Filozoflar ve Hayat

308 8 0
                                    

       Bu durum için Gandhi ne güzel söylemiştir:

" Önce seni görmezden gelirler, sonra seninle alay ederler, sonra seninle savaşırlar, ondan sonra sen  kazanırsın"

     
       Bizlerer "Neden kimsenin bizi anlamadığı, dinlemediği..?" konusunda kendimizde kusur ararız ama şunları bilmiyoruz:

" Sadece aptalların ciddiye alındığı bir dünyada yaşıyoruz. O halde "Beni anlamıyorlar diye üzülmek niye?"

(oscar Vilde)

" Sırtını arkasındakilere dönen insan,oynanan oyunların farkındadır."

( Eliot)

       Birilerinin birilerine bir şeyler anlatması bazılarını zoruna gider.Kendileri düşüncesizliğin esiridirler ve düşüneni anlamıyorlar ve de düşünmekten bile korkuyorlardır.
Bu kişiler,şunu çok iyi bilmelidirler:

" Düşünmeyi bilmeyen insan her zaman başkalarının kölesi olur"

( Aldeus Huxley)

      Bizler daima araştırmalı,soruşturmalı,
düşünüp, sorgulamalıyız. Böyle yapmazsak, başkalarından söz ve hareketlerine tamamen bağımlı oluruz.
Biz bilgi istiyor istiyor onu elde etmenin Ama doğru bilgileri ve güzel lileri bir bilgin olacak şekilde öğrenmeli ve etrafımızı da aydınlatmalıyız.
      Toplum, yaşam içerisinde birçok şeyi öğrenir ve öğretir. Bu öğrenme, ya internet
ya televizyon ya da kitaplar olabilir. Buralardan alınan bilgi bir bilgin tarafından veriliyor olabileceği gibi olmayadabilir.
Bilginler dinlenmez ve onlar da aydınlatıcı olmaz ise toplum bilgili cahillerin eline kalır.
Artık,bilgiden çok makam ve mevki bizi ilgilendirir,insanların makamı,diploması var diye onları ahlaklı,bilgili,okumuş kabul ederiz.
         Belki olması gerekenin de bu olması gereken ile var olan  farklıdır. Bilgi,öğrenme ve algı ile alakalıdır. Hiçbir şeyi anlamayan büyük yanında oturaklı ve algısı açık küçükler olabilir.

        Marquis de Condorcet bir sözünde şunu vurgulamaktadır:

" Bilginlerin aydınlatamadığı toplumları şarlatanlar aldatır."

        Sizler çevrenizi aydınlatmaya çalıştıkça sadece birkaç kişi tarafından
anlaşıldığınız için kendinizi kınamamalısınız.

         Öz eleştiri ile suçu kendine alabilen fedakâr biri olabilirsiniz Ancak şu sözü ettikten sonra fikir ve hareketleriniz değişebilir.

" Birisi herkes tarafından anlaşılıyorsa sıradan beyinlere hitap ediyor demektir"

( Arthur Schopenhauer)

       Bu tür şeylere takılmaktan vazgeçmeli ve yapabileceğimizin en iyisini günümüzde yapmaya çalışmalıyız.  Eğer bugüne Dün diyeceğimiz yarına ulaşır ve en önemlisi yapmamız gereken doğrular yerine bir de yanlışlar ile o günü geçirmiştik şunu hiç unutmamamız lazım.

" Hiçkimse geçmişini satın alacak kadar zengin değildir"

(  Oscar Wilde)

        Eğer yapmamız gerekeni bugün terketmez isek yarın çok geç olabilir. Belki yarın olur ama biz olmayız o yarın da.

        bir gün uyanacaksınız göre her zaman yapmak istediğiniz şeyler için zaman kalmamış olacak. Ne yapmak istiyorsanız bugün yapın!

(Paulo Codho)

      Hayatın elimizden tutup kaldırmasını bekleyemeyiz çünkü bunu yapması için biz elimizi uzatmalı ve  tutmasına izin vermeliyiz.

Bilinçaltımızdaki  PSİKOLOJİ VE FELSEFEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin