Hoofdstuk 9

56 1 0
                                    

👆👆👆 foto nora woolf

haaiiii ,

NEEEHEEE DE VAKANTIE IS MORGEN VOORBIJ. IK WIL NIET NAAR SCHOOL TOE.  anyway dat moest er gewoon even uit. geniet van dit hoofdstuk 

vote&comment 

xxx amberkeee

-----------------------------------------------

Kate pov

Ik kom thuis van school MAAAHAAAMM IK BEN THUIS schreeuw ik. IN DE KEUKEN schreeuwt ze terug. Ik loop naar de keuken toe. Ik eet vanavond bij Nick zeg ik tegen haar. Oke is goed lieverd zegt ze tegen mij. Ik ga nog even naar boven om mijn wiskunde huiswerk te maken zeg ik en loop naar boven.

Ik ben klaar met mijn huiswerk en opeens word ik gebeld. Het is Lucia

Lucia: EEEEEYY KATYY

Kate: EWAA GURLL

Lucia: Okee heb ff vraagje

Kate: Zeg t eens meid

Lucia: Zulle we ons dalijk samen klaarmaken voordat we naar Nick gaan?

Kate: Okee goed idee Luce als je wilt kan je nu al komen?

Lucia Okee see u soon bye bye Katyy

Kate: Okee tot zooo gurll

Ik hang op en loop nog even naar beneden om wat drinken te pakken. De bel gaat en ik doe open. KATYY roept ze en vliegt me om mijn hals. We vallen lachend naar achteren. Wat drinken? Doe maar cola zegt ze. Okee komt eraan zeg ik. Ik loop naar de keuken en pak een glas uit de kast en de cola uit de koelkast. Ik schenk het glas vol, geef het glas aan Lucia en zet de cola weer terug in de koelkast. Als Lucia haar cola op heeft gaan we naar boven toe.

Ik sta nu al een kwartier voor de kast en weet gewoon niet wat ik moet aantrekken. Lucia had al een setje uitgezocht. Ze had een zwart spaghetti bandjes hemdje aan met een zachtroze lange vestje met een skinny en bruine enkellaarsjes. Dan maak ik een besluit ikzelf doe mijn oversized T-shirt waarop I DON’T CARE I LOVE IT op staat een skinny en mijn zwarte enkellaarsjes aan. Eindelijk zijn we klaar. Half 6, prima op tijd aangezien we er eigenlijk pas om 6 uur hoeven zijn en het maar 5 minuten fietsen is. We hangen nog even wat op de bank.

Na 20 minuten staan we op en lopen we naar onze fietsen. LEGGOO roepen we en fietsen weg.

NIck pov

Mijn moeder staat haar lasagne te koken. Ik kom de keuken binnen en zeg tegen haar dat ze straks even goed op Dave moet letten om zeker te weten dat we hem moeten vertellen dat hij een weerwolf is of niet. Sinds die dag dat we gingen hardlopen zit ik er namelijk nog steeds mee en weet ik bijna zeker dat hij er ook een is. Het is kwart voor 6 en de bel gaat. Ik doe open en Dave komt binnen lopen. We lopen samen naar de keuken. Hij geeft mij moeder een hand. Dave stelt hij zichzelf voor. Nora zegt mijn moeder. En ze schudden elkaar de hand. Ik kijk even goed naar mijn moeder en ze geeft me een knikje. Hij is dus echt een weerwolf.

Nick kan je even meekomen naar de gang vraagt ze aan mij. Oke zeg ik en loop achter haar aan. Moet ik het aan hem vertellen of niet? Vraag ik. Ja en wel vanavond nog. Morgen is de volle maan al zegt ze. Oke ik vraag wel ff of hij dan wat langer wilt blijven na het eten zeg ik. En we gaan weer terug naar de keuken. De deurbel gaat. Ik loop erna toe en zie dat het Lucia en Kate zijn. Haaaii zeggen ze en ze komen binnen. Kan ik jullie jassen aannemen dames vraag ik. Tuurlijk zeggen ze en ze geven mij hun jassen aan. Kate loopt door en Lucia blijft nog even staan. Hee Schoonheid zeg ik tegen haar en geef haar een knuffel. Je ziet er goed uit zeg ik. Awhh bedankt Nick zeg ze en geeft me een kusje op mijn wang. Als je los heeft gelaten voel ik haar lippen nog. We lopen naar de keuken toe. Kate had zich blijkbaar al voorgesteld want ze was al druk in gesprek met mijn moeder. Ook Lucia stelt zichzelf voor.

Als het eten klaar is gaan we aan tafel zitten. Eetsmakelijk zegt mijn moeder. En we gaan eten. Na een hap van de lasagne krijgt mijn moeder al complimenten. Lekker mevrouw Woolf ik kom vaker hier eten zegt Dave. Iedereen moet lachen van die opmerking. Is geen probleem hoor Dave je bent altijd welkom zegt mijn moeder als we zijn uitgelachen. Wil je anders hier blijven slapen vanavond vraagt mijn moeder aan Dave. Ja lijkt me leuk zegt hij. Oke dat is ook weer geregeld. Dan kunnen we er rustig over praten denk ik.

Als iedereen hun eten op heeft praten we nog wat na over de schooldag van vandaag terwijl mijn moeder de tafel afruimt en alles in de vaatwasser zet. Lucia vraagt even of ik met haar mee wil komen. Oke  is goed zeg ik en volg haar naar de gang. Ze staat er een beetje ongemakkelijk bij en ik voel gewoon dat er wat is. Wat is er vraag ik aan haar. Nou… begint ze ik vind je denk ik leuk. Toen ze dat had gezegd maakte mijn hart een sprongetje en voelde ik me heel gelukkig. Dat komt dan goed uit want ik voel hetzelfde zeg ik tegen haar. Eindelijk durft ze me weer aan te kijken en glimlacht ze naar me. Lieve Lucia, zou je morgen met mij op date willen vraag ik aan haar. Heel graag en ze geeft me een kus. We trekken terug en lopen weer naar de woonkamer alsof er niks aan de hand is. Kate en Dave zijn druk in gesprek over welke band beter is. Kate vind coldplay leuker en Dave U2. Ze hebben niet door dat Lucia en ik weer terug zijn. Dus gaan ze gewoon door met praten. Als we er na 5 minuten genoeg van hebben kuchen we. Ze kijken allebij op. Het is inmiddels al 10 uur. Kate zullen we naar huis gaan we moeten morgen gewoon weer naar school zegt Lucia. Okee is goed zegt Kate. Ik loop naar de gang en geef ze hun jas aan. Als Kate al buiten is geef ik Lucia stiekem nog even een kus. Tot morgen schoonheid zeg ik tegen haar. Tot morgen Nick haal je ons weer op vraagt ze. Is goed zeg ik en zwaai haar gedag. Ik doe de deur achter me dicht. Dan merk ik pas dat Dave achter me staat. Dude hebben jij en Lucia nou wat of niet? Nee, tenminste nog niet zeg ik erachter. We hebben morgen een date zeg ik dan. Nou gefeliciteerd man zegt Dave tegen mij. Drankje bro. Zeg ik tegen hem. Maar kom even mee naar de woonkamer mijn moeder en ik moeten even met je praten zeg ik. Moet ik nu bang worden vraagt hij. Ligt eraan zeg ik duister. Oke dan… en hij volgt me naar de woonkamer.  

Catch me if you canWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu