úspěšná hodina lektvarů

740 47 9
                                    

Harry se usadil a otevřel si tenkou učebnici lektvarů. Hned na první straně byl ručně dopsaný text ,,Tato kniha patří Princi dvojí krve". Pozastavil se nad tím, ale nějak tomu moc nevěnoval pozornost.

,,Vítám vás. Dnes si zkusíme připravit Doušek živé smrti. Otevřete si prosím své učebnice na straně 54, pečlivě si prostudujte instrukce, než se do něčeho pustíte a puste se do práce. Očekávám, že koncem druhé hodiny budete mít vše hotovo."

Otevřel knihu na určené straně a pomalu a hlavně pozorně začal číst. Chtěl se vyvarovat první hodinu u Křiklana nějakého faux-pas.


Přísady:          

asfodel, pelyněk, baldrián (kořínky), dřímalka, fazolka

Postup:  

Rozdrcený kořen z afsodelu přidej k výluhu z pelyňku.
Přidej kořínky baldriánu.
Polotovar má nyní připomínat hustou kapalinu barvy černého rybízu.
Fazolky dřímalky je nutno nakrájet. Obsah kotlíku má nyní mít světle fialovou barvu.
Míchej proti směru hodinových ručiček, dokud lektvar nebude téměř průsvitný.

Použití:

Jedná se o nesmírně silný uspávací prostředek.


Harry zažil déjà-vu. Vzpomněl si na nedávné doučování se Snapem, když mu v kabinetu měl připravit ten samý lektvar. Což se mu nakonec nepovedlo, protože nešťastnou náhodou shodil lahvičky a jejich střepy se mu zabodly do ruky. Při této vzpomínce se podíval na svou ruku, kde už pomalu mizely skoro zahojené jizvičky. Zatřepal hlavou, aby přestal myslet na Snapea a soustředil se plně na hodinu lektvarů.

Při čtení si všiml jedné anomálie. Přes vytištěný text byly napsané poznámky a některá slova byla dokonce škrtnutá. Začal číst zase od začátku.

Třetí odrážka byla přeškrtnutá a místo nakrájení bylo napsáno, aby se fazolky dřímalky rozdrtily plochou stříbrné dýky, neboť se získá víc šťávy než při krájení. Poslední věta je taky částečně přeškrtnutá. Místo toho je zde napsáno, aby po každém sedmém zamíchání proti směru přidat jedno po směru.

Řekl si, proč to nezkusit a začal pracovat podle předělaného návodu. Sám nevěděl proč, možná intuice, možná prostá zvědavost či snad nezodpovědnost? Zpočátku vše vypadalo normálně, tak jako obvykle, když někdo správně používal přísady a dodržoval postup.

Po necelé půl hodině ustavičného hledění do knihy a míchání obsahu v kotlíku se k němu dostavil vyučující profesor. ,,Mladíku, to je úžasné! Mohu?" zahleděl se profesor Křiklan do kotlíku a vyndal si z hábitu skleněnou lahvičku. Drobet si odlil a ihned Harryho lektvar vyzkoušel.

,,U Merlinových vousů, to je nejlepší lektvar, který jsem za posledních pár let na škole viděl! Jak se jmenujete, chlapče?" profesor se zahleděl na Harryho.

,,Ehm.. Harry Protter, pane." vypadlo z Harryho a ani si už nevzpomínal na svoje nepravé jméno, které použil poprvé při setkání se Severusem, aby se hned neprozradil.

,,Výtečné, pane Prottere! Vidím vás dnes poprvé. Kde jste se tu vzal?"

,,Ehm.. jsem výměnný student a jsem tady skoro místo Severuse, víte, on je na ošetřovně a.." Harry se snažil zakecat celou situaci, protože nechtěl, aby se ho Křiklan vyptával z jaké školy vlastně je. Tím, že nebyl vychovávaný kouzelnickou rodinou věděl pouze o Bradavicích, Krásnohůlkách a o Kruvalu. Tím pádem, ani jedna z možností nepřipadala v úvahu. Sám si v duchu představil modrý hábit, který nosily slečny z Krásnohůlek a zasmál se.

,,Ano, ano. Slyšel jsem. Jste jeho přítel?" 

,,Ehm..ano. Seznámili jsme se před pár dny, takže se ještě moc neznáme a.." Harry trochu zrudl, a tak se snažil odvrátit pozornost jinam a přinejlepším změnit téma úplně."

Sám doufal, že následující hodiny, které ho ještě dneska čekaly, nebudou vypadat stejně jako hned ta první. A kdyby náhodou ano, musel by si vymyslet, dobrou výmluvu, kdo je, odkud je, proč tu je, a tak, protože jestli se bude chovat tak, jak se chová teď, nikdo mu neuvěří, že je z Kruvalu. 

Naštěstí po dvouhodinovce lektvarů měl hodinovou pauzu, a tak se rozhodl, že se vydá do knihovny, aby si připravil, pro všechny případy svojí dobře promyšlenou lež. Knihovna vypadala úplně stejně jako tak, kterou on znal tak dobře, protože zde díky Hermioně strávil s Ronem nejedno odpoledne. Akorát knihy vypadaly více srovnaně a nebyl na nich takový prach, jak znal ze své doby. 

Po paměti šel do oddělení, kde se nacházely informace o evropské části kouzelnického světa. Hodně rychle našel to, co hledal. Kouzelnické školy napříč Evropou. Otevřel náhodou stránku a vykoukla na něj kouzelnická škola v Irsku. Jo, to by se dalo. Takže ode dneška, alespoň po tu dobu, co stráví v minulosti bude Harry Protter...Porter, no to je jedno z irské školy čar a kouzel na výměnném pobytu. Teď jenom potřeboval, aby se co nejméně času vídal se svym tátou Jamesem, aby si náhodou někdo nevšiml podoby.

Knihu vrátil na původní místo a vydal se na ošetřovnu za Severusem, protože věděl, že do další hodiny má ještě poměrně dost času. Pozorně se rozhlédl, jestli někde není madam Pomfrey a vydal se k Severusově lůžku.


Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Aug 27, 2019 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Cestovatel || SnarryKde žijí příběhy. Začni objevovat