"Dus, waar gaan we beginnen?" vroeg Mikky. Ivy, Mikky en Donny zaten bij Ivy thuis op de bank. De politie had gezegd dat ze niet zelf moesten gaan zoeken, maar dat hadden ze allang daarvoor besproken.
"Nou, we kunnen proberen de locatie te achterhalen. Tegenwoordig is dat erg makkelijk." zei Donny. Ivy luisterde niet echt naar de discussie. Ze staarde naar buiten, waar het regende.
"Hoe dan? Ik heb helemaal geen verstand van dat soort dingen." zei Mikky met een zucht. "Dan gaan we iemand zoeken die dat wel heeft." antwoordde Donny simpel.
"Jongens, dit gaat toch niet? We weten helemaal niets zo." zuchtte Ivy. "Weet je wat we kunnen doen? De directe omgeving in de gaten houden." zei Donny. "Ik bedoel hiermee: de Toekomst, dit huis, mijn huis. De mensen om ons heen."
"Vertrouw je die niet dan?" vroeg Ivy met gespleten ogen.
"Natuurlijk wel. Maar het kan toch..." begon Donny. "Oke schatten, dat gaan we doen. Geen ruzie maken. Dat helpt niet." kapte Mikky hen af.
Hiermee was het gedaan.
"Ivy, jij houd je eigen huis nog meer in de gaten dan je al deed. Donny, jij de jouwe. Met ons drietjes houden we het sportcomplex in de gaten. Misschien extra goeie sloten en bewaking regelen." besloot Mikky.
"Dat is het enige wat we nu kunnen doen." knikte Donny. "Maar, ik wil ook zoeken. Dat gingen we toch doen!" zei Ivy, iets harder dan ze verwacht had.
"Dat snap ik, lieverd. Maar de politie mag er niet achter komen dat wij ook bezig zijn met zoeken." Ivy knikte gefrustreerd.
"Laten we maar stoppen dan." gaf ze uiteindelijk toe. Ze zaten al twee uurtjes hier over te praten. Dat was wel genoeg voor vandaag. Ivy wilde het er niet te veel over hebben.
"Het komt goed." Donny zag dat zijn vriendin het er moeilijk mee had. "Ik hoop het." zuchtte ze en hij sloot haar in zijn armen. "Aww." kirde Mikky waardoor het moment al snel over was.
Beide keken haar waarschuwend aan. "Sorry." snel sloeg ze een hand voor haar mond. "Jullie twee, ga verder waar je mee bezig was. Ik zet wel koffie." zei ze gehaast en liep naar Ivy's keuken.
"Arme Mikky" grinnikte Ivy. "Achja.." glimlachtte Donny. Ivy haar hoofd rustte op zijn borst en Donny zijn handen rustte op de onder kant van haar rug.
"Ik hoop dat het snel over is." mompelde Ivy.
"Dat is het, schat. Ik beloof het je. Vanavond blijf ik bij je. En morgen ochtend ga je mee naar de training. Dan heb je alle bescherming."
Ivy zuchtte opgelucht en hij gaf haar een kus. Tegen stribbelen had nu toch geen zin. Ergens vond Ivy het ook fijn om mensen bij haar te hebben. Zo voelde ze zich stukken veiliger.
"Dank je wel." Ivy sloot haar handen om de warme mok koffie die Mikky aan haar gaf. Het was November. De tijd vloog. Binnenkort hadden de jongens winterstop en dat betekende twee weken vakantie.
"Wil je na de training afspreken met het team? Dan heb je wat afleiding." stelde Mikky voor. "Ja, dat zou fijn zijn." glimlachtte Ivy.
"Wat kunnen we gaan doen?" vroeg ze. "Nou, als de boys niet te moe zijn van de training. Hier in de buurt is een aqua park. Dat is een zwembad met een heleboel glijbanen."vertelde Mikky vrolijk.
Ivy en Donny reageerden meteen enthousiast.
"Morgen hebben we een lichte training. Dus het valt wel mee. We zijn 12:00 klaar. Als we om 14:00 afspreken.." Donny pakte zijn telefoon erbij.
Donny ❤️
Guys! Morgen om 14:00 naar het Aqua park! Ivy, Mikky en ik gaan sowieso mee. Be there als je wilt! 17:05
Frenkie de Jong Wanneer is dit besproken? Maar ik zal er zijn!
Kik Pierie Ik ben er! I need a Donny & Ivy reünie.
Ivy Boelen Zeg grapjas, heb jij je lolbroek soms aan
Kik Pierie Ja zeker, de hypotheker
Matthijs de Ligt Je bent echt op dreef
Kik Pierie Altijd gast
Lasse Scöne 🤦♂️🤦♂️
Ivy schudde lachend haar hoofd. Die jongens waren knettergek. Maar ze hield stuk voor stuk van hen.
Kik had afgelopen zomer een transfer gemaakt van Heerenveen naar Ajax.
Ivy had hem altijd al een goeie voetballer gevonden. Het was een aardige jongen met ontzettend veel talent.
(Sorry, zwakte voor Kik hiero!)
"Ik ga maar eens. Denk dat Frenkie zo wel wilt eten." Mikky stond op. "Ja, ik snap het." glimlachtte Ivy naar haar beste vriendin.
"Tot morgen!" Mikky gaf Ivy en Donny allebei een knuffel. "Later." was Donny zijn reactie toen ze het apartement verliet.
"Netflixen?" vroeg Donny aan haar. "Sounds good." "Ga jij maar vast op de bank liggen." zei Donny.
"Zeg, gaat het de komende tijd nu iedere keer zo?" vroeg Ivy, half lachend. "Jep!" grijnsde Donny en hij verliet de kamer.
Wat was ze toch blij met haar vriend... En een grote glimlach verscheen op haar gezicht.
JE LEEST
𝓡𝓪𝓴𝓮𝓵𝓲𝓷𝓰𝓼
FanfictionNadat het uit is gegaan tussen Ivy en Donny hebben ze geen contact meer gezocht met elkaar. Ivy heeft nog wel contact met de Ajax meiden die haar door en door steunen. Ivy's stalker lijkt maar niet op te houden. Ivy neemt Mikky in vertrouwen en same...