Ovl učil Migtyho s Džin mnohé, co sám znal. Vyhýbání jakýmkoli útokům bylo dokonce zábavné pro trpaslíka a elfku. Stávali se nehody jako třeba, že Ovl praštil o zem s Džin, která se vznesla do vzduchu... nebo skutečně hrubě udeřil Migtyho do hrudní kosti.
Ovl používal vše. Hůl, nůž, který udělal radši ze dřeva... magie byla samozřejmostí. A pak tam přišla ona. Magl stála ve vstupu do arény a tleskala třem žákům, kteří odpočívali.
„Blahopřeji. Učíte se pěkně." Řekla dívka. „Určitě budete hodně silní oponenti. Pro chudinu."
V té samé chvíli přivedl Nick snad všechny žáky z věže. „Vidíte to? Říkal jsem vám, že cvičí, aby vás porazili." Džin neměla co říct. Migty jen nechápavě kroutil hlavou a Ovl se pousmál.
„Vy... s námi chcete... skutečně bojovat?" Optala se Locika.
„S vámi?" Optal se Migty.
„Trénujeme tak, jak si naše škola od nás žádá." Prohlásil Ovl. „My si budeme bojem vydělávat na živobytí. Je samozřejmé, že dřeme na to, abychom byli silnější."
„Ale... myslel jsem, že jsme přátelé." Oznámil Sud a Wiliem ho už vláčel pryč.
„Nebav se s nimi." Řekl mladý, zapšklý chlapec.
„Pověz mi Wili..." zasmál se Ovl. „...co ti slíbili za tvou hrdost a zdraví rozum?"
„Místo v armádě." Odpověděl mladík. „A ty bys měl přijmout jejich nabídku také. Lociko... pojď." Dívka hleděla na Ovla, Migtyho a Džin. „No tak. Přeci se nebudeš bavit s parchantem, půlčíkem a elfkou."
„Oni berou označení elf jako urážku?" Zašeptala tichounce a dost naštvaně Džin.
Wiliem uchopil Lociku za ruku, ale ona se mu vykroutila. „Ne!" Vyjekla vztekle. „Šlechta nám vždycky jen ubližovala a za to jí máme ještě podlézat?!" Vyjekla zuřivě a tím všechny překvapila. Vždy byla zvláštně stydlivá a opatrná. „Já se budu učit s nimi."
Ostatní začali odcházet, až na Natalii. „Řekl bych... že šlechta by měla držet se šlechtou." Poznamenal Ovl. „Vůči mně to nebude zrada. Prostě jen jdeš za tím, co ti přijde podobné. Ale pak ať mi nikdo nebrečí, až ho porazím."
Dívka se usmála a přišla k Ovlovi. „Máš pravdu, že za nimi musím. Ale proti vám bojovat nebudu. Zatím."
Ovl se natočil k Locice. „Takže... ty chceš trénovat s námi?"
„Už mám dost toho, že jsem jenom otloukánek. Silou pomohu svým blízkým nejlépe." Prohlásila dívka a Ovl ji bleskově vzal za oblečení. Když se dívka překvapeně válela po zemi a hleděla Ovlovi do tváře... usmál se na ni.
„Budeš muset něco málo vydržet. Tak trénuj pilně. A taky ti budeme muset prozradit důvod, proč my chceme skutečně bojovat."
Migty, Džin a Ovl dívce vše osvětlili a ona začala lapat po dechu. „P-proč?" Zašeptala. „Proč přiotrávil lidi?"
„Doktoři z města mu platí nějaké malé poplatky za takovou práci. Jenže když někoho skutečně otráví těžce... Doktoři peníze nikomu nevrátí a pošlou je Pličovi." Oznámil Ovl.
„To je strašné." Zašeptala dívka. „M-myslíš, že máme šanci?"
„Ovl nám pomůže a učí nás. Máme víc než šanci." Smála se Džin. „Určitě ti ukáže něco, co tě vyzvedne nad kapitány."
„Takže... budu lepší než Stevrd?" Optala se dívka a Ovl vytáhl karty.
„Stevrd... než vyvolá kouzlo... tak ji roztrháš." Smál se Ovl.
ČTEŠ
Démonolog
FantasíaPříběh chlapce všude známého jako lovce zvířat a potomka čarodějnické bylinkářky. Co by se v něm jen vše mohlo zvrtnout? Přečtěte si příběh plný magie, neštěstí a smutku smíchaného s radostí a odhodláním splnit jediný slib. Nepropadnout nenávisti.