hoofdstuk 11

40 3 2
                                    

Haaaaiiii ,

weer een nieuw hoofdstuk. ik hoop dat jullie het leuk vinden!

enjoy!

vote&comment 

xx amberkeee

****************************************

Nick pov

Vandaag is het dan zover. Volle maan. Ook de eerste volle maan dat Dave gaat veranderen. Op school moet hij even goed op zichzelf letten vanwege zijn agressie.

Dave wordt ook wakker. Morgen man, zegt hij. Morgen zeg ik. Dave, even iets heel belangrijks. Vannacht is de eerste volle maan voor jou, dus je moet vandaag een beetje op je agressie letten. Als het echt niet meer gaat help ik je wel maar je moet het zoveel mogelijk zelf doen. Oke zal ik doen zegt hij. Dan gaan we ons klaarmaken voor school. We poetsen onze tanden en trekken kleding aan. Vandaag heb ik een blauw V-hals T-shirt met een zwarte leren jasje aan, een zwarte broek en mijn Jordans. Ik doe mijn haar even goed en loop naar beneden met Dave achter me aan. Beneden staat mijn moeder al brood te smeren voor ons allebei. Heey jongens, lekker geslapen? Ja, best wel goed zeggen we. Maar… nu ik in jullie roedel zit ben jij dan mijn alfa Nick? Ja, dat klopt. Oke zegt hij en glimlacht. Dave wanneer komt het het beste uit voor jou met trainen. Want je bent nog helemaal nieuw met het weerwolven ding. Mij maakt het niet uit ik kan altijd wel denk ik zegt hij. Is morgenmiddag goed? Ja, denk het wel zegt hij. Oke en vanavond moet je met ons mee als het volle maan is. Dan blijf je nog maar een nacht slapen. Dan hoef je niet naar binnen de sneaken zegt ze. Okee helemaal goed zegt Dave.

Ik laat het mijn ouders wel na school weten. Mijn moeder en ik kijken hem aan met een nee niet doen blik. Voor ik mijn mond wil opentrekken zegt Dave nog, niet over dat wolven ding wees daar maar niet bang voor. Mijn moeder zucht opgelucht. Dalijk hebben we ook nog jagers achter onze konten aanzitten dacht ik. Dat moeten we niet hebben.

Dan is het tijd om naar school te gaan. LEGGOO zeg ik tegen Dave en we lopen naar de garage waar ik mijn auto uit pak. Als ik de auto gestart heb gaan we nog even Lucia en Kate ophalen. We komen eerst bij Lucia aan. ik stap uit de auto en bel aan. Lucia doet open en geeft me een kus. Wel fijn dit hoeven we niet meer te fietsen grinnikt ze. Ja klopt. Maar ik doe het met plezier zeg ik. Wacht even, even mijn tas pakken zegt Lucia. Na een minuut is ze terug. ENTER MY CAR zeg ik overdreven bekakt tegen haar. Dave en Lucia barsten allebei in lachen uit. Als Lucia zit ga ik weer achter het stuur zitten en rijd naar het huis van Kate. Als Kate ook zit gaan we naar school.

Ik parkeer mijn auto en we stappen allemaal uit. Dan lopen we druk pratend over gister avond naar de ingang. Opeens krijg ik een idee. Dave ik zat te denken om mee te doen met de try-outs van het Footballteam. Als ik dan door ben zitten we samen in het Footballteam. Ja leuk! Je gaat echt wel door zegt hij. Oke mooi dat je me steunt zeg ik tegen hem. En dan begint de eerste les. Wiskunde argghh wat haat ik dat vak. En dan ook nog twee lesuren lang. Fuck me life… Als Dave en ik in het lokaal zijn zit iedereen er al. Meneer Woolf en meneer Wilson waar komen jullie vandaan vraagt de leraar. Eehmm misschien van de gang, waar iedereen vandaan komt als ze naar een lokaal moeten lopen zeg ik dan heel vaag. De leraar zucht en zegt dat we naar onze plekken moeten gaan.

De bel gaat. EINDELIJK PAUZE schreeuw ik als ik me op de gang bij de andere voeg. Lucia, Kate en Dave beginnen hard te lachen over mijn overdreven reactie. We komen aan bij de aula en gaan aan onze gebruikelijke tafel zitten.

