10 - Shooter

58 5 0
                                    

syam adrian membawa laju kereta bmw merahnya di jalanraya. setelah sampai di rumah ayahnya, dia terus masuk kedalam. bodyguard ayahnya yang seramai 10 orang yang menjaga diluar kawasan rumah hanya tajam memerhati syam adrian. syam adrian ternampak kelibat ayahnya di sofa bersama dua lagi bodyguardnya yang berbadan tegap & sasa.

"syam adrian, kenapa selalu sangat berahsia dengan ayah?" tuan syah merenung anak mata anaknya itu.

"mana ade ape ii" syam adrian memeluk tubuh dan terus duduk disofa berhadapan dengan ayahnya.

"penipu!" naik seoktaf suara tuan syah. dia memang pantang ditipu.

"apa ni ayah? syam tak buat ape ii pon" syam adrian menepuk dahinya.

tiba tiba tuan syah mengacukan pistol didepan syam adrian. ya, anak diaa sendiri. tuan syah memang kejam selepas kehilangan isterinya yang tercinta. tetapi dia tidak gila lagi mahu membunuh anaknya sendiri. dia hanya hendak menakutkan anaknya.

"kenape kamu pukul imran? dia sepupu kamu jugak kan? tanpa dia kita tak boleh jalankan misi tahu?!" tuan syah memarahi syam adrian.

"tapi ayahh..."

"dan siape ajar kamu bersikap kasar dengan perempuan? kau nak jadi dayus ke syam adrian?!!!" tuan syah membaling pistol itu tepat kearah perut syam adrian.

"aduhh" terasa senak dibahagian perutnya. memang berbisa sungguh pistol ayahnya ini, ada saka kot?

"ayah tak pernah ajar kamu buat macam tu. kita lelaki kena lindungi mereka bukan menyakitkan mereka!" tuan syah merenung anakmata anak tunggalnya itu.

"syam tengok dia macam tak sayang syam je, dia macam lebihkan imran" syam menunduk sambil mengusap perutnya. fuh takut cirit birit ni.

"hati perempuan ni susah nak baca. lagipon perempuan macam syaza jenis susah nak baca fikiran dia sebab tu laa kau jangan angkat tangan dekat dia syamm. lagi kau pukul dia lagi tu la dia tak sayang kau" panjang tuan syah menasihati anaknya. dia amat berasa kesal dengan anaknya kerana dia tidak suka wanita diperlakukan begitu.

"ok ayah" syam adrian menunduk.

"sekarang kalau kamu sayang dia, dapatkan hati dia balik. tapi jangan lupa kerja la" tuan syah memeluk tubuh.

"baek ayah" syam adrian tersenyum penuh makna.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

syaza melihat kearah shafika yang sedang berlatih memanah didewan itu. dewan ini terletak di sebelah rumah shafika, kerana ayahnya mengajar budak di negeri pulito e bello memanah termasuk anaknya sendiri, shafika.

"wow makin hebat teknik kau shafika" syaza memegang bahu shafika dari belakang.

"hahaha takde laa, aku baru berlatih je. nah, kau nak try?" shafika menghulurkan alat panahan itu kepada syaza.

Syaza mengambil pemanah tersebut. lalu dia tersenyum sinis.

 lalu dia tersenyum sinis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The bloods (Completed)Where stories live. Discover now