"syaza, haritu kau dengan imran gi ane tak join aku dengan aliff makan? sampai hati tinggal aku dengan aliff je" shafika memuncungkan mulut.
"hahaha kitorang gi rumah dia jap, kawan dia suruh tolong belikan ape tah. eh ok ape? boleh la kau dating dengan aliff, kau kata rindu?" syaza ketawa perlahan.
"kalau ade korang dua lagi function" shafika memeluk tubuh gaya merajuk.
"alelelelelele nanti aku janji kita date 4 orang ehh" syaza memeluk shafika erat sambil tersenyum.
"ok aku maafkan tapi dengan satu syarat. belanja aku aiskrim tuu" shafika menunjuk kearah gerai makanan yang berada di taman itu terdapat banyak kanak kanak yang membeli aiskrim disitu.
"erhh macam budak budak, ha yela jom" syaza menarik tangan shafika ke gerai itu.
"aku nak yang ni" shafika menunjuk kearah gambar cup aiskrim chocolate diatas nya ada topping cococrunch bersama chocolate cair hersey's.
"ermm makcik bagi duaa cup aiskrim chocolate hersey's" syaza memberi not rm5 dua keping kepada makcik itu.
"haaa thankyouu, sayang kau"shafika memeluk syaza erat tanpa menghiraukan pandangan oranglain.
Building the bloods.
"sekarang ni aku tanya kau lagi sekali, kenapa kau rapat dengan syaza?" syam adrian mengetap rahang. bila bila masa sahaja amarahnya akan terlepas.
"she's not yours" imran membalas selamba.
"she mine!" syam adrian menghempuk meja kerjanya itu.
"syaza pon tak kata yang dia sayang kau, asal kau beria sangat?" imran tersenyum sinis.
"beria tak beria asalkan aku ada effort nak dapatkan dia, kau je potong stim sial" syam adrian membalas.
"tapi when syaza dengan kau, dia selalu dalam bahaya je. tu kau tak sedar bodoh" imran tetap tidak mahu mengalah dengan syam adrian.
"kau cousin aku, takkan nak rampas orang yang aku sayang?!" syam adrian mula berdiri dari tempat duduknya.
"tapi dia adik angkat aku, so aku kenal dia lagi dari kau syam adrian" imran terus keluar dari pejabat milik syam adrian.
"sial" syam adrian menumbuk dinding kuat.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
."syazaa, jom lepak dekat tingkat bawah" haili mengajak syaza turut menyertai mereka bertujuh iaitu senior seniornya ketingkat bawah buildings the bloods. di tingkat bawah itu terdapat taman bunga yang cantik.
"ha jom la" syaza tersenyum lalu jalan beiringan dengan haili.
"fuh haili kalau couple dengan syaza mesti sweet kan?" airil membisik kearah niel.
"tu la tapi kalau dapat tahu dekat boss habisla haili" niel menggaru kepalanya perlahan.
"korang gossip ape tu?" aiman yang terdengar niel & airil membisik terus pergi kearah mereka berdua.
"takde ape ahh. sibukje" airil ketawa perlahan.
apabila mereka berlapan tiba di taman bunga itu terdapat ramai lagi ahli ii the bloods yang berada di situ. ada yang sedang menangkap gambar, lepak ii, makan ii & ada yang menenangkan fikiran disitu. haili terus memberi isyarat bahawa meninggalkan syaza & dia disitu sahaja.
"syaza" haili memanggil syaza perlahan
"kenapa?"
"kau betul ke dah fikir masak masak tentang the bloods ni? tak takut nyawa kau terancam ke? dalam ramai ramai ni kau sorang je paling muda" haili merenung anakmata syaza. tetiba ja dia rasa risau dengan syaza.
YOU ARE READING
The bloods (Completed)
ActionThe bloods . Kumpulan mafia yg paling dikenali ramaii kerana kelicikan mereka . Kumpulan ini bukan sahaja mengucar - kacirkan kumpulan ii yg lain malah kumpulan ini jugak giat aktif dalam merompak bank . siapa tahu seorang budak perempuan ber...