őt a sok hülye szülő ne ba...gassa. Néha úgy érzem, hogy nem értem a világot! Nagyon nem.

Nem értem a világotWhere stories live. Discover now