1 - Seriously ?

216 2 0
                                    

"Kauu kalau tak menyusahkan aku sehari tak boleh ke?" Laila menampar muka syaza .

"Haha teruskan" syaza ketawa kerana bersabar .

Flashback ~
syaza & shafika merupakan pelajar yang terkenal dengan sikap nakal . setiap hari mereka akan mengenakan musuh ketat mereka laila , tapi pada hari ini berbeza kerana laila berkasar dngn syaza hingga menampar muka syaza .

"Kau boleh gelak ? Eh kau memang nk kena" laila terus mengangkat tangannya tinggi untuk menampar syaza tetapi ditahan oleh syaza .

"Kau kacau life aku ngn shafika . Kau yang fitnah kami buat benda ii kotor dekat luar . If we do it , whts your problem ? aku tak de guna duit mak bapak kau sedikit pon . better behave laa sikit sbb kau jgk shafikaa serabut kepala . jgn ingat kami diam kami takut tapi kami malas nk ambek tahu sbb jenis kau spesies tak de otak" syaza mengenggam tangan laila kuat sampai kan laila merayu meminta melepaskan tangannya .

"Syaza lepaskan tangan aku , sakit weh" laila menitiskan air mata .

"This time kau selamat" syaza terus melepaskan kuat tangan laila & berlalu pergi masuk kedalam kelas .

Di kelas 4S

"Syaza safia kamu ke mana tadi ? Lambat jugak kamu masuk ke kelas ek . Kamu ke tandas atau kamu menggatal dengan senior?" Pedas kata- kata yg dilemparkan oleh puan aini , guru pendidikan sejarah kelasnya .

"Cikgu , mind your own bussiness . Cikgu baru lagi kan kat sini ? So tak payah acah macam tahu my attitude la" syaza dengan riak serious terus pergi kearah mejanyaa dan shafika terlopong melihat syaza .

"Kau gi mane do?" Shafika memegang pipi syaza kerana kemerahan seperti ditampar .

"Laila serang aku & she slap my face well" syaza menjawab dingin .

"Patut laa kau dingin gila dngn cikgu aini tu . Kau rilek je , dia cikgu baru so dia tak tahu pasal kite sbb tu memandai je" shafika menjeling kearah cikgu aini yang mengajar .

"Malam ni tak jadi kot lepak , aku ade keje" syaza terpaksa menipu kawan baiknyaa itu agar shafika tidak risau pasal malam ini yang dia mahu berjumpa gang the bloods .

Skip sampai dirumah

Pihak polis sekali lagi tidak berjaya menumpaskan kumpulan the bloods . Terdapat panggilan diterima dari pihak polis mengatakan bank dato izan dicerobohi sekali lagi dengan kumpulan the bloods. Sesampainya pihak polis disana , mereka terpaksa berlawan tembakan dngn kumpulan the bloods . Kelicikan kumpulan the bloods memakai topeng atau mask menyulitkan anggota polis untuk mengecam wajah suspek. Tetapi tembakan banyak dilepaskan pada pihak polis & kumpulan the bloods melarikan diri dengan wang berjuta - juta . (Pembaca berita)

"Well so weak" syaza seperti mengejek anggota pihak polis kerana kecuaian mereka . kumpulan the bloods bukanlah kumpulan gangster atau samseng biasa ii tetapi luar biasa kerana mereka terlibat dalam penyuludupan dadah , senjata api & bnyk lagi . Kumpulan the bloods jugak terlalu kejam & penuh dengan dendam disebabkan itu ramai mati ditangan mereka .

Syaza malas membuang masa , jam menunjukkan pukul 08.15 malam syaza terus mengambil kunci moto y15 & membawa moto itu laju membelah jalan raya ke destinasi dituju .

"Boss , tadi saya nampak dekat cctv ada orang naik y15 parking dekat garaj bangunan ni. Identiti tak dapat dikenal pasti. Jantina pon tak tahu sbb dia ni jenis pandai menyamar" Amar a.k.a orang kanan ketua the bloods bergegas berjumpa dengan ketua mereka iaitu syam.

The bloods (Completed)Where stories live. Discover now