Hoofdstuk 6

71 1 0
                                    

haaiii ,

Weer een gloednieuwe update. 

enjoyy 

vote & comment

xxx amberkeee

------------------------------------

👆👆👆👆 foto Dave

Nick pov

Ik word wakker. En kijk op de wekker. Shit, veel te vroeg en het is nog wel weekend, zeg ik hardop. Ik wil opstaan maar ik voel een steek in mijn schouder. Natuurlijk heb ik er geen rekening mee gehouden dat ik ook gewond kan zijn. Gister heb ik het waarschijnlijk niet gevoeld door de adrenaline die door me heen stroomde. Ik doe een jogging en een shirt aan en loop naar beneden toe. Ik zie dat mijn moeder nog niet wakker is. Ik ga op de bank liggen en zet de TV aan. ik zap een beetje maar er is niks leuks te zien. Gelijk heb ik op de uitknop geduwd. Dan maar even joggen.

Ik ben al een tijdje aan het rennen en besluit even naar het parkje te gaan om uit te rusten. Daar staat een fontijntje en ik ren er naartoe. Wat ik niet doorheb is dat er nog iemand anders naartoe rent en bots tegen die persoon aan. Als ik opkijk zie ik dat het Dave is. Hee man, sorry dat ik tegen je aanbots zeg ik. Ah joh geeft niet zegt hij terug. We drinken allebei wat en ik vraag of hij nog een stuk met me mee rent. Aan zijn gezicht te zien vind hij het wel leuk en we gaan een wedstrijd doen. Een heel rondje door het park en dan nog door het bos. We springen over struiken heen en halen met hoge snelheid iedereen in. Zigzaggend rennen we om de bomen heen en we zijn bijna bij de finish. Uiteindelijk heb ik net gewonnen. We hijgen even uit en dan begint Dave weer met praten. Jij rent snel man zegt hij. Jij rent anders ook niet slecht, je bent de eerste die me echt kan bijhouden zeg ik. En tegelijkertijd denk ik dat het niet menselijk is. Maar dat ga ik niet hardop uitspreken. Alsof hij mijn gedachte kan lezen zegt hij dat hij nog nooit zo hard gerend heeft en dat dit de eerste keer is. Hij gaat even met zijn hand over zijn schouder heen en door het witte shirt dat hij aanheeft zie ik een wit verband zitten. Zou hij dan gebeten zijn denk ik.

Heb je gister nacht iets raars meegemaakt? Na een tijdje zegt hij nee, maar aan zijn gezicht kan ik zien dat hij liegt.

Dave pov

Als Nick aan mij vraagt of ik wat raars heb meegemaakt schrik ik. Ik denk terug aan gister nacht.

Ik ren door het bos heen en er zit een wolf achter me aan. Ik verstop me achter een boom. De wolf snuift even en ik hoop dat hij mijn geur niet opvangt. Ik kruip verder achter de boom en probeer niet te hard te ademen zodat de wolf me niet kan horen. Dan heeft hij mijn geur opgevangen en hij weet waar ik zit. Ik ren achter de boom vandaan en de wolf ziet het. Ik begin steeds harder te rennen. Ineens struikel ik over een boomwortel en val op de grond. Ik ben doodsbang. De wolf komt naar me toe en begint aan me te snuiven. Ik zit te trillen van angst. Ineens doet de wolf zijn bek open en bijt me in mijn schouder. Ik schreeuw het uit van de pijn. Opeens rent de wolf weg. En ik lig daar op de grond te wenen.

Ik ben weer terug in de bewoonde wereld en ik zie dat Nick op een antwoord zit te wachten. Snel zeg ik nee. Aan zijn gezicht te zien gelooft hij me niet helemaal. Ik zeg dat ik naar huis moet en ren er snel vandoor. 

Catch me if you canWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu