5 - Dont you cry

68 2 0
                                    

"Syaza asal lama sangat kau takdatang sekolah?" Shafika yang tadinya membeli makanan dikantin terus mendapatkan syaza yang sedang termenung dikerusi batu .

"Lama ? Bukan dua hari jeke?" Syaza terus menarik tangan shafika . Almaklum lah ponteng , gila ka apa makan dekat kantin tu lama ii . Kalau ada cikgu mati laaa .

"Lama laa aku rindu kau" shafika membuat muka comel sambil makan onion rings didalam plastik itu .

"Eleh"

"Tapi pasal laki ii yg tengok kau lawan pedang tu asal hensem sangat aehh?" Shafika membuat riak teruja .

"Yeke sem? Semua kau cakap sem"

"Yang pakai mask tu huwaaaa lagi hensem" shafika menghentak kaki .

"Kawad ke apeee aduh" syaza terus melarikan diri dari shafika .

Mereka kebelakang bangunan sekolah . Well tu je port diorang yang selamat lagipon takpernah kantoi diorang lepak dekat situ . Lagi ii belakang bangunan sekolah diorang ada taman mini so yeahh tenang gila .

"Ponteng lagi ke cik adik" sapa seseorang .

"Eh haili kenapa datang sini?" Syaza yang terkejut dengan teguran haili a.k.a seniornyaa itu terus bertanya .

"Kitorang takde mood nakbelajar" jawab salah seorang kumpulan haili . Well ada 7 orang , diorang la senior paling famous dekat sekolah .

"Diorang pon ponteng jugak" shafika menjeling .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Tapi serious aku tak sedar aku buat ape semalam" syam terus minum air yang diatas mejanya . Arak ofc .

"Tapi boss kesian dekat syaza" syaa melihat syam . Kenapa boss mereka ni hati batu semacam je .

"I just kiss tht girl not more"

"Tapi boss" syaa memotong .

"Shut up ! Blah sekarang!" Syam menjerkah syaa dan membaling gelas kaca itu kearah pintu .

"Wowowowowowo syam whats wrong?" Amar yang terkejut akan suara syam yang kuat dan bunyi gelas itu tadi terus meluru masuk kedalam pejabat syam adrian .

"Suruh pompuan ni blah" syam meraup mukanya kasar .

"Syaa you keluar dulu please" amar tersenyum sedikit .

"Ok" syaa terus keluar .

"Syaza dngn syaa nampak aku cium lina . Aku tahlaaa time tu aku rasa taktahan dengan lina & aku terus cium dia . Aku taksangka diorang nampak . Also semalam aku ngn lina do more than kiss" syam meraup rambutnya pulak , serabai terus rambutnya .

"More than kiss?" Amar mengerutkan dahi .

"Lambat pickup kauu nih asal ? Aku dah tebuk dia sial dalam office aku la , at here" syam menjawab .

"Syam asal kau buat macam ni ? Dia tu ex kau tauu bukan gf kau" amar menepuk dahi .

"Aku taktahan" selamba sahaja jawapan syam adrian ketika itu . Entah dia masih sakit hati pasal kes semalam raimi menyentuh syaza .

"Otak kau sial . Kau memang macamni aeh ? Ape ii lepasni pandai ii la kau settle" amar menjeling .

"Kalau perempuan goda kau , kau nk buat ape?"

"Hm"

"So tu la aku rasa bodoh" syam menjeling .

Actually diorang dua tidak sedar yang syaza mendengar semua perbualan mereka dari luar office syam adrian . Dia diam terkaku . Dia mula jatuh cinta dengan syam adrian tetapi lain yang jadi . Sebak . Dia terus berlari kearah ruang officenya .
.
.
.
.
.
.
.

"Kenapa semua ni jadi dekat aku ? ape salah aku ? aku taklayak bahagia ke? selalu dekat life aku ade hujan je pelangi takde pon!" Syaza terus menumbuk dinding berkali-kali dengan esakkan airmata .

"Syaza dont do this!" Seorang lelaki terus memeluk belakang syaza .

"Jangan halang aku" syaza terus meronta didalam pelukan lelaki itu .

"Syaza bertenang sikit can you? Dont you cry" Suara lelaki itu halus menyapa telinganya .

"You again?" Syaza berkerut menahan tangisan . yes macam biasa lelaki yang memakai hoodie dan mask. Nampak mata je . Nama pon takpernah tahu .

author main edit je hahahahahha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

author main edit je hahahahahha

"Yes me , why?" Lelaki itu terus melepaskan pelukan takut syaza tak selesa . Lalu mereka berdua pon duduk dibirai katil .

"Kenapa selalu muncul time syaza perlukan pertolongan , i means thankyouu so much" syaza tersenyum .

"Well tugas aku"

"Btw , whats your name?" Syaza menjongketkan sebelah keningnya .

"Nanti kau akan tahu jugak"

"Hm yelah"

"Meh sini tangan tu , apa tumbuk dinding sampai luka tangan haihh" lelaki itu terus menarik tangan syaza & mengambil emergency kit diatas meja yang terletak disebelah katil itu .

"Tapi macam mana bole masuk bilik syaza?"

"I have key" sambil ralit membalut tangan syaza
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"I have key" sambil ralit membalut tangan syaza

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Imran michael

Our hero dah sampai genggg , tapi banyak lagi benda yang syaza taktahu so stay tune to next chapter !

The bloods (Completed)Where stories live. Discover now