💖الفصل الواحد والثلاثون💖

8.7K 210 114
                                    

الفانز الحبيب الصبور المهاود قرار ديكتاتورى لا رجعة فيه مافيش فصول هاتنزل تانى قبل يوم الجمعة 😂😂😂😂الفصل نزل اهوة علشان أنتو فانز حلو وجميل ومتفاعل معايا يارب يعجبكم ودمتم ذوقين😘😘😘😘

مابعد الرحيل
الفصل الواحد والثلاثون.

داخل قسم الشرطه
بعد ما تم القبض على هذا العربى المجهول واللى كان مع داليا قبل موتها وحبسه 4 أيام على ذمه التحقيقات تم تحويله للنيابه والتحقيق معاه ولما وصل مع العسكرى دخل مكتب وكيل النيابه بس لقى فارس قاعد فبلع ريقه بصعوبه وفاضل ساكت فترة كبيرة لكن فارس بحنكته كظابط فضل باصصله ويتفحص ملامحه وهو شاكك فيه وطلب رؤيه الباسبور بتاعه.

-: الباسبور لو سمحت .
-: إيش بتسوى بالباسبور خييى إنى راجل أماراتى مقيم بمصر ليش بتريده.
فارس رد عليه بمكر : لاعادى دى مجرد أجراءات بتتعمل خصوصاً إنك كنت أخر واحد مع المرحومه قبل ماتموت.

-: إيه معلوم بس لازم تعرف إن داليا كانت صديقه ألى.
-: حيدر أنت متهم بقتل داليا هات الباسبور وبلاش مراوغه.

حيدر أعطى الباسبور وفارس فضل يفر فيه وأبتسم بمكر ورد بثقه .
-: دى حاجه مش جديدة عليك إنك تكون نصاب يعنى حاولت تضحك على مأمور القسم وصدق إنك موت بس أنا كظابط مش هتقدر تضحك عليا يا.....ياشريف.

شريف تنح وكان فى حاله صدمه إزاى أكتشفه بالسهولة دى ؟ وعرف إنه متنكر فى شكل رجل خليجى فارس كان بيتأمله وبعدين طلع من جيبه منديل وبدأ يشيل أدوات التجميل من على وش شريف وشد الباروكه وهو ساكت لحد مافارس أتكلم بثقه.

-: من أول ما أتقبض عليك وأنا بتحرى عنك لغايه ماجتلى معلومات بتفيد أن الدكتور فى مشرحه زينهم أرشيته بالفلوس فى سبيل إنه يهربك وبعدين أتنكرت فى زى راجل خليجى علشان يبقى شريف فى نظر القانون ميت لكن سبحان الله مافيش حاجه بتدوم ولكل ظالم نهايه وعلشان تتأكد من صدق كلامى إسمع التسجيل ده.

فارس حط شريط التسجيل قدام شريف وبدأ يسمعه الحوار اللى دار بينه وبين الدكتور قبل هروبه من المشرحه وشريف كان فى صدمه بعدها فارس كمل كلامه.

-: الصراحه الدكتور كان خايف على نفسه من القتل بس لما رجعت من السفريه طلب مقابلتى وضميرة صحى وحكالى كل حاجه ودلوقتى جه دورك فتكلم بالذوق بدل ماأخليك تتكلم بالعافيه ليه قتلت داليا ومن غير كدب.

شريف قال بأنكار:محصلش.
وكيل النيابه بص لفارس وأخد هو دافه الكلام : بص يا شريف علشان نبقى صرحه مع بعض بلاش أنكار لأنه مش هيفيدك.

شريف رد بمراوغه :يابيه أعترف بحاجه مش موجودة طيب إزاى.
وكيل النيابه سأل فارس : حضرة الظابط معاك أشرطه المراقبه؟

-: أيوة يافندم .......أعطاة كذا شريط وكان وظيفه الاشرطه دى تسجيل كل صغيرة وكبيرة بالصوت والصورة ومتسجل الحوار اللى كان بيدور يوميا بين داليا وشريف...من أول دخول فارس الفيلا لحد ما ماتت بجرعه مخدر زياده.

مابعد الرحيلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن