Hoofdstuk 7

61 1 0
                                    

hoooii 

weer een nieuw hoofdstuk 

enjoy 

Vote en comment 

xx amberkeee

-----------------------------------------------------------------

👆👆👆👆 Lucia

Nick pov

Ik kijk Dave na terwijl hij wegrennen. Dan besluit ik gewoon naar huis te gaan. Thuis aangekomen kijk ik even hoe laat het is. 11 uur alweer!

Ik loop naar de woonkamer om te kijken of mijn moeder wakker is. Ze zit op de bank naar het nieuws te kijken. Als ik even goed kijk zie ik dat de man die we gister nacht hebben vermoord in beeld komt, helemaal bebloed bij de boom. Met een bijtafdruk in zijn nek. Maar goed dat je hem hebt vermoord in wolvenvorm zei ik tegen mijn moeder. Ja, gelukkig wel. Nu denken ze tenminste dat een dier het heeft gedaan en doet de politie er niks aan zegt ze.

By the way. Ik heb zo een vermoeden dat aan van mijn vrienden op school gisternacht is gebeten zeg ik tegen mama. Oké. Zorg ervoor dat je op hem let! Beveelt ze me. Doe ik zeg ik nog voordat ik naar boven ga om te douchen. Ik ren de trap op, pak wat nieuwe kleding en ga naar de badkamer.

Ik heb gedoucht en kleed me aan. Vandaag heb ik een zwarte broek aan met een grijze geruite blouse erop en mijn nikes. Ik loop terug naar mijn kamer en doe wat gel in mijn haren. Ik weet echt niet wat ik kan doen vandaag, waarschijnlijk alleen maar vervelen.

Opeens krijg ik een SMS binnen.

Lucia: Haaii x heb je vandaag wat te doen? (en gelijk mijn nummer) X Lucia

Ik glimlach en sla haar nummer op.

Pov Lucia

Al snel krijg ik een sms terug.

Nick: Heeii schoonheid,

Ik heb nog niks te doen vandaag J. Wat heb je in gedachte? X Nick

Ik krijg het gelijk warm vanbinnen en type een bericht terug

Lucia: Nou… ik zat te denken dat we misschien naar de bios konden gaan? X

Ik wacht even op zijn antwoord af. Na 5 minuten gewacht te hebben sms’t hij terug.

Nick: Goed plan schoonheid J ik kom je zo wel ophalen. Waar woon je? x

Lucia: Op Abbylane 34 x

Nick: Okee dan ben ik er over 20 minuten. X

ik voel me helemaal goed nu ik met Nick naar de film toe ga misschien kan hij me helpen vergeten van wat ik vannacht heb gezien. Het staat nog steeds op mijn netvlies gebrand.. Ik huiver even. Vannacht kon ik er ook al niet zo goed door slapen. Telkens zag ik het beeld van de wolven weer voor me.

Ik kijk even op de klok. Shit Nick komt zo over een kwartier en ik moet mezelf nog helemaal omkleden. Snel ren ik naar boven toe en gooi mijn kast open. Ik haal een mooi zachtroze jurkje in mijn kast en beslis dat ik die aantrek. Nu nog schoenen. Dan zie ik mijn lage witte allstars staan in de hoek van de kast en doe die ook aan. mijn haar doe ik in een strakke staart en een beetje lipgloss en mascara op mijn lippen en wimpers. Ik keur mezelf in de spiegel. Ziet er goed uit!

Opeens hoor ik een auto toeteren. Ik kijk naar buiten en zie dat het Nick is. Snel loop ik naar benden en doe de voordeur open. Ik schreeuw nog even dat ik weg ben en gooi de deur achter me dicht. Nick stapt uit en doet de deur voor me open. Milady zei hij en hij stak zijn hand uit. Ik werd rood en pak zijn hand aan. Danku meneer zei ik. En stapte in. Als we allebei in de auto zitten vertrekken we naar de bios. We kijken welke film er draait en we kiezen voor the maze runner. Nick bestelt de kaartjes en wat popcorn en we gaan naar binnen toe. Je ziet er goed uit Luce zegt hij. Jij anders ook niet slecht zeg ik tegen hem. Dan zie ik hem blozen. Bloosde je nou? Nee helemaal niet zegt hij en mijn glimlach word steeds groter. Ondertussen zijn de wangen van Nick nog roder geworden. Ah wat schattig. Ineens glimlacht hij geamuseerd. En dan dringt het tot me door dat ik het hardop heb gezegd.

Gelukkig verlost hij me uit mijn leiden. Door me mee naar binnen te trekken. Dan staat hij ineens stil en komt met zijn hoofd dichter bij. Ik denk even dat hij me gaat kussen maar hij fluistert in mijn oor: geen zorgen jij bent ook heel schattig hoor. Even denk ik dat hij wegtrekt maar hij geeft me toch nog een klein kusje op mijn wang. We gaan op onze plekken zitten en de film begint.

Ik voel nog steeds zijn lippen op mijn wangen als de film is afgelopen. We lopen naar buiten naar zijn auto en kletsen nog wat na over de film. Als we uitgepraat zijn vraag ik of we misschien nog even naar de mac kunnen gaan. Goed idee heb best wel honger zegt hij tegen me.

Bij de mac aangekomen gaan we langs de Macdrive. We bestellen alletwee een big mac. We gaan even naar de parkeerplaats zodat we daar ons eten op kunnen eten. Nick probeert me de hele tijd te voeren en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Nadat we alles op hebben brengt hij me weer thuis.

Het was echt heel leuk vandaag zeg ik tegen hem. Ja vond ik zegt hij. Hij kust mijn wang nog een keer en we nemen afscheid. Tot morgen op school zeg ik nog tegen hem. Tot morgen roept hij terug. En hij rijd weg. Ik doe de deur open en stap naar binnen.

Wat een dag denk ik. Ik doe mijn slaapshirt aan en ga in bed liggen. Ik voel me ogen zwaar worden en zak ik dromenland.

Catch me if you canWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu