Words: 1 193
"Onko sulla kaikki hyvin?" Joonatan kysyy Danielilta muutama viikko tukistus-episodin jälkeen. Joonatan on tullut paikalle juuri sen jälkeen, kun Leonardo oli taas tiuskinut Leticialle ja hieman Danielille.
"Joo on", Daniel väittää vilkaisten sokealla katseellaan keittiön suunnalle, jossa isä ja tytär tekevät jotain. Joonatan vilkaisee keittiöön myös ja miettii, onko nyt tapahtunut jotain mistä hänen pitäisi olla tietoinen.
"Lähdetäänkö käymään kaupassa tai jossain? Otetaan vaikka Leticia mukaan, että Leonardo saa vähän omaa aikaa", Daniel ehdottaa.
"Joo mennään vain", Joonatan sanoo nousten sohvalta.
"Leticia-raring, mennään käymään kaupassa", Daniel huikkaa keittiöön lähtien kohti eteistä. Kohta hän kuulee pienten jalkojen juoksevan eteiseen innoissaan.
"Max!" Daniel huutaa opaskoiraansa, joka jolkottelee paikalle ihan rauhassa ja odottaa kiltisti, että saa valjaat päällensä.
"Anna Leticia sun vaatteet niin autan sua", Daniel sanoo tytölle.
"Isi laitto ne ylös", tyttö sanoo kertoen sillä, ettei hän yletä niihin.
"Okei mä otan ne. Sano, kun osun sun vaatteisiin", Daniel toteaa hetken mietittyään ja alkaa vierittämään kättään ylimmässä naulakossa olevien takkien ja Letician haalarin päällä. Tyttö hihkaisee, kun Daniel osuu haalariin ja Daniel ottaa sen varovasti pois naulasta antaen sen tytölle.
"Saatko sen itse päälle?" Daniel kysyy ja saa myöntävän vastauksen.
"Auta", tyttö pyytää saatuaan haalarin melkein päälleen.
"Missä?" Daniel kysyy kääntyen tytön ääntä kohti ja kyykistyy tämän eteen.
"Vetoketju." Daniel hapuilee kädellään, kun hän osuu tyttöön hän etsii haalarista vetoketjun ja vetää sen ylös hitaasti.
"Saatko sä kengät jalkaan itse raring?" mies kysyy hellästi.
"Saan", Leticia sanoo uhmakkaasti vetäen vikingin kevät kengät jalkaan.
"Voitko laittaa lahkeet?" tyttö kysyy lannistuneella äänellä. Daniel vastaa hymyillen laittavansa ne. Hän etsii tytön jalat ja rauhassa vetää lahkeet kenkien päälle ja pyytää tyttöä nostamaan jalkaa aina kuminauhan kohdalla.
Daniel nousee ylös ja etsii takkinsa vetäen sen päällensä. Hän tuntee kahdet arvioivat ja ylpeät katseet. Hän ei tiedä, missä välissä Leonardo ja Joonatan tulivat eteisen ovelle katsomaan häntä ja Leticiaa.
"Huomaatko Daniel? Kyllä sinä osaat ja pystyt, kun yrität", Joonatan sanoo ylpeyttä äänessään. Daniel hymyilee nolona ja laskee katseensa lattiaan hieroen niskaansa vaivautuneena.
"Hyvin sä vedät rakas", Leonardo kuiskaa tullessaan halaamaan miestään. Danielin on vaikea rentoutua miehen otteessa. Hän suukottaa Danielin suunpieltä nopeasti lähtien takaisin keittiöön. Daniel ottaa keppinsä ja Maxin lähtien rappuun odottamaan Joonatania ja Leticiaa. Pian Daniel kuulee Joonatanin ja Letician kenkien kopinan asunnon ulkopuolella sekä oven kolahduksen.
He menevät hissiin ja Daniel kysyy haluaako Leticia painaa ensimmäisen kerroksen nappia. Leticia hihkuu innoissaan ja kysyy, mitä napeista hänen pitää painaa. Daniel hapuilee napit ja niiden vieressä olevan pistekirjoituksen. Hän lukee nopeasti kerrokset ja osoittaa oikeaa nappia Leticialle, joka painaa sitä iloisena.
"Onks sulla ja Leonardolla kaikki ihan hyvin?" Joonatan kysyy, kun he ovat päässeet ulos talosta.
"Vi har bråkat", Daniel kertoo ruotsiksi heidän riidelleen. He riitelivät edellisenä päivänä siitä, pitäisikö Leticia laittaa ruotsin kieliseen päiväkotiin vai pitää hänet samassa, jossa hän jo on. Daniel oli ruotsiksi sekä suomeksi yrittänyt selittää, kuinka paljon helpommin tyttö omaksuisi kotinsa toisen kielen, jos hän olisi sen kielisessä päiväkodissa. Siltikään Leonardo ei ymmärtänyt, miksi se oli niin tärkeää Danielille. Leonardo oli vain tuhahtanut, ettei heillä niin paljoa ruotsia puhuttu, että se olisi millään tasolla tarpeellista. Daniel loukkaantui siitä aika paljon, hän kuitenkin puhui Leticialle vähän väliä ruotsia.
BINABASA MO ANG
Last wish
Romance-Sokeus on fyysistä heikkoutta. -Ei ole ja rakastan sinua siitä huolimatta, näit tai et. -Rakastan sinua niiin paljon. -Tiedän höpsö.