Hoofdstuk 10

43 1 0
                                    

haaaiii ,

gister heb ik dus echt een leuke film gezien hij heet wolves voor de gene die het nog niet kennen en interresse hebben om de film te kijken zet ik de trailer wel even bij het hoofdstuk. als je de flim wilt kijken en gezien hebt zet er als je wilt maar een comment bij in dit hoofdstuk. 

maar nu dan eindelijk hoofdstuk 10.

Vote&comment

veel plezier met dit hoofdstuk 

xx amberkeee

---------------------------------------------------------

Pov Dave

Ik loop achter Nick aan naar de woonkamer. Nadat hij net had gezegd dat we moeten praten werd ik een beetje bang maar ik probeer kalm te blijven. In de woonkamer aangekomen zit Nora de moeder van Nick al op de bank.

Ik plof op de bank neer en Nick gaat naast me zitten. Dave... begint ze waar we nu over gaan praten kan misschien een moeilijk onderwerp voor je zijn maar nog niet gek worden voordat we met ons verhaal klaar zijn. Oké… vertel maar gewoon wat er aan de hand is zeg ik. Oké dan zeg ik.

Het begon allemaal heel vroeger. Er was eens een heks die een vloek of een gift je mag zelf erover oordelen wat je ervan vind uitgesproken bepaalde mensen. Die vloek houdt in dat elke volle maan die mensen in wolven zouden veranderen. Weerwolven zijn het dus. Maar dat snap je denk ik zelf ook wel. Ze kijkt me even aan en gaat dan verder met haar verhaal. 1 keer in de maand verloren ze dus alle controle over zichzelf. Nou kan je ook op ieder moment van de dag veranderen. En zelfs al leren hoe je controle erover kan hebben op volle maan. Het is nog steeds moeilijk. Je kan ermee geboren worden zoals Nick en ik of gebeten worden zoals jij. Er zitten wel wat pluspunten aan wolf zijn, zoals veel meer conditie en veel sneller rennen, beter ruiken en luisteren, verbonden zijn met de natuur en een roedel die altijd achter je staat want wolven trekken meestal in groepen. Een minpunt is wel dat je elke maand de controle verliest als je jezelf nog niet kan controleren.

De roedel heeft dan een Alfa die is de baas. En de rest van de wolven die in de roedel zitten zijn Beta’s. Die moeten dan naar de alfa luisteren. Je hebt ook nog Omega wolven dat zijn  eenlingen die zijn weggelopen van hun oude roedel of eruit geschopt zijn omdat ze iets fouts hebben gedaan. Nora stopt even met vertellen en vraagt of ik vragen heb.

Dus dat gebeurt er met mij elke volle maan dalijk ook? Vraag ik aan haar. Ja antwoord ze. wat vind je er zelf van vraagt ze dan. Nou om eerlijk te zijn aan een kant niet zo heel erg en aan de andere kant ben ik bang dat ik dalijk een keer de controle verlies en iemand dood omdat ik mezelf dan niet kan beheersen. Dat snap ik helemaal zegt ze en daarom zijn wij er juist om jou te helpen hiermee. Oké, heel erg bedankt daarvoor ik zou niet weten wat ik anders moest doen.

Het is waar dat ik me de laatste tijd anders voel. Ik ren op vollere snelheid en kan het lang volhouden, mijn emoties zijn op een of andere manier sterker, ik hoor en zie beter en ik heb in een keer heel veel hoofdpijn. Dat komt waarschijnlijk door de volle maan van morgen omdat je voor het eerst moet veranderen zegt Nick. Oké dat is dan ook duidelijk zeg ik.

Maar om even terug te komen op dat roedel gebeuren zeg ik. Jullie zijn hier heen verhuist, zijn er nog meer mensen van jullie roedel meeverhuist naar hier en waar is je vader eigenlijk? Vraag ik. De gezichten van Nick en zijn moeder kijken verdrietig. Dan begint Nora. Mijn jongen.. Daar zit een heel verhaal achter wil je het nu al weten of misschien een andere keer want ik kan wel geloven dat het verhaal van net wel zwaar kan vallen bij jou. Zegt ze. Het is niet elke dag dat er zoiets met je gebeurt.

Het is ook zwaar gevallen maar ik laat dat natuurlijk niet merken aan Nora en Nick. Nick probeert mijn blik te peilen maar ik blijf koppig emotieloos terug kijken. Dat geeft hij het eindelijk op. Ik wil het horen zeg ik tegen Nora. Oké het begon eigenlijk allemaal vanuit heel vroeger. Met onze roedel Black Nights en de roedel waar we al eeuwen ruzie mee hebben de White Nights. Allebei zijn we hele krachtige roedels.

Er waren ooit 2 broers een tweeling Julian en Nate onze voorvaders. Ze waren allebei de alfa van hun roedel. Ze hadden een hele sterke band met elkaar. Julian had een vrouw ze heette Teresa en Nate had niemand hij voelde zich heel erg eenzaam en de vrouw van Julian was de enige vrouw die hij kende. Hij werd verliefd op de vrouw van Julian en wou haar voor zichzelf. De hebzucht nam het van Nate over en op een dag eiste hij Teresa gewoon op. Julian weigerde Teresa aan zijn broer te geven en Nate was boos weggelopen. Dat was de dag dat de ruzie begon. Nate dacht als hij Teresa niet kan krijgen dan Julian ook niet. Die nacht sloop hij de kamer binnen van Teresa en Julian. Hij keek of Julian lag te slapen. Toen hij zag dat hij lag te slapen liep hij naar Teresa toe en sneed haar keel door met zijn nagel in haar slaap. Waar hij niet op had gerekend was dat Julian wakker was geworden en dus nog net kon zien dat Nate wegliep met een bebloede nagel. Toen keek hij naast zich en zag hij Teresa dood naast hem liggen. Hij werd zo kwaat dat hij de kamer uitliep veranderde en op Nate afsprong. Nate kwam net op tijd weg en rende het territorium af. Nate startte de roedel White Nights op en Julian bleef alfa van de Black Nights.

Dus… jullie hebben nou ruzie omdat die Nate de vrouw van die Julian vermoord heeft? Vroeg ik.

Ja en om wie de machtigste roedel is van alle weerwolven. Antwoord Nick. Om terug te komen op de vraag over mijn vader. Hij is dus vermoord door de White Nights en hij was de alfa van de roedel. De rest van de roedel hebben ze ook vermoord en wij moeten ons nu voor de White Nights verbergen anders vermoorden ze ons ook. Te beginnen met het vangen en mijn moeder doden en mij waarschijnlijk verplicht toe te laten kijken hoe ze haar vermoorden. Zodat ze mij daarna kunnen doden. En aangezien ik dus de toekomstige alfa word van onze roedel moet ik beschermt blijven en zorgen dat we meer roedelleden krijgen. Daardoor worden we sterker en kunnen we de White Nights voor eens en altijd verslaan. En als je wilt ben je onze eerste rekruut.

Ik zou niets liever willen dan die White Nights voor eens en altijd weg hebben. I’m in zeg ik. Oké, Welkom bij de roedel dan zegt Nick.    

Catch me if you canWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu