12 - Seludup ft police

60 5 0
                                    

"today we need 20members to complete our smuggling of drugs from neighbouring countries" syam adrian bercakap dihadapan semua ahli² the bloods dengan muka serious.

"boss pilih atau kitorang rela?" salah seorang ahli the bloods mengajukan soalan.

"rela" syam adrian memberi microphone kearah amar untuk menerangkan misi tersebut.

"ok kita akan seludup dadah dari negara jiran melalui jalan darat ok? 20 orang akan berpecah kepada dua kumpulan, setiap ahli ofc 10 orang. mereka akan menaiki alphard hitam ke area hutan simpanan dalam 20km dari sini. tetapi untuk 10 ahli yang lain, mereka harus memantau lokasi terbabit dengan peka kerana tempat terbabit adalah tumpuan pelancong. 20 orang itu semua harus menyamar & beriak tenang agar orang awam tidak mengesyaki apa². Ingat, tempat itu terdapat polis yang menjaga. apabila masuk kedalam kawasan terbabit, 4 orang akan membawa dua buah beg galas kepada seorang lelaki indonesia berkepala botak dengan tatu kepala beruang dilehernya. pastikan tiada bukti yang the bloods ada di kawasan terbabit ok?" amar menerangkan panjang about mission kali ini.

"aku. add all my members so jadi 7 orang. aku jugak nak add syaza dengan imran michael also arull" haili mengangkat tangan dan terus mengalihkan pandangan kearah imran michael.

"ok haili & the geng dah cukup 10 orang. anyone else?" amar melemparkan pandangan kearah 10 lagi lelaki yang mengangkat tangan. so dah cukup 20members.

"bagi aku microphone" syam adrian memintak microphone dari amar.

"nah"

"ingat, ni kes pasal dadah bukan rompak. dadah ni susah sikit. but in this case aku tanak orang awam terbabit atau salah sorang terbunuh. syaza, control emotion kau" syam adrian memerhati syaza. lantas semua ahli² the bloods memerhati syaza yang sedang membuat riak selamba.

"syam kau memang dah gila. tengok ah semua budak tengok syaza" amar berkata perlahan.

"ok semua boleh bersurai" syam adrian terus pergi kearah amar.

"aku tanak maklong aku terbunuh. dia pon ade dekat sana" syam adrian berkata keras.

.
.
.
.
.
.

"syaza , pakai mask ni" imran memberikan syaza sehelai mask bewarna hitam.

"thnkyou" syaza terus memakai mask itu.

"ok semua dah pakai mask masing² & ada yang pakai cap kan? now cepat turun" haili mengarahkan mereka semua turun dari kereta alphard bewarna hitam. yes now mereka berada di hutan simpan, dan keadaan disitu amat sesak kerana ramai pelancong yang datang.

"ramai gila orang" niel melihat sekeliling sambil memerhati polis² yang memegang senapang.

"duh asal main senapang pulak ni? nasib baik dua orang je pegang senapang yang lain ade pistol je" arep berbisik kearah haili.

"chill. kita tenang² je. selagi kita tak tunjuk pistol, polis takkan main senjata ni semua. so jangan bagi kantoi. kita ade 10 orang je ni. yang lagi 10 orang jaga dekat luar sebab luar lagi ramai polis. entah pelik jee tetiba ada polis time² ni" haili mula bersuara.

"ok now lets start" imran terus berjalan kearah kiri diikuti mereka semua.

Di dalam satu beg galas itu terdapat wang bernilai rm50 000 ringgit. jadi jumlah yang mereka bawa di dalam kedua dua beg galas tersebut adalah rm100 000 ringgit. syaza & imran michael yang diharapkan untuk menggalas beg tersebut kerana wajah mereka sungguh suci murni hehe. arep, amin, aiman, niel & haili berlakon menangkap gambar mereka semua manakala alip & danish mencari kelibat seorang lelaki berkepala botak. alip & danish terus pergi mencari kelibat lelaki itu. akhirnya setelah 10minit mencari mereka telah menjumpai lelaki indonesia terbabit.

"haili, aku dengan danish dah jumpa tokan dadah tu" alip berbisik kearah haili.

"syaza, imran, ikut alip dengan danish" haili mengangguk.

"baek" imran terus menarik tangan syaza.

apabila mereka sampai di tempat terbabit. syaza menukar beg galasnya kepada salah seorang bodyguard lelaki itu & jugak imran. lelaki itu pula menyerahkan beg bewarna merah jambu kearah syaza & imran. selepas syaza berlakon menggoncang beg tersebut mereka terus berjabat tangan & berlalu pergi kearah haili.

"ok good. dah jom kita blah before police tahu siapa kita" haili terus bergegas keluar tetapi ditahan oleh seorang polis.

"kenapa pakai mask dekat sini? bukan kau sorang tapi semua kawan ii kau" polis itu bertanya.

"kan sekarang viral pasai virus, ofc laa kena pakai mask" selamba haili menjawab.

"bagi saya beg tu. kena check dulu" polis itu memintak beg dari syaza & imran.

"no, dalam ni ada barang private for girl jeeee. encik jangan sibuk" syaza menjeling.

"sila beri kerjasama ye adik?" perkataan adik sengaja ditekankan lantas polis itu merampas beg dari genggaman syaza.

"how rude are you?" imran terus menumbuk polis itu & polis polis yang lain terus bergegas kearah mereka.

"syaza, imran, ambek beg tu & lari dulu gi kereta" haili mengarahkan lantas mengacah pihak polis.

tanpa berlengah lagi, syaza & imran memecut laju lari keluar dari tempat itu. pihak polis menghalang tetapi syaza lincah menyelinap, manakala imran pula memukul pihak polis yang menghalang laluan mereka.

"shit polis ni pengacau anjingg" syaza teruskan berlari walaupun mereka sudah jauh dari tempat itu.

"now kita tunggu kereta ambik kita jer" imran membalas.

"how about haili & lain ii?" syaza mengerutkan dahi.

"dont worry about them" imran tersenyum sinis.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hampir 2jam berlalu, kelibat haili & seniornya yang lain tidak kelihatan. syaza semakin risau jika mereka ditahan oleh pihak polis. syaza juga risau akan dipukul oleh syam adrian kerana cuai. dia bermundar mandir didalam biliknya. apabila hanya syaza & imran sahaja yang balik ke buildings the bloods, ahli yang lain tertanya tanya kemana perginya 18orang lagi.

"hye, are you ok?" kedengaran suara seseorang dibelakang syaza. syaza kenal akan suara lelaki itu lantas dia menoleh.

"haili!!" syaza terus memeluk haili dengan erat.

"aku bukan gi berperang pon, kau risau sangat kenapa ni? polis je, dah settle " haili ketawa perlahan. sayang jugak syaza kepadanya.

"kalau kau kena tangkap ngan diorang ape semua, aku risauu" syaza menjeling.

"dah settle. arep ah, diaa call 10orang kat luar tu tarik perhatian polis & then kitorang lari ah. pastu yang 10 orang tu pon selinap dekat orang ramai" haili bercerita.

"oh pandai laaa kau " syaza membuat muka comel.

"takcomel pon eee" haili memicit hidung syaza.

"dahla ceroboh bilik orang" syaza menjelir lidah.

"aku risau dekat kau la budak " haili membalas.

.
.
.
.
.
.

haii author dahaga vote hmm 🤦‍♂️. silent reader please ah tekan bintang tu ok hmm ")

The bloods (Completed)Where stories live. Discover now