Kişilik Çözümleri

703 15 0
                                    

Sâkin ve Mütevazi Kişi:

       Sâkin,sakinlik...ve mütevazilik..?
Ne kadar da hoş!

         Sakin ve mütevazi kişilerin mütevaziliği hayata dair olumsuz ve kaba şeylerden , hayatın koşuşturmacasından alıkoyar bizi.
        Bazılarımızı bu mütevazilik ve sakinlik sinir eder , bayar.
O hale gelir  bazılarımız ki; içleri geçer artık bu sakinlikten.
Belki çıkışırlar bazıları bu sakinlik ve mütevaziliğe" Onlar kim oluyormuş da sakin ve mütevazi olacakmışım" diyerek.

       Sakin ve mütevazi kişileri hep sessiz ve toplumda bir kenara itilmiş görürsünüz. Bu
itişi yapanlar tarafından pasif kimse olarak görülürler, toplum dışına itilir ve toplumdan uzak kalma suçu da yine o kişi veya kişilerin üzerine yıkılır.

      Toplum içinde aktif olmayı olmadık söz ,hareket ve Hiperaktivite ve de ahlaksızlıklara ayak uydurmak olarak ayarlayanlar,bahsettiğim ahlaksızlıktan uzak kalmak isteyen sakin ve mütevazi kişilerin toplumda yer almasını,onları aşağılayarak engelleyen ve dönüp yine toplum dışı kaldığı konusunda aynı kişi veya kişileri aşağılayan ve toplum dışına iten kişiler ön plana çıkma çabasında olup bunun için gereken her şeyi yapan karakterler sakinlere mütevazilere dayanamazlar.
         Tüm olanlara rağmen sakin ve mütevazi kişinin,duruşu ve davranışı ile toplumda ön plana çıkmaktan alıkonulamadığı da olur.
         Toplumdaki yaşanmakta olan olaylar karşısında sakinliğini koruyarak mücadele edenler sizleri şaşırtmıştır. Onların yerinde olsak çoktan çıldırmış olacağımızı bildiririz bazen.

         Sakin ve mütevazi kişiyi anlatmak o kadar da zor değil Çünkü neyseler o  oldukları için bizzat bu iki kelime onları anlatmaya yetiyor.

         Toplumun içerisinde ki onca karmaşa ortasında sakince oturan yani süt dökmüş kedi gibi davranan kişiler bize her daim örnek olabilecek ve Yardım edebilecek kişilerdir.
Yanlarına yaklaştığınızda sizi terslemez ve mütevazi bir şekilde sakinliğini koruyan bir nezaket ile sizinle sohbet edebilirler.
Bu kişilerin samimiyeti de gerçektir.
Ayrıca sakin ve mütevazi kişiler bir hazine gibidir ;kilitleri vardır.
Eğer o kilitlerin şifrelerini öğrenirseniz onlara kolaylıkla yaklaşabilirsiniz.

        Birçok kişinin toplumun içindeki bu kişileri kullandığı doğrudur. Bu anahtarları bulup ve kilitleri açanlar onları gençlik ve bazı akım veya söz,davranış ile kafaya alırlar.
Kendilerinin de samimi sakin ve mütevazi olduklarını zannettirmeye kalkarlar.
Ancak bu o kadar kolay değildir.
Bizler görmezden gelerek her türlü hiperaktif davranış ve kibir gibi şeyleri, ahlaksızlığı ortaya sererken bu sakin kişi sakinliği ile bizi fark etmiştir ama bizim görmemiz o anda hiçbir şeyi görmediğimiz gibi sakin kişilerin de bizi fark farketmediğini ve kolay kandırılabileceklerini sanarız.
Evet, sakinler mütevazi kişi iyi bir gözlemcidir. Böylelikle Siz ona biliyor ve elde ederim derken,o sizin  yapıtaşınıza kadar okumuştur bile.
Ancak şu göz dolduran gerçeği açıklayayım ki, bu sakin kişi bu komplolarınızı bildiğini size çaktırmaz ve sizi aşağılayıp geri püskürtmez.
Her ne kadar sizin onu kullanmaya,kandırmaya çalışıp elde ettikten sonra toplumun gerisine attığınızı ve yine aynı şeyi yapacağınızı bilse bile sesini çıkarmaz.
         
        Sakin kişilerin hep İçine kapanık olduğu da doğrudur. Bunun sebebini merak ediyor olabiliriz. Sebebi şudur ki; kendisine yaklaşan kişiler onu küçük görüp, dinleyip değer vermekten bile aciz oldukları içindir.
Bu yüzden çok fazla kişiyle konuşmazlar ancak ilahi  bir varlıkla ve en yakın gördüğü bir kişi ile konuşurlar onlar. Bazıları da hiç konuşmayan bir dilsiz sanar onları.
Hatta kendi benlikleriyle giriştikleri bir takım  sohbete dahi tahammül edemezler bu kişileri görenler  ve onlara şizofreni gözüyle bakarlar. 


Bilinçaltımızdaki  PSİKOLOJİ VE FELSEFEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin