Words: 1 138
"Voisitko sä edes yrittää?" Leonardo tiuskaisee levottomana hakaten näppäimistöä. Häntä stressaa hautajaiset ja uusi elämäntilanne ahdistaa.
Daniel säpsähtää silminnähden ja kyyristyy vaistomaisesti peläten lyöntiä. Leonardo ei edes huomaa avomiehensä reaktioita keskittyessään temppuilevaan tietokoneeseen, jolle tiuskii. Daniel on huomannut yleensä niin rauhallisen ja kärsivällisen miehen tiuskivan yhä enemmän ja yhä useammin. Hän on myös huomannut Leonardon sulkeutuneen kuoreensa, jossa hän osittain oli heidän alkaessaan seurustella. Danielia pelottaa miehensä käytös, koska hän ei voi nähdä, kuka on tiuskinnan kohteena tai että nouseeko käsi lyömään.
Daniel nousee pöydästä hiljaa ja menee istumaan sohvalle pureksien kynsiään. Hän kuuntelee turvallisen etäisyyden päästä Leonardon kiroamista ja manaamista, sekä näppäimistön hakkaamista. Hän vain miettii, mikä on saanut miehen tuohon tilaan.
Lopulta Daniel lähtee asunnosta hiljaa ottaen keppinsä ja Maxin mukaan. Daniel tietää sen olevan riskialtista liikkua yksin ulkona vain koira seuranaan mutta luottaa, että hän ja Max ovat oppineet tarvittavat reitit kaikkiin tärkeisiin paikkoihin, kuten kauppaan ja sairaalaan. Hän myös tietää millä bussilla hän pääsee Joonatanin luokse. Daniel pyytää puhelintaan kertomaan bussiaikataulut ja jää odottamaan pysäkille bussia, jonka pitäisi tulla vartin päästä. Daniel kuulee muutaman muun ihmisen olevan pysäkillä hänen kanssaan.
Bussi tulee ja Daniel nousee kyytiin kertoen määränpäänsä ja pyytää kuskia pysäyttämään tietyllä pysäkillä, koska hän ei itse näe kuinka monta pysäkkiä menee ohi. Vartin ajelun ja muutaman pysäkin jälkeen kuski kertoo heidän olevan Danielin pysäkillä. Daniel kiittää ja poistuu bussista lähtien kohti Joonatanin taloa.
-
Leonardo on rauhoittunut saatuaan tietokoneensa toimimaan niin kuin pitää. Hän alkaa ihmetellä, että missä Daniel on.
"Rakas?" hän huutelee kävellessään asuntoa läpi todeten, ettei Daniel ole missään siellä. Leonardo alkaa huolestua, eikä keksi, että minne Daniel olisi voinut mennä. Samalla hän huomaa aina niin iloisen labradorinnoutajan puuttuvan myös.
Leonardo kuulee ulko-oven kolahtavan ja menee katsomaan, että kuka sieltä tulee. Hän pettyy hieman nähdessään vain Desiderian ja Letician.
"Tiedätkö, missä Daniel on? Hän vain katosi sillä aikaa, kun tein töitä. Ilmeisesti Max mukanaan", Leonardo kertoo. Desideria näyttää todella huolestuneelta.
"Mihin hän on voinut mennä? Osaako hän liikkua yksin kaupungilla? Oletko soittanut hänelle? Osaako Max liikkua kaupungilla?" Desideria kyselee katsellen Leonardon sulan suklaan värisiin silmiin omilla huolestuneilla silmillään.
"Hän oletettavasti osaa mennä itsenäisesti kauppaan ja sairaalaan, ehkä jonnekin muuallekin. Joonatan tietää näistä asioista enemmän, koska hän opettaa Danielia liikkumaan kaupungilla. Ja yritin soittaa monta kertaa mutta hän ei vastaa", Leonardo kertoo selatessaan puhelimestaan Joonatanin numeron.
"Moi, minne kaikkialle Daniel osaa mennä? En saa häneen yhteyttä, eikä hän kertonut, että olisi lähdössä jonnekin", Leonardo menee asiaan heti linjan auettua.
"Hän on täällä Maxin kanssa", Joonatan vain toteaa rauhallisesti.
"Mitä he siellä tekee?" Leonardo kysyy ihmeissään.
"Daniel uskoo sinun tiuskineen hänelle, joten hän ei halunnut olla kotona", Joonatan kertoo rauhallisella miellyttävällä äänellään.
"Mutta... En minä hänelle tiuskinut", Leonardo sanoo avuttomana.
YOU ARE READING
Last wish
Romance-Sokeus on fyysistä heikkoutta. -Ei ole ja rakastan sinua siitä huolimatta, näit tai et. -Rakastan sinua niiin paljon. -Tiedän höpsö.