13 - New mission

59 3 0
                                    

" kau dah suruh amar beritahu syaza tak yang ayahnda nak jumpa dia ni ? " tuan syah mengurut pelipis dagunya perlahan .

" dahh . Tapi sebab syaza gi sekolah hari ni , so lambat sikit laa kot " syam adrian menjawab selamba . Maybe still terasa akan kemesraan syaza dan imran .

" sampai bila kau nak bermasam muka dengan imran tu ? Ingat tau , sebab dia kita berjaya peroleh keuntungan besar . Ingat jasa orang sekali syam " tegas tuan syah .

" kalau syam dah ok , syam gi la baik balik dengan dia . Sakit ayahnda hati syam ni . Bukan imran saja yang rapat dengan syaza , tapi haili pon sama " bukan dia tidak tahu yang haili rapat dengan syaza cuma dia hanya diam .

" aaa sorry late " syaza muncul dihadapan muka pintu sambil tersengih melihat tuan syah & syam adrian .

" masuk la syaza , ayahnda memang nak jumpa sangat dengan anak saudara ayahnda ni . Syaza sihat ? " tanya tuan syah ramah .

" sihat jee . Ayahnda pulak ? "

" ayahnda sihat selalu . syaza duduk la dulu , ayahnda nak bincang sesuatu " tuan syah terus menganggukkan kepala kearah syam adrian lalu syam adrian terus keluar dari rumah agam itu .

" what's wrong ? " syaza mula memberi perhatian .

" ada masalah dengan syam ke ? Tahu kan syam sayang syaza ?"

" takde la . Cuma dia pukul imran tu teruk . Imran kan abang tiri syaza " syaza menunduk perlahan wajahnya .

" ye ayahnda pon tahu . Syam panas baran sejak mak dia meninggal dunia . Ayahnda pon terkesan dengan sikap dia . Dia dingin je , tapi lepas dia jumpa syaza balik dia dah macam berubah menjadi baik " tuan syah bersungguh sungguh menceritakan tentang syam adrian .

" really ? Tula time syaza dengan dia pon kekadang dia baran semacam . Syaza tahu perasaan dia , but tula entah la " syaza menjawab . Bukan tidak mahu berbaik tetapi dia perlukan masa .

" takpe . Ayahnda panggil kamu bukan nak cakap pasal syam saja . But ayahnda ada tugas untuk kamu & imran . Imran dia dah tahu pasal tugas terbaru ni . Sekarang kamu je belom tahu " tuan syah bercakap dengan tegas .

" syaza kena buat ape pula ? "

" kamu terlibat dengan satu misi . Hanya melibatkan 5 orang . Kamu , imran , qis , niel & haili . Imran sudah tentu menjadi undercover kita . Imran akan berlakon menjadi orang bawahan MISS JUNHEE " tuan syah mengurut pelipis dagunya .

" miss junhee ? Siapa tu ? " syaza mula bertanya .

" musuh the bloods sejak dahulu lagi . Dia orang yang diupah oleh dato izan untuk melanggar isteri ayahnda . Qis tu kamu tak kenal kan ? Dia adalah ex the bloods . Dia dibuang kerana melanggar peraturan ahli mafia tetapi dia diterima balik . Qis berumur 17tahun . Ayahnda harap kamu boleh bekerjasama dengan dia " tuan syah menerangkan dengan panjang lebar . Siapa yang lupa dato izan tu , dia adalah pemilik bank yang sering dirompak oleh the bloods .

" oh . Faham faham . So bila misi ni akan berjalan ? "

" kalau imran , misi dia bermula sekarang . Untuk kamu berempat , korang ada masa dalam 5hari untuk menyusun strategik . Selepas 5hari , miss junhee akan menculik 3 kanak kanak perempuan untuk menjual organ kanak kanak tersebut . Mereka akan menyimpan budak itu disebuah bangunan lama . Pada masa mereka semua berkumpul , kamu berlima harus menyerang " tuan syah memberi syaza 3keping gambar kanak kanak terbabit .

" berapa konco ii dia ? What ? Sorang ni asal muka dia sama macam my mom ? " syaza mengerutkan dahi .

" dalam sekitar 10orang sahaja . Tetapi berhati hati kerana konco konco dia amat licik . Syaza tak tahu ke yang syaza ada adik beradik tetapi makngah syaza yang jaga ? Mak syaza suruh makngah kamu jagakan dia sebab mak kamu taknak dia terabai . Tolong jangan berdendam dengan adik kamu sebab mak kamu "

The bloods (Completed)Where stories live. Discover now