Wat hoorde ik nou je gaat try-outs doen voor het Footballteam? Vroeg Lucia? Ja, dat klopt zeg ik. Oooow kei leuk. Ik ben cheerleader van het Footballteam. Headcheerleader eigenlijk zegt ze en ze begint te blozen. Aawwhh het is schattig als je bloost zeg ik. Naast me begint Dave onrustig te worden. Lucia, Kate wij gaan even naar de WC zeg ik tegen ze en ik trek Dave met me mee.

En nu rustig blijven vanavond kan je losgaan zeg ik tegen hem. Houd het alstublieft nog even vol tot vannacht. Zeg ik tegen hem. Ja oke dat kan nog wel denk ik zegt hij. Mooi. En hij kalmeert al. Dan lopen we terug naar de aula.

De bel gaat. ‘VRIJHEID’ schreeuw ik als ik buiten ben. En doe er een blij dansje bij. Mensen kijken me raar aan maar da boeit me niet. Als ik ze daarna dreigend aankijk kijken ze gelijk weg. LUCIAAA, WAAR BEN JEE? Roep ik. HIEROO hoor ik en ik kijk in de richting van de parkeerplaats waar Lucia al bij mijn auto staat. Ik ren naar haar toe en omhels haar. Oke waar heb je zin in vraag ik aan haar. Nou ik had wel zin om te gaan eten en daarna naar het meer te gaan en te gaan zwemmen, zegt ze blozend. Goed plan zeg ik. Dave en Kate komen wel thuis zegt ze ik heb al met ze gesproken. We rijden naar een Italiaans restaurant en bestellen twee pizza’s. Op mijn rekening natuurlijk. Als we de pizza op hebben dan gaan we nog even naar het meertje toe. Het was al donker en de maan kwam al een beetje op. Ik moet zo eigenlijk naar huis toe zei ik tegen Lucia maar we hebben nog wel een uurtje om te zwemmen zeg ik tegen haar. Oke geeft niet zegt ze. We doen onze kleren uit. (het ondergoed blijft aan) en springen in het water. Aaahh koud gilt Lucia. Snel kom ik naar haar toe gezwommen. Ik sla mijn armen om haar heen nu minder koud? Ja veel minder zegt ze en ze grinnikt. Lucia ik wil je wat vragen zeg ik tegen haar.

Wil je mijn vriendin zijn? Vraag ik. Haar ogen staan wijd open en dan zegt ze. ja natuurlijk wil ik dat Nick. Niets liever. Al vanaf dat ik je voor het eerst zag werd ik verliefd op je en het gevoel is alleen maar dieper en dieper geworden. En dan kust ze mij. Haar tong vraagt om toestemming en die geef ik haar maar al te graag. Even vergeet ik alles. Dan trekt ze terug en dan komt alles weer naar boven. En ik kijk naar de maan. Babe zullen we weer naar huis gaan? Vraag ik. Ja, is goed schat zegt ze. we klimmen uit het water en kleden ons weer aan.

We gaan naar mijn auto en ik breng haar thuis. Als ze thuis is geef ik haar nog een laatste kus en wens haar welterusten. Moet ik je weer komen halen morgen vroeg? Vroeg ik nog. Ja, is goed zegt ze. doeii schat zegt ze dan en zwaait nog even naar me.

Thuis aangekomen heb ik gemengde gevoelens. Ze weet niet dat ik een weerwolf ben. En vroeg of laat komt ze er wel achter. Geheimen zijn moeilijk als je met iemand als Lucia hebt. Telkens als ze je aankijkt lijkt het net of ze het diepst van je ziel kan zien.

Dave zit er ook al helemaal klaar voor in de woonkamer. Dit is dan de grote nacht jongen zeg ik tegen hem. Het doet heel even pijn maar daarna valt het wel mee. Verzet je er niet tegen dan gaat het juist veel pijn doen zeg ik tegen Dave. Oke komt goed. Zeg Dave. Mijn moeder komt binnen. En wie is er klaar om te gaan jagen? Vraagt ze.

Catch me if you canWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